ΕΠΙΤΡΟΠΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΠΡΟΣ ΣΠΥΡΑΚΗ: ΑΓΝΩΣΤΟ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Η κυβέρνηση δεν έχει καταθέσει σχέδιο στην Κομισιόν για το μέλλον του ΟΑΣΘ. Απάντηση της Επιτρόπου Βιολέτα Μπουλκ σε ερώτηση της ευρωβουλευτή της ΝΔ Μαρίας Σπυράκη.
Στο άγνωστο με βάρκα την... ελπίδα πορεύονται οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης καθώς η κυβέρνηση δεν έχει καταθέσει σχέδιο στην Κομισιόν για τη λειτουργία τους μετά τις 3 Δεκεμβρίου του 2019 αφήνοντας την «καυτή πατάτα» του κρατικοποιημένου, πλέον, ΟΑΣΘ στα χέρια της ΝΔ.
Σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κανονισμό 1370/2007 στις 3 Δεκεμβρίου του 2019 λήγει και η μεταβατική περίοδος όποτε απελευθερώνονται οι αστικές συγκοινωνίες.
Η επιβεβαίωση ότι ο ΟΑΣΘ κινείται στο απόλυτο κενό ήρθε μετά από απάντηση της Επιτρόπου Μεταφορών Βιολέτα Μπουλκ σε ερώτηση της Ευρωβουλευτή της ΝΔ και του ΕΛΚ Μαρίας Σπυράκη.
Η Επίτροπος Μεταφορών επισημαίνει ότι οι υπηρεσίες της Επιτροπής δεν έχουν ενημερωθεί από την ελληνική κυβέρνηση για το προβλεπόμενο σχέδιο λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών στην πόλη μετά τις 3 Δεκεμβρίου 2019.
Σε απόλυτη αντίθεση με όσα προβλέπονται στο ν.4482/2017, σύμφωνα με τον οποίο εντός του πρώτου εξαμήνου του 2019 έπρεπε να έχει οριστικοποιηθεί η ετοιμότητα της ΑΣΥΘ να αναλάβει το συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης και με δεδομένη την 3η Δεκεμβρίου ως καταληκτική ημερομηνία για την απελευθέρωση των συγκοινωνιών, η κυβέρνηση κατεβάζει μολύβια και ουσιαστικά ετοιμάζεται να παραδώσει χάος στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης και η απάντηση της κας Μπουλκ εκ μέρους της Επιτροπής:
Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης E-001345/2019
προς την Επιτροπή
Άρθρο 130 του Κανονισμού
Maria Spyraki (PPE)
Θέμα:Διαδικασία Προσλήψεων στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης
Η εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1370/2007 προβλέπει, ανάμεσα στα άλλα, και την απελευθέρωση των αστικών συγκοινωνιών με μια μεταβατική περίοδο η οποία έχει καταληκτική ημερομηνία την 3η Δεκεμβρίου 2019.
Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, βρίσκεται σε διαδικασία εκκαθάρισης προκειμένου να μετασχηματιστεί στη νέα εταιρία «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης ΑΕ». Με τον Νόμο 4599/2019 δημιουργείται καθεστώς προσλήψεων προσωπικού στην υπό εκκαθάριση εταιρία, υπό συνθήκες περιορισμένου έως και ανύπαρκτου ελέγχου από την αρμόδια ανεξάρτητη αρχή επιλογής προσωπικού για τον δημόσιο τομέα (ΑΣΕΠ). Ειδικότερα, προβλέπεται η έκδοση προκήρυξης για προσλήψεις οδηγών από τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κατόπιν εισήγησης του οικείου φορέα, ύστερα από έγκριση του ΑΣΕΠ, η οποία έγκριση χορηγείται εντός 15 ημερών. Ωστόσο, σε περίπτωση παρέλευσης της παραπάνω προθεσμίας, θεωρείται ότι χορηγήθηκε η έγκριση εκ μέρους του ΑΣΕΠ.
Έχοντας υπόψη ότι η διαδικασία πρόσληψης, όπως αυτή περιγράφεται, οδηγεί σε προσλήψεις για την υπό εκκαθάριση εταιρία χωρίς να γίνεται εκ των πραγμάτων ουσιαστικός έλεγχος από την αρμόδια ανεξάρτητη αρχή (ΑΣΕΠ), ερωτάται η Επιτροπή:
1.Έχει ενημερωθεί από την ελληνική κυβέρνηση για την πορεία της απελευθέρωσης των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, καθώς και για ενδεχόμενο σχέδιο για τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών στην πόλη μετά τις 3.12.2019;
2.Συνάδουν οι προσλήψεις με μειωμένο έλεγχο του ΑΣΕΠ σε μία υπό εκκαθάριση και μετασχηματισμό εταιρία μεταφορών με καλές πρακτικές εξυγίανσης;
EL
E-001345/2019
Απάντηση της κ. Bulc
εξ ονόματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
(3.6.2019)
Οι υπηρεσίες της Επιτροπής δεν έχουν ενημερωθεί από την ελληνική κυβέρνηση αναφορικά με την πρόοδο που έχει επιτευχθεί από την απορρύθμιση των αστικών μεταφορών στη Θεσσαλονίκη ή για το προβλεπόμενο σχέδιο λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών στην πόλη μετά τις 3 Δεκεμβρίου 2019.
Το ενωσιακό δίκαιο, και ειδικότερα ο κανονισμός 1370/2007, δεν διευθετεί το ζήτημα της πρόσληψης προσωπικού από επιχείρηση μεταφορών η οποία βρίσκεται υπό καθεστώς εκκαθάρισης ή αναδιάρθρωσης.
--
Μαρία Σπυράκη
Υποψήφια Ευρωβουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία
Ευρωβουλευτής Ν.Δ. - Ε.Λ.Κ