Παρέμβαση Γραμματέα ΠΕ ΝΔ κ. Λ. Αυγενάκη
«Και πάλι αλλαγές στην εξεταστέα ύλη – Οι μαθητές θύματα της προχειρότητας και του καιροσκοπισμού της Κυβέρνησης»
Στις συνεχείς αλλαγές στην εξεταστέα ύλη στις προαγωγικές εξετάσεις σε Γυμνάσια και Λύκεια και στην αφαίρεση μαθημάτων βασικής κατεύθυνσης όπως τα Μαθηματικά αναφέρεται ο Γραμματέας ΠΕ ΝΔ-Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου.
Στην Ερώτηση επισημαίνεται ότι: «Η προχειρότητα και η απουσία σχεδιασμού με τις οποίες η Κυβέρνηση αντιμετωπίζει την παιδεία έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στην εκπαιδευτική και την μαθητική κοινότητα. Το ράβε-ξήλωνε στην παιδεία δεν έχει τέλος. Αυτή τη φορά, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αναστατώνει την εκπαιδευτική και τη μαθητική κοινότητα με τις νέες αλλαγές που προωθεί στον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών των τριών τάξεων του Λυκείου.
Ειδικότερα, η απόφαση του Υπουργείου να μην συμπεριληφθούν βασικά μαθήματα όπως τα Μαθηματικοί, η Φυσική, η Χημεία και η Γεωλογία στις προαγωγικές εξετάσεις της Α΄ και Β΄ Λυκείου, ενώ είχε ήδη προηγηθεί η μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο, έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στους μαθητές και αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ως άνω απόφαση, στη Β Λυκείου δεν εξετάζεται κανείς στη Γεωμετρία Γενικής Παιδείας, ενώ στην Άλγεβρα μόνο οι μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης και στα Μαθηματικά προσανατολισμού οι μαθητές της θετικής κατεύθυνσης. Αντίστοιχα στην Α Λυκείου θα εξετάζεται μόνο Φυσική, Χημεία και όχι η Βιολογία η οποία θα επιστρέφει στη Β Λυκείου.
Μάλιστα, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, με ανακοίνωσή της, αναφέρεται σε «αλλοίωση του επιστημονικού περιεχομένου της μαθηματικής εκπαίδευσης» και καταλήγει ότι «με λειψή άλγεβρα και χωρίς γεωμετρία, το Υπουργείο Παιδείας καλλιεργεί τον μαθηματικό αναλφαβητισμό και την γνωστική ερήμωση των σχολείων».
Την ίδια στιγμή, με κοινή ανακοίνωσή τους Φυσικοί, Χημικοί και Βιοεπιστήμονες, αναφέρουν ότι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, αφού «μετέτρεψε το Γυμνάσιο σε μια άχρηστη εκπαιδευτική βαθμίδα και σε τρίχρονο parking παιδιών, έβαλαν στο στόχαστρο το Λύκειο του οποίου τη διάλυση με περισσή ενάργεια απεργάζονται. … Η οπισθοδρόμηση είναι πρωτοφανής. Όσοι συμφωνήσουν στη διάλυση του Λυκείου θα είναι υπόλογοι στις επόμενες γενιές γιατί θέτουν σε κίνδυνο το μέλλον της Ελλάδας».
Μάλιστα, η προχειρότητα του Υπουργείου είναι τέτοια που με ενημερωτικό έγγραφο προς τις Περιφερειακές Διευθύνσεις και τα Γενικά Λύκεια της χώρας αλλάζει ριζικά τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών στο Λύκειο, κάτι που, δυστυχώς, κάνει για πολλοστή φορά. Το παράδοξο, όμως, είναι ότι με το σχετικό έγγραφο ενημερώνει μόνον για τις κυριότερες τροποποιήσεις, ενώ για τις τροποποιήσεις στο σύνολο τους, η εκπαιδευτική κοινότητα θα ενημερωθεί σε άγνωστο χρόνο με νέο Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο αναμένεται να εκδοθεί. Προχειρότητα, παντελής απουσία σχεδιασμού και καιροσκοπισμός στις πλάτες των μαθητών του Λυκείου.
Δύο μήνες σχεδόν μετά την έναρξη του σχολικού έτους και τόσο οι μαθητές, όσο και οι εκπαιδευτικοί βιώνουν τον παραλογισμό στην πράξη, δίχως να γνωρίζουν τις επερχόμενες αλλαγές, καθώς και τα μαθήματα στα οποία τελικά θα εξεταστούν.
Έτσι, αντιλαμβάνεται άραγε ο κ. Υπουργός την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου και του απολυτηρίου;: με σημαντικές ελλείψεις, αλλαγές στις εξετάσεις και τα εξεταζόμενα μαθήματα μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, κατακρεουργημένο ωράριο και ευκαιρίες σε λίγους και εκλεκτούς. Η αριστεία άλλωστε όπως έχει δηλώσει ο κ. Γαβρόγλου είναι «εγωκεντρική». Το πρωτοφανές αυτό αδιέξοδο, είναι το αποτέλεσμα της κυβερνητικής αβλεψίας και ολιγωρίας. Τα οξυμένα προβλήματα των σχολείων και της εκπαίδευσης, αποκαλύπτουν ότι οι εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας για «… εύρυθμη έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς» για την οποία πανηγυρίζει η κυβέρνηση, είναι μια επικοινωνιακή επίφαση, για να καλυφθεί η πολιτική της που οδηγεί στην πλήρη υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και της δημόσιας παιδείας».
Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:
«1. Ποια η αναγκαιότητα αλλαγής των εξεταζόμενων μαθημάτων στο Λύκειο και μάλιστα μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους;
2. Ποιοι οι λόγοι ώστε να μην συμπεριληφθούν βασικά μαθήματα όπως τα Μαθηματικά, η Φυσική, η Χημεία και η Γεωλογία στις προαγωγικές εξετάσεις;
3. Ποιος ο σχεδιασμός για τη διδακτέα ύλη, τη συνοχή της μεταξύ των τάξεων και τη σύνδεσή της με την εξεταστέα ύλη;».
Γραφείο Τύπου