«Αρμαγεδδώνας για την Παιδεία το νομοσχέδιο Γαβρόγλου»
Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε σήμερα η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας κ. Νίκη Κεραμέως, με μοναδικό θέμα το νομοσχέδιο - έκτρωμα του Υπουργείου Παιδείας που προωθείται προς ψήφιση με διαδικασίες εξπρές.
Η κ. Κεραμέως ανέπτυξε στην εισήγησή της τους λόγους για τους οποίους το νομοσχέδιο Γαβρόγλου πρέπει να αποσυρθεί, προαναγγέλλοντας ότι η Νέα Δημοκρατία θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση μέχρι τη Μεγάλη Τρίτη που είναι η ημέρα της ψηφοφορίας.
Ακολουθούν τα βασικά σημεία της τοποθέτησης της κ. Κεραμέως στη συνέντευξη Τύπου:
Εισαγωγή:
Αυτή η Κυβέρνηση έχει διοχετεύσει και στον τομέα της παιδείας την ιδεοληψία της. Τι πρεσβεύει; Ποινικοποίηση της αριστείας, εξίσωση όλων προς τα κάτω. Από το πρώτο της νομοθέτημα έως σήμερα μεθοδικά εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση. Με το παρόν νομοσχέδιο, δίνει το τελειωτικό χτύπημα σε ό,τι είχε αφήσει όρθιο.
Α. Για τη διαδικασία
· Το νομοσχέδιο κατατέθηκε στη Βουλή μεσάνυχτα Τρίτης για να συζητηθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων το επόμενο μεσημέρι. 226 άρθρα και 1.120 σελίδες για επεξεργασία σε περίπου 5 ώρες.
· Δεν κλήθηκε ο Προεδρεύων της Συνόδου των Πρυτάνεων απλούστατα επειδή διαφωνεί ριζικά με τον Υπουργό και το έχει εκφράσει δημοσίως.
· Ο Υπουργός είχε απαξιωτική συμπεριφορά προς τους φορείς με τους οποίους διαφωνούσε. Έφτασε να πει στον Πρύτανη του ΕΜΠ ότι «δεν ξέρει αριθμητική». Ο Υπουργός που ευαγγελίζεται τις συναινέσεις, όταν κάποιος διαφωνεί μαζί του δεν διστάζει να τον απαξιώνει προκλητικά και να του ασκεί πιέσεις στα όρια του bullying.
Β. Για το Περιεχόμενο
1. Πλήρης κατάργηση των ΤΕΙ της χώρας και συγχώνευσή τους με ΑΕΙ.
· Η εν λόγω διαδικασία καταργεί τον τεχνολογικό τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης, δεν ακολουθεί προκαθορισμένα ακαδημαϊκά κριτήρια, δεν ακολουθεί εκθέσεις σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, δεν λαμβάνει υπ’ όψιν εκθέσεις αξιολόγησης, δεν εξασφαλίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. Μοναδικό κριτήριο της Κυβέρνησης: η ψηφοθηρία. Αποδείχθηκε περίτρανα ότι η διαδικασία αναδιάταξης του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας αποτελεί προϊόν ευκαιριακών συνεννοήσεων, «παζαρέματος» και συναλλαγής που φτάνει στα όρια του πολιτικού εκβιασμού.
· Δημοσιεύματα ανέφεραν ότι ο Υπουργός άσκησε πιέσεις σε Πρυτανικές Αρχές προκειμένου να δεχθούν το νομοσχέδιο ως έχει. Για παράδειγμα, φέρεται να είπε στην Πρυτανεία του Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου ότι ή θα δεχτεί την απορρόφηση και του ΤΕΙ Πελοποννήσου και του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας ή δεν θα πάρει κανένα. Τις καταγγελίες αυτές επιβεβαίωσε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
· Η 4η Νομική Σχολή στην Πάτρα φέρεται να αποτέλεσε μέρος αυτού το «παζαρέματος», κατά την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας. Εμείς δεν έχουμε κάποιο πρόβλημα με την πόλη, αν θα είναι δηλαδή στην Πάτρα, στο Ηράκλειο ή στην Κέρκυρα. Το πρόβλημά μας είναι ότι δεν έχουμε πειστεί για την αναγκαιότητα ίδρυσης μιας 4ης Νομικής Σχολής, τη στιγμή που χιλιάδες δικηγόροι αντιμετωπίζουν το σκληρό πρόσωπο της ανεργίας. Και δεν είναι μόνο η Νομική, αλλά και η Γεωπονική. Βάσει ποιων στοιχείων καταλήξαμε ότι χρειάζεται η χώρα μας ακόμα μία Γεωπονική Σχολή;
· Εμείς θεωρούμε ότι η αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη πρέπει να προχωρά σε κοινό βηματισμό με τις ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς εργασίας.
2. Ρυθμίσεις για την “πολυτεχνειοποίηση” των τμημάτων σχολών Μηχανικών. Το ΥΠΕΘ προχωρά στην «πολυτεχνειοποίηση» των τμημάτων σχολών Μηχανικών, με αυτοματοποιημένες διαδικασίες εξπρές, εν ολίγοις με μια Υπουργική Απόφαση. Με αυτό τον τρόπο, πολλαπλασιάζει υπέρμετρα τον αριθμό των πανεπιστημιακών τμημάτων Μηχανικών και συνακόλουθα τον αριθμό των αποφοίτων. Η εν λόγω διαδικασία επιχειρείται χωρίς να λαμβάνει υπ’ όψιν τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, χωρίς καμία πρόβλεψη για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. Έτσι οδηγούνται σε μια πρωτοφανή εξίσωση προς τα κάτω οι πολυτεχνικές σπουδές εν γένει.
3. Ρυθμίσεις για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τη Γ’ Λυκείου:
Χρειάστηκαν να περάσουν σχεδόν 2 χρόνια αντικρουόμενων δηλώσεων από τον Πρωθυπουργό και λοιπά κυβερνητικά στελέχη περί κατάργησης ή μη των Πανελλαδικών εξετάσεων, βαρύγδουπες εξαγγελίες περί αναβάθμισης του ρόλου του Λυκείου, για να φτάσουμε στο παρόν σχέδιο με το οποίο, επί της ουσίας, επιστρέφουμε στο παλιό σύστημα εισαγωγής με τις 4 δέσμες -πλέον “ομάδες προσανατολισμού”- στολισμένο βεβαίως με την ιδεοληψία της Κυβέρνησης. Ως προς την αναβάθμιση του ρόλου του Λυκείου, με το παρόν επιτυγχάνεται ακριβώς το αντίθετο, και τούτο το επιβεβαίωσαν και οι εκπρόσωποι των Καθηγητών που παρέστησαν χθες στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ως ιδιαιτέρως προβληματικά:
· τον διαχωρισμό σε σχολές ελεύθερης πρόσβασης και σε σχολές “κατόπιν εξετάσεων”, με τον οποίο στην ουσία θεσμοθετείται η “κατηγοριοποίηση” των σχολών σε εκείνες που διατηρούν αυξημένο κύρος και σε εκείνες που απαξιώνονται πλήρως.
· το ότι το νέο σύστημα θα οδηγεί σε απολυτήριο δύο ταχυτήτων, καθώς, χωρίς τράπεζα θεμάτων, στην οποία αντιτίθεται ιδεολογικά η Κυβέρνηση, δεν θα διασφαλίζεται η ομοιογένεια και ο κοινός βαθμός δυσκολίας των θεμάτων. Σημειώνεται ότι από την επόμενη χρονιά ο βαθμός του απολυτηρίου θα συνυπολογίζεται στα μόρια εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
· το ότι τα κλασικά γράμματα βάλλονται σφοδρά εκ νέου, με την κατάργηση της Λατινικής Γλώσσας και Γραμματείας από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
4. Ρυθμίσεις για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, σύμφωνα με τις οποίες, επί της ουσίας, επέρχεται η πλήρης ισοπέδωση των σχολείων αυτών, που αποτελούν νησίδες αριστείας και καινοτομίας. Εν ολίγοις, τους αφαιρεί την ελευθερία και αυτονομία που αποτελούσαν το κεντρικό χαρακτηριστικό αυτών των σχολείων και μεταφέρει αρμοδιότητες στο Υπουργείο, σε μια τάση υπερσυγκεντρωτισμού.
5. Ρυθμίσεις για την ιδιωτική εκπαίδευση. Το ΥΠΕΘ προχωρά στην κατάργηση της αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας των αποφοίτων Κολλεγίων στην Ελλάδα, και μάλιστα εν μέσω χρονιάς, σε παραβίαση του ενωσιακού δικαίου. Η Νέα Δημοκρατία θα προχωρήσει σε αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας κατά τρόπο σύννομο προς το ενωσιακό δίκαιο.
Γ. Συμπερασματικά:
· Η Νέα Δημοκρατία ζητά την απόσυρσή του και θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να μην προχωρήσει το νομοσχέδιο αυτό.
· Για τον Υπουργό η συναίνεση είναι καλή όταν συμφωνούν μαζί του, αλλά ασκεί πιέσεις στα όρια του bullying σε όποιον δεν συμφωνεί μαζί του,
· Η αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας αποτελεί προϊόν πολιτικού εκβιασμού.
· Καταγγέλλουμε το νομοσχέδιο και επί της διαδικασίας και επί της ουσίας.
· Θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας –χωρίς να αιφνιδιάσουμε κανέναν– για να αποκαταστήσουμε την τεράστια ζημιά που έχει προκαλέσει αυτή η Κυβέρνηση συνολικά στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Ερωτήσεις Δημοσιογράφων
Για τη διάταξη που καταργεί την αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας των κολλεγίων
· Αυτή η διάταξη προβλέπει την κατάργηση της αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας των αποφοίτων των κολεγίων κατά παράβαση του ενωσιακού δικαίου. Με συνέπεια να δημιουργείται τεράστια ανασφάλεια δικαίου. Εμείς διαμηνύουμε σε όλους τους τόνους ότι θα αναγνωρίσουμε αυτή την επαγγελματική ισοδυναμία κατά τρόπο σύννομο με το ενωσιακό δίκαιο. Θα αγωνιστούμε όμως προκειμένου και αυτή η ρύθμιση να αποσυρθεί, όπως και το λοιπό νομοσχέδιο.
· Υπάρχει μια διάκριση μεταξύ των νομοθετικώς ρυθμιζόμενων επαγγελμάτων και των μη νομοθετικώς ρυθμιζόμενων επαγγελμάτων. Η διαδικασία αυτή η οποία ανέφερα αφορά τα μη νομοθετικώς ρυθμιζόμενα επαγγέλματα τα οποία είναι πάρα πάρα πολλά. Ο κίνδυνος που ελλοχεύει είναι γι’ αυτά. Δεν είναι για τα νομοθετικώς ρυθμιζόμενα επαγγέλματα. Επί της ουσίας η διαδικασία μπορεί μεν να επιταχύνεται για τα νομοθετικώς ρυθμιζόμενα επαγγέλματα πλην όμως τα κολέγια αυτά έχουν πάρα πολλές κατευθύνσεις σε μη νομοθετικώς ρυθμιζόμενα επαγγέλματα. Εξ ου και πρέπει η πολιτεία να διασφαλίσει την επαγγελματική ισοδυναμία για όλα αυτά τα επαγγέλματα.
Για τις αλλαγές στη Γ’ Λυκείου
· Πρέπει επιτέλους οι αλλαγές στην Παιδεία να ξεκινήσουν από κάτω προς τα πάνω, από τα θεμέλια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και όχι από τα κεραμίδια. Γι’ αυτό ο Πρόεδρός μας έχει δεσμευτεί ότι δεν θα αιφνιδιάσουμε τους μαθητές.
· Το Λύκειο ως ένα βαθμό έχει χάσει τον αυτόνομο παιδαγωγικό του χαρακτήρα. Πρέπει ως πολιτεία να ενισχύσουμε τον αυτόνομο παιδαγωγικό του χαρακτήρα. Αυτό που κάνει αυτό το νομοσχέδιο είναι εντελώς στην αντίθετη κατεύθυνση. Και δεν το λέμε μόνο εμείς, το είπαν χθες οι εκπαιδευτικοί κατά τη διαδικασία ακρόασης φορέων, ότι είναι η τελειωτική βολή εναντίον της αυτονομίας του παιδαγωγικού ρόλου του Λυκείου.
Για τη στάση της Νέας Δημοκρατίας στη βουλή
· Θα κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να οδηγήσουμε στην απόσυρσή του αυτό το νομοσχέδιο. Βασική αρχή της παράταξης μας είναι ότι θέλουμε να ακούγονται οι απόψεις μας. Γι’ αυτό και εμείς θα δώσουμε μια μάχη μέσα στη Βουλή, προκειμένου να οδηγήσουμε αυτό το νομοσχέδιο στην απόσυρσή του.
Αν το νομοσχέδιο ψηφιστεί, τι θα κάνει η Νέα Δημοκρατία ως κυβέρνηση;
· Η κυβέρνηση έχει επιφέρει τεράστια ζημιά στην Παιδεία. Εμείς θα εφαρμόσουμε το πρόγραμμα που έχουμε εξαγγείλει. Δεν θα αιφνιδιάσουμε όμως κανέναν. Και το λέω αυτό διότι δεν θέλουμε να προκαλέσουμε ακόμη μεγαλύτερη αναστάτωση σε παιδιά τα οποία ήδη προετοιμάζονται για τις εξετάσεις. Θα εφαρμόσουμε το πρόγραμμά μας, θα αποκαταστήσουμε τη μεγάλη ζημιά που έχει κάνει αυτή η κυβέρνηση σε όλους τους τομείς της Παιδείας χωρίς όμως να αιφνιδιάσουμε κανέναν.
Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε σήμερα η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας κ. Νίκη Κεραμέως, με μοναδικό θέμα το νομοσχέδιο - έκτρωμα του Υπουργείου Παιδείας που προωθείται προς ψήφιση με διαδικασίες εξπρές.
Η κ. Κεραμέως ανέπτυξε στην εισήγησή της τους λόγους για τους οποίους το νομοσχέδιο Γαβρόγλου πρέπει να αποσυρθεί, προαναγγέλλοντας ότι η Νέα Δημοκρατία θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση μέχρι τη Μεγάλη Τρίτη που είναι η ημέρα της ψηφοφορίας.
Ακολουθούν τα βασικά σημεία της τοποθέτησης της κ. Κεραμέως στη συνέντευξη Τύπου:
Εισαγωγή:
Αυτή η Κυβέρνηση έχει διοχετεύσει και στον τομέα της παιδείας την ιδεοληψία της. Τι πρεσβεύει; Ποινικοποίηση της αριστείας, εξίσωση όλων προς τα κάτω. Από το πρώτο της νομοθέτημα έως σήμερα μεθοδικά εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση. Με το παρόν νομοσχέδιο, δίνει το τελειωτικό χτύπημα σε ό,τι είχε αφήσει όρθιο.
Α. Για τη διαδικασία
· Το νομοσχέδιο κατατέθηκε στη Βουλή μεσάνυχτα Τρίτης για να συζητηθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων το επόμενο μεσημέρι. 226 άρθρα και 1.120 σελίδες για επεξεργασία σε περίπου 5 ώρες.
· Δεν κλήθηκε ο Προεδρεύων της Συνόδου των Πρυτάνεων απλούστατα επειδή διαφωνεί ριζικά με τον Υπουργό και το έχει εκφράσει δημοσίως.
· Ο Υπουργός είχε απαξιωτική συμπεριφορά προς τους φορείς με τους οποίους διαφωνούσε. Έφτασε να πει στον Πρύτανη του ΕΜΠ ότι «δεν ξέρει αριθμητική». Ο Υπουργός που ευαγγελίζεται τις συναινέσεις, όταν κάποιος διαφωνεί μαζί του δεν διστάζει να τον απαξιώνει προκλητικά και να του ασκεί πιέσεις στα όρια του bullying.
Β. Για το Περιεχόμενο
1. Πλήρης κατάργηση των ΤΕΙ της χώρας και συγχώνευσή τους με ΑΕΙ.
· Η εν λόγω διαδικασία καταργεί τον τεχνολογικό τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης, δεν ακολουθεί προκαθορισμένα ακαδημαϊκά κριτήρια, δεν ακολουθεί εκθέσεις σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, δεν λαμβάνει υπ’ όψιν εκθέσεις αξιολόγησης, δεν εξασφαλίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. Μοναδικό κριτήριο της Κυβέρνησης: η ψηφοθηρία. Αποδείχθηκε περίτρανα ότι η διαδικασία αναδιάταξης του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας αποτελεί προϊόν ευκαιριακών συνεννοήσεων, «παζαρέματος» και συναλλαγής που φτάνει στα όρια του πολιτικού εκβιασμού.
· Δημοσιεύματα ανέφεραν ότι ο Υπουργός άσκησε πιέσεις σε Πρυτανικές Αρχές προκειμένου να δεχθούν το νομοσχέδιο ως έχει. Για παράδειγμα, φέρεται να είπε στην Πρυτανεία του Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου ότι ή θα δεχτεί την απορρόφηση και του ΤΕΙ Πελοποννήσου και του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας ή δεν θα πάρει κανένα. Τις καταγγελίες αυτές επιβεβαίωσε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
· Η 4η Νομική Σχολή στην Πάτρα φέρεται να αποτέλεσε μέρος αυτού το «παζαρέματος», κατά την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας. Εμείς δεν έχουμε κάποιο πρόβλημα με την πόλη, αν θα είναι δηλαδή στην Πάτρα, στο Ηράκλειο ή στην Κέρκυρα. Το πρόβλημά μας είναι ότι δεν έχουμε πειστεί για την αναγκαιότητα ίδρυσης μιας 4ης Νομικής Σχολής, τη στιγμή που χιλιάδες δικηγόροι αντιμετωπίζουν το σκληρό πρόσωπο της ανεργίας. Και δεν είναι μόνο η Νομική, αλλά και η Γεωπονική. Βάσει ποιων στοιχείων καταλήξαμε ότι χρειάζεται η χώρα μας ακόμα μία Γεωπονική Σχολή;
· Εμείς θεωρούμε ότι η αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη πρέπει να προχωρά σε κοινό βηματισμό με τις ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς εργασίας.
2. Ρυθμίσεις για την “πολυτεχνειοποίηση” των τμημάτων σχολών Μηχανικών. Το ΥΠΕΘ προχωρά στην «πολυτεχνειοποίηση» των τμημάτων σχολών Μηχανικών, με αυτοματοποιημένες διαδικασίες εξπρές, εν ολίγοις με μια Υπουργική Απόφαση. Με αυτό τον τρόπο, πολλαπλασιάζει υπέρμετρα τον αριθμό των πανεπιστημιακών τμημάτων Μηχανικών και συνακόλουθα τον αριθμό των αποφοίτων. Η εν λόγω διαδικασία επιχειρείται χωρίς να λαμβάνει υπ’ όψιν τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, χωρίς καμία πρόβλεψη για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. Έτσι οδηγούνται σε μια πρωτοφανή εξίσωση προς τα κάτω οι πολυτεχνικές σπουδές εν γένει.
3. Ρυθμίσεις για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τη Γ’ Λυκείου:
Χρειάστηκαν να περάσουν σχεδόν 2 χρόνια αντικρουόμενων δηλώσεων από τον Πρωθυπουργό και λοιπά κυβερνητικά στελέχη περί κατάργησης ή μη των Πανελλαδικών εξετάσεων, βαρύγδουπες εξαγγελίες περί αναβάθμισης του ρόλου του Λυκείου, για να φτάσουμε στο παρόν σχέδιο με το οποίο, επί της ουσίας, επιστρέφουμε στο παλιό σύστημα εισαγωγής με τις 4 δέσμες -πλέον “ομάδες προσανατολισμού”- στολισμένο βεβαίως με την ιδεοληψία της Κυβέρνησης. Ως προς την αναβάθμιση του ρόλου του Λυκείου, με το παρόν επιτυγχάνεται ακριβώς το αντίθετο, και τούτο το επιβεβαίωσαν και οι εκπρόσωποι των Καθηγητών που παρέστησαν χθες στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ως ιδιαιτέρως προβληματικά:
· τον διαχωρισμό σε σχολές ελεύθερης πρόσβασης και σε σχολές “κατόπιν εξετάσεων”, με τον οποίο στην ουσία θεσμοθετείται η “κατηγοριοποίηση” των σχολών σε εκείνες που διατηρούν αυξημένο κύρος και σε εκείνες που απαξιώνονται πλήρως.
· το ότι το νέο σύστημα θα οδηγεί σε απολυτήριο δύο ταχυτήτων, καθώς, χωρίς τράπεζα θεμάτων, στην οποία αντιτίθεται ιδεολογικά η Κυβέρνηση, δεν θα διασφαλίζεται η ομοιογένεια και ο κοινός βαθμός δυσκολίας των θεμάτων. Σημειώνεται ότι από την επόμενη χρονιά ο βαθμός του απολυτηρίου θα συνυπολογίζεται στα μόρια εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
· το ότι τα κλασικά γράμματα βάλλονται σφοδρά εκ νέου, με την κατάργηση της Λατινικής Γλώσσας και Γραμματείας από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
4. Ρυθμίσεις για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, σύμφωνα με τις οποίες, επί της ουσίας, επέρχεται η πλήρης ισοπέδωση των σχολείων αυτών, που αποτελούν νησίδες αριστείας και καινοτομίας. Εν ολίγοις, τους αφαιρεί την ελευθερία και αυτονομία που αποτελούσαν το κεντρικό χαρακτηριστικό αυτών των σχολείων και μεταφέρει αρμοδιότητες στο Υπουργείο, σε μια τάση υπερσυγκεντρωτισμού.
5. Ρυθμίσεις για την ιδιωτική εκπαίδευση. Το ΥΠΕΘ προχωρά στην κατάργηση της αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας των αποφοίτων Κολλεγίων στην Ελλάδα, και μάλιστα εν μέσω χρονιάς, σε παραβίαση του ενωσιακού δικαίου. Η Νέα Δημοκρατία θα προχωρήσει σε αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας κατά τρόπο σύννομο προς το ενωσιακό δίκαιο.
Γ. Συμπερασματικά:
· Η Νέα Δημοκρατία ζητά την απόσυρσή του και θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να μην προχωρήσει το νομοσχέδιο αυτό.
· Για τον Υπουργό η συναίνεση είναι καλή όταν συμφωνούν μαζί του, αλλά ασκεί πιέσεις στα όρια του bullying σε όποιον δεν συμφωνεί μαζί του,
· Η αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας αποτελεί προϊόν πολιτικού εκβιασμού.
· Καταγγέλλουμε το νομοσχέδιο και επί της διαδικασίας και επί της ουσίας.
· Θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας –χωρίς να αιφνιδιάσουμε κανέναν– για να αποκαταστήσουμε την τεράστια ζημιά που έχει προκαλέσει αυτή η Κυβέρνηση συνολικά στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Ερωτήσεις Δημοσιογράφων
Για τη διάταξη που καταργεί την αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας των κολλεγίων
· Αυτή η διάταξη προβλέπει την κατάργηση της αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας των αποφοίτων των κολεγίων κατά παράβαση του ενωσιακού δικαίου. Με συνέπεια να δημιουργείται τεράστια ανασφάλεια δικαίου. Εμείς διαμηνύουμε σε όλους τους τόνους ότι θα αναγνωρίσουμε αυτή την επαγγελματική ισοδυναμία κατά τρόπο σύννομο με το ενωσιακό δίκαιο. Θα αγωνιστούμε όμως προκειμένου και αυτή η ρύθμιση να αποσυρθεί, όπως και το λοιπό νομοσχέδιο.
· Υπάρχει μια διάκριση μεταξύ των νομοθετικώς ρυθμιζόμενων επαγγελμάτων και των μη νομοθετικώς ρυθμιζόμενων επαγγελμάτων. Η διαδικασία αυτή η οποία ανέφερα αφορά τα μη νομοθετικώς ρυθμιζόμενα επαγγέλματα τα οποία είναι πάρα πάρα πολλά. Ο κίνδυνος που ελλοχεύει είναι γι’ αυτά. Δεν είναι για τα νομοθετικώς ρυθμιζόμενα επαγγέλματα. Επί της ουσίας η διαδικασία μπορεί μεν να επιταχύνεται για τα νομοθετικώς ρυθμιζόμενα επαγγέλματα πλην όμως τα κολέγια αυτά έχουν πάρα πολλές κατευθύνσεις σε μη νομοθετικώς ρυθμιζόμενα επαγγέλματα. Εξ ου και πρέπει η πολιτεία να διασφαλίσει την επαγγελματική ισοδυναμία για όλα αυτά τα επαγγέλματα.
Για τις αλλαγές στη Γ’ Λυκείου
· Πρέπει επιτέλους οι αλλαγές στην Παιδεία να ξεκινήσουν από κάτω προς τα πάνω, από τα θεμέλια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και όχι από τα κεραμίδια. Γι’ αυτό ο Πρόεδρός μας έχει δεσμευτεί ότι δεν θα αιφνιδιάσουμε τους μαθητές.
· Το Λύκειο ως ένα βαθμό έχει χάσει τον αυτόνομο παιδαγωγικό του χαρακτήρα. Πρέπει ως πολιτεία να ενισχύσουμε τον αυτόνομο παιδαγωγικό του χαρακτήρα. Αυτό που κάνει αυτό το νομοσχέδιο είναι εντελώς στην αντίθετη κατεύθυνση. Και δεν το λέμε μόνο εμείς, το είπαν χθες οι εκπαιδευτικοί κατά τη διαδικασία ακρόασης φορέων, ότι είναι η τελειωτική βολή εναντίον της αυτονομίας του παιδαγωγικού ρόλου του Λυκείου.
Για τη στάση της Νέας Δημοκρατίας στη βουλή
· Θα κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να οδηγήσουμε στην απόσυρσή του αυτό το νομοσχέδιο. Βασική αρχή της παράταξης μας είναι ότι θέλουμε να ακούγονται οι απόψεις μας. Γι’ αυτό και εμείς θα δώσουμε μια μάχη μέσα στη Βουλή, προκειμένου να οδηγήσουμε αυτό το νομοσχέδιο στην απόσυρσή του.
Αν το νομοσχέδιο ψηφιστεί, τι θα κάνει η Νέα Δημοκρατία ως κυβέρνηση;
· Η κυβέρνηση έχει επιφέρει τεράστια ζημιά στην Παιδεία. Εμείς θα εφαρμόσουμε το πρόγραμμα που έχουμε εξαγγείλει. Δεν θα αιφνιδιάσουμε όμως κανέναν. Και το λέω αυτό διότι δεν θέλουμε να προκαλέσουμε ακόμη μεγαλύτερη αναστάτωση σε παιδιά τα οποία ήδη προετοιμάζονται για τις εξετάσεις. Θα εφαρμόσουμε το πρόγραμμά μας, θα αποκαταστήσουμε τη μεγάλη ζημιά που έχει κάνει αυτή η κυβέρνηση σε όλους τους τομείς της Παιδείας χωρίς όμως να αιφνιδιάσουμε κανέναν.