Βουλή: Στην Ολομέλεια η κύρωση της Συμφωνίας Πολιτιστικής Συνεργασίας Ελλάδας-Κύπρου * Κατατέθηκε ο Κρατικός Προϋπολογισμός 2025 - Η συζήτηση στην Επιτροπή θα ξεκινήσει στις 25 Νοεμβρίου * Γ. Γεραπετρίτης: Αναδεικνύουμε την ανάγκη για μια κοινωνία ισότιμη στην πράξη * Δ. Κουτσούμπας: Η απεργία στέλνει ισχυρό και ξεκάθαρο μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση: Δώστε λεφτά για μισθούς, για την παιδεία, για την υγεία και όχι για των πολέμων τα σφαγεία * Ν. Δένδιας: Οι ΕΔ αποτελούν απαραίτητη συνθήκη της εθνικής μας επιβίωσης, προβάλλοντας τη σταθερή προσήλωσή τους στις αξίες της Δημοκρατίας, της Ειρήνης και της Ελευθερίας * Εγκαίνια της έκθεσης «Επιστροφή στα Αντικύθηρα» - Λ. Μενδώνη: Το 2026 το υπουργείο Πολιτισμού θα αποδώσει το Εθνικό Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων * ΚΚΕ: Απεμπλοκή τώρα της Ελλάδας από τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην Ουκρανία * Χρ. Στυλιανίδης: Η Ελλάδα καταλύτης στήριξης της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και διαφύλαξης της ασφάλειας της ναυτιλίας * Δημ. Τσιόδρας: Με έμφαση στην ανθεκτικότητα του νερού, η πρώτη συζήτηση για τις προτεραιότητες της Ομάδας του ΕΚ για την Κλιματική Αλλαγή

Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2014

PALSO - Αυγενάκης προς Λοβέρδο

«Διαφάνεια και ισονομία στα κριτήρια για την απόκτηση άδειας διδασκαλίας και επάρκειας προσόντων διδασκαλίας ξένων γλωσσών»
PALSO - Αυγενάκης προς Λοβέρδο


Στα κριτήρια σχετικά με την απόκτηση άδειας διδασκαλίας ξένων γλωσσών και την επάρκεια προσόντων διδασκαλίας ξένων γλωσσών, προκειμένου να διασφαλίζουν την αξιοπιστία, διαφάνεια, ισονομία και δίκαιη κρίση, αναφέρεται σε κοινοβουλευτική του παρέμβαση ο Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ανδρέα Λοβέρδο, διαβιβάζοντας επιστολή του Συλλόγου Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών Ηρακλείου.

Όπως επισημαίνεται στην επιστολή «επειδή το Υπουργείο είναι πλέον χρονικά πολύ κοντά στη θεσμοθέτηση παγίων κριτηρίων για τη χορήγηση επάρκειας προσόντων διδασκαλίας ξένων γλωσσών, παρατίθενται σημεία που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής».

Πιο συγκεκριμένα: «1)Η απόδειξη της γλωσσικής επάρκειας πρέπει να γίνεται με πιστοποιητικό γλωσσομάθειας διαπιστευμένου όπως και ο φορέας που το εκδίδει (πιστοποιών φορέας εξωτερικής πιστοποίησης) από την αρμόδια αρχή της οικείας χώρας. Το πιστοποιητικό θα πρέπει να είναι απαραίτητα γενικής γνώσης της γλώσσας και να χορηγείται μετά από εξετάσεις και στις τέσσερις δεξιότητες. Πιστοποιητικά που βεβαιώνουν γνώση της γλώσσας σε ειδικά αντικείμενα όπως εμπορικά, επαγγελματικά, τουριστικά κ.α. όπως και πιστοποιητικά που δεν παρέχουν εγγύηση της ικανότητας και στις τέσσερις δεξιότητες δεν μπορούν να θεωρούνται αποδεικνύοντα τη γλωσσική επάρκεια ατόμου που καλείται να διδάξει την ξένη γλώσσα. Τέτοια πιστοποιητικά για την αγγλική είναι μόνο τα Esol International General.»

«2) Επειδή οι ξένοι διαπιστεύοντες φορείς εγγυώνται το αξιόπιστο και αδιάβλητο των εξετάσεων εφόσον αυτές διεξάγονται στην οικεία χώρα όπου ασκούν και τον μετά τη διαπίστευση έλεγχο για την τήρηση των απαραίτητων προϋποθέσεων και μέχρι θεσμοθέτησης συστήματος διαπίστευσης και ελέγχου στην Ελλάδα, θα πρέπει να υπάρχει υπεύθυνη δήλωση του φορέα διεξαγωγής των εξετάσεων στην Ελλάδα ότι τηρούνται όλες οι προϋποθέσεις διαφάνειας και αδιάβλητου ως αν οι εξετάσεις να γίνονται στην οικεία χώρα.
3) Ο τρόπος απόκτησης της διδακτικής επάρκειας όπως προηγούμενη μακρόχρονη προϋπηρεσία, φοίτηση σε εκπαιδευτικό φορέα καθώς και οι προδιαγραφές των επαγγελματικών εκπαιδευτικών προσόντων αναλυτικά και με σαφήνεια και τέλος ο τρόπος πιστοποίησης της ικανότητας για διδασκαλία είναι εξαιρετικά σημαντικά θέματα που χωρίς την σωστή και αυστηρή αντιμετώπισή τους θα αποτελούν στοιχεία επιπολαιότητας και αποτυχίας.

4) Η εκπαίδευση και ιδιαίτερα η πιστοποίηση των ικανοτήτων πρέπει να τελεί υπό τον έλεγχο του υπουργείου και γενικότερα του κράτους και να μην γίνουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης με ιδιωτικά – ιδιοτελή συμφέροντα.»