Βουλή: Στην Ολομέλεια η κύρωση της Συμφωνίας Πολιτιστικής Συνεργασίας Ελλάδας-Κύπρου * Κατατέθηκε ο Κρατικός Προϋπολογισμός 2025 - Η συζήτηση στην Επιτροπή θα ξεκινήσει στις 25 Νοεμβρίου * Γ. Γεραπετρίτης: Αναδεικνύουμε την ανάγκη για μια κοινωνία ισότιμη στην πράξη * Δ. Κουτσούμπας: Η απεργία στέλνει ισχυρό και ξεκάθαρο μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση: Δώστε λεφτά για μισθούς, για την παιδεία, για την υγεία και όχι για των πολέμων τα σφαγεία * Ν. Δένδιας: Οι ΕΔ αποτελούν απαραίτητη συνθήκη της εθνικής μας επιβίωσης, προβάλλοντας τη σταθερή προσήλωσή τους στις αξίες της Δημοκρατίας, της Ειρήνης και της Ελευθερίας * Εγκαίνια της έκθεσης «Επιστροφή στα Αντικύθηρα» - Λ. Μενδώνη: Το 2026 το υπουργείο Πολιτισμού θα αποδώσει το Εθνικό Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων * ΚΚΕ: Απεμπλοκή τώρα της Ελλάδας από τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην Ουκρανία * Χρ. Στυλιανίδης: Η Ελλάδα καταλύτης στήριξης της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και διαφύλαξης της ασφάλειας της ναυτιλίας * Δημ. Τσιόδρας: Με έμφαση στην ανθεκτικότητα του νερού, η πρώτη συζήτηση για τις προτεραιότητες της Ομάδας του ΕΚ για την Κλιματική Αλλαγή

Τετάρτη 9 Μαρτίου 2016

Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης μιλάει στο Digital Economy Forum 2016

  Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης μιλάει στο Digital Economy Forum 2016





Ομιλία του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκου Μητσοτάκη
στο Digital Economy Forum 2016
με θέμα: «Η επανεκκίνηση είναι ψηφιακή»


Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι, θέλω κατ’ αρχάς να ευχαριστήσω τον ΣΕΠΕ για την πρόσκλησή του, να συμμετέχω στο εναρκτήριο πάνελ του Digital Economy Forum 2016. Θέλω να ξεκινήσω λέγοντάς σας ότι δεν είστε ακόμα μια επαγγελματική κατηγορία, έχετε και εσείς , όπως και εμείς, μια μεγάλη ευθύνη για το αν η Ελλάδα θα συγκλίνει ψηφιακά με τον υπόλοιπο κόσμο. Και από αυτό θα καθοριστεί, εν πολλοίς, η θέση της χώρας μας στην παγκόσμια κατανομή πλούτου, για τις επόμενες δεκαετίες.

Παρακολούθησα, με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, το σύντομο αυτό βίντεο, το οποίο είχατε την καλοσύνη να προβάλετε. Εξηγεί, με πάρα πολύ γλαφυρό και παραστατικό τρόπο, γιατί ως χώρα δεν έχουμε καμία απολύτως δυνατότητα να χάσουμε την ευκαιρία αυτής της μεγάλης ψηφιακής επανάστασης, η οποία συντελείται σήμερα. Συνιστά στην ουσία την τέταρτη μεγάλη βιομηχανική επανάσταση. Μια επανάσταση η οποία αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οργανώνουμε τη ζωή μας και τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η κοινωνία. Προσωπικά έχω μια έντονη, στενή, βιωματική, αλλά και επαγγελματική σχέση με την τεχνολογία. Και αυτό μου επιτρέπει - πιστεύω - καλύτερα να κατανοήσω τις προοπτικές του κλάδου και τις δυνατότητες, που ανοίγονται σήμερα για την ελληνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία.

Είχα την ευκαιρία στην επαγγελματική μου ζωή, να ασχοληθώ με επενδύσεις σε νέες επιχειρήσεις υψηλής τεχνολογίας. Ήμουνα πρωτεργάτης σε ένα από τα πρώτα venture capital funds τα οποία επένδυσαν σε νεοφυείς επιχειρήσεις στον κλάδο της τεχνολογίας και των πληροφοριών. Και πρωτεργάτης σε μια από τις πρώτες θερμοκοιτίδες, οι οποίες φτιάχτηκαν για να υποστηρίξουν νεοφυείς επιχειρήσεις.

Και, βέβαια, είχα και την ευκαιρία, ως Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, να ασχοληθώ συστηματικά με τον τομέα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Κατά τους 18 μήνες, που ήμουν στο Υπουργείο, έγιναν σημαντικά βήματα προόδου. Είχα την ευκαιρία, όμως, να διαπιστώσω και ο ίδιος σημαντικές παθογένειες στον τρόπο με τον οποίο το Ελληνικό Δημόσιο ενσωματώνει τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνιών.

Θέλω ενδεικτικά να σας υπενθυμίσω ότι, κατά τους 18 μήνες που ήμουν στο Υπουργείο, καταφέραμε και εκπονήσαμε και ολοκληρώσαμε ένα πολύ εμπεριστατωμένο εθνικό σχέδιο ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, το οποίο και εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Δεκέμβριο του 2014. Ένα σχέδιο το οποίο έθετε το σωστό – κατά την άποψή μας – πλαίσιο και τον κατάλληλο τρόπο με τον οποίο μπορούμε να απορροφήσουμε ως χώρα τα 380.000.000, τα οποία είναι διαθέσιμα για σημαντικές δημόσιες επενδύσεις, στον τομέα της πληροφορικής.

Θέλω, επίσης, να θυμίσω κάτι το οποίο πολύ συχνά δεν αναφέρεται στο δημόσιο διάλογο. Ότι, με μια πολύ σημαντική νομοθετική πρωτοβουλία που είχαμε αναλάβει, με το Νόμο 4305, προωθήσαμε ουσιαστικά το άνοιγμα των δημοσίων δεδομένων και την ενίσχυση της διαφάνειας. Και καθιερώσαμε, για πρώτη φορά, την αρχή της εξ ορισμού ανοιχτής διάθεσης και χρήσης της δημόσιας πληροφορίας.

Πιστεύω πολύ στα ανοιχτά δεδομένα. Και πιστεύω ότι πολλές επιχειρήσεις, ιδίως νεοφυείς, μπορούν, με αυτό τον τρόπο, να έχουν την απαραίτητη πρώτη ύλη, ώστε να αναπτύξουν υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας. Και βέβαια θέλω να σταθώ και στο γεγονός ότι, επί δικών μου ημερών, ως υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ενισχύσαμε πολύ ουσιαστικά, το θεσμό της διαύγειας. Τον αναβαθμίσαμε. Κάναμε τη διαύγεια πιο λειτουργική. Και εξακολουθώ να πιστεύω ότι η διαύγεια είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό εργαλείο, λόγω ουσίας. Ένα σημαντικό εργαλείο με το οποίο ο πολίτης μπορεί να ελέγχει τον τρόπο με τον οποίο το Δημόσιο ξοδεύει το δημόσιο χρήμα των φορολογουμένων.

Θέλω, επίσης, να θυμίσω ότι την εποχή 2012 – 2014, ανελήφθησαν και μια σειρά από σημαντικές πρωτοβουλίες από άλλα Υπουργεία, στον τομέα της αξιοποίησης και ανάπτυξης ηλεκτρονικών υπηρεσιών από το Ελληνικό Δημόσιο. Ενδεικτικά αναφέρω την καθολική εφαρμογή της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, την εισαγωγή μιας σειράς πολύ σημαντικών ηλεκτρονικών εφαρμογών και υπηρεσιών στο Ασφαλιστικό Σύστημα, με τα πρωτοποριακά, για τα δεδομένα της ελληνικής δημόσιας διοίκησης, συστήματα «Εργάνη», «Άτλας» και «Ήλιος». Αλλά και τη μεγάλη εξέλιξη και αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών του TAXIS. Και την προώθηση σημαντικών ηλεκτρονικών συστημάτων στο χώρο της Δικαιοσύνης.

Δυστυχώς, όμως, το 2015, η χώρα, όχι μόνον επιβράδυνε την πορεία για την έξοδό της από την κρίση, αλλά σε πολλούς τομείς - όπως και στον τομέα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης - αποδομήθηκαν ωφέλιμες μεταρρυθμίσεις. Διότι, δυστυχώς, προσέκρουσαν σε μια ιδιότυπη, ιδεολογικοπολιτική αγκύλωση αυτής της νέας Αριστεράς, η οποία δυστυχώς μας κυβερνά σήμερα. Και τα δεδομένα επιβεβαιώνουν αυτή τη διαπίστωση.

Το ψηφιακό προφίλ της χώρας μας, δυστυχώς, τον τελευταίο χρόνο, συστηματικά διολισθαίνει, σύμφωνα με τα πολύ πρόσφατα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής - τα οποία δόθηκαν πριν από λίγες ημέρες στη δημοσιότητα - για το δείκτη ψηφιακής οικονομίας στην κοινωνία 2016, το Digital Economy and Society Index.

Η Ελλάδα, δυστυχώς, μετάπεσε, από την ομάδα των χωρών οι οποίες συγκλίνουν catching up cluster εκεί που βρισκότανε μέχρι το 2014, στην ομάδα των χωρών οι οποίες καθυστερούν στο falling behind cluster. Και σίγουρα αυτή είναι μια στατιστική για την οποία η κυβέρνηση δεν μπορεί να είναι υπερήφανη.

Δυστυχώς, όμως, εντάσσεται σε μια συνολική εικόνα καθίζησης και υστέρησης: ανταγωνιστικότητα, καινοτομία, διαφθορά, αναποτελεσματικότητα λειτουργίας των θεσμών, ανεξαρτησία Δικαιοσύνης, ανάπτυξη, θέσεις εργασίας, παιδική φτώχια, παιδική παχυσαρκία. Σε όλους αυτούς τους δείκτες, δυστυχώς, παρατηρείται σήμερα μια πολύ σημαντική απόκλιση σε σχέση με τις χώρες οι οποίες βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο ανάπτυξης με την Ελλάδα. Και αυτό, δυστυχώς, είναι κάτι ιδιαίτερα ανησυχητικό.

Θέλω να μοιραστώ μαζί σας την έντονη ανησυχία μου για τη συστηματική αδιαφορία που η σημερινή Κυβέρνηση επιδεικνύει για τον κλάδο σας. Αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο, δυστυχώς, απαξιώνει σημαντικά πληροφοριακά συστήματα, τα οποία είχαν ολοκληρωθεί κατά τη διετία 2012 – 2014. Αναφέρω ενδεικτικά τέσσερα παραδείγματα:

Σύστημα ηλεκτρονικής έκδοσης πολεοδομικών αδειών. Ένα σύστημα το οποίο είναι έτοιμο εδώ και καιρό, δυστυχώς δεν τίθεται σε εφαρμογή, επειδή δεν έχει εκδοθεί μια απαραίτητη Κοινή Υπουργική Απόφαση.

Το Σύστημα «Άτλας», μια πολύ σημαντική καινοτομία, η οποία συγκέντρωσε, για πρώτη φορά, την ασφαλιστική ιστορία όλων των Ελλήνων σε μια ενιαία πληροφοριακή βάση, απαξιώνεται και δυστυχώς, δεν επικαιροποιείται. Ίσως διότι, με αυτό τον τρόπο, θα αποδεικνυόταν ότι και η Κυβέρνηση αυτή κόβει τις συντάξεις, σε αντίθεση με τους δικούς της ισχυρισμούς.

Το Σύστημα Προμηθειών του Δημοσίου (ΕΣΗΔΗΣ), το οποίο προχωρούσε επί δικών μας ημερών με ταχείς ρυθμούς ένταξης φορέων, δυστυχώς, η Κυβέρνηση αυτή δεν φαίνεται να το εντάσσει στις κεντρικές της προτεραιότητες. Με αποτέλεσμα να καθυστερεί συνέχεια η ένταξη φορέων και να επιλέγει η Κυβέρνηση να συντηρεί ένα παλαιότερο, λιγότερο λειτουργικό και σίγουρα λιγότερο διαφανές σύστημα.

Και, κατά την άποψή μου, το σημαντικότερο από τα τέσσερα παραδείγματα, το ψηφιακό σχολείο. Μια πολύ σημαντική και καινοτόμα πρωτοβουλία, η οποία για πρώτη φορά θα εισήγαγε βασικούς κανόνες ψηφιακής λογικής στην εκπαίδευση και το οποίο είχε προχωρήσει σημαντικά επί των δικών μας ημερών, φαίνεται να εγκαταλείπεται στο βωμό του αριστερού εξισωτισμού.

Η μόνη πρωτοβουλία, η οποία έχει αναδειχθεί από αυτή την Κυβέρνηση στο δικό σας κλάδο, αφορά τη σύσταση της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Πολιτικής. Γνωρίζω ότι αυτό αποτελεί ένα πάγιο αίτημα του ΣΕΠΕ. Προσωπικά είμαι σύμφωνος για την ανάγκη να υπάρχει ένα κεντρικό συντονιστικό όργανο, το οποίο να αφορά τις τεχνολογίες της κοινωνίας και πληροφορικής, παρά τω Πρωθυπουργώ. Θέλω, όμως, να επισημάνω ότι η σύσταση, από μόνη της, μιας Γραμματείας, χωρίς να υπάρχει μια ξεκάθαρη ψηφιακή στρατηγική και χωρίς αυτή η Γραμματεία να είναι εξοπλισμένη με το απαραίτητο στελεχιακό δυναμικό και να εκπληρώνει την αποστολή της, δεν θα λύσει το πρόβλημα.

Επιτρέψτε μου, εδώ, να ανοίξω μια παρένθεση: Το να προσλαμβάνουμε ανθρώπους παρά τω Πρωθυπουργώ, οι οποίοι κάνουν καριέρα με δημόσιες διακηρύξεις του τύπου «η καριέρα είναι χολέρα», σίγουρα δεν θα μπορέσουμε να πετύχουμε το αποτέλεσμα το οποίο προσδοκούμε, μέσα από τη δημιουργία τέτοιων δομών, οι οποίες έχουν έναν βασικό συντονιστικό χαρακτήρα.

Εμείς, λοιπόν, θα στηρίξουμε αυτή την προσπάθεια για μια συντονιστική δομή. Θα καταθέσουμε σχετικές προτάσεις στο νομοσχέδιο. Και θα εξακολουθούμε να ενθαρρύνουμε την Κυβέρνηση να αποκτήσει, επιτέλους, η χώρα μια κεντρική ψηφιακή στρατηγική, η οποία να υλοποιείται μέσα από μια τέτοια οριζόντια δομή, ώστε να αποφευχθούν οι παθογένειες του παρελθόντος, τις οποίες βρήκα όταν πήγα στο Υπουργείο. Να δρομολογούνται, δηλαδή, μια σειρά από επιμέρους έργα από διάφορους φορείς, χωρίς να υπάρχει κανείς συντονισμός, με απόλυτη συχνά επικάλυψη και χωρίς να υπάρχει καμία παρακολούθηση εάν τα έργα αυτά πραγματικά εξυπηρετούν τους σκοπούς για τους οποίους προκηρύχτηκαν και αν εντάσσονται συνολικά σε μια ψηφιακή στρατηγική.

Κυρίες και κύριοι, είναι απολύτως ξεκάθαρο - και δεν νομίζω ότι χρειάζεται να μιλήσω πολύ περισσότερο εδώ, σε αυτό το Forum – ότι η χώρα μας σήμερα χρειάζεται μια συνολική ψηφιακή στρατηγική, η οποία - κατά την άποψη μου - θα ξεπερνά το περιοριστικό πλαίσιο του τρόπου με το οποίον το Ελληνικό Δημόσιο απλά προκηρύσσει έργα πληροφορικής.

Η ψηφιακή στρατηγική και η σημασία της ψηφιακής επανάστασης - όπως παρουσιάστηκε πολύ γλαφυρά στο βίντεο που είδαμε - ξεπερνά το αυστηρό πλαίσιο της συζήτησης για τον τρόπο με τον οποίο το ίδιο το Δημόσιο, η δημόσια διοίκηση αναμορφώνει τις δικές τις διαδικασίες. Αυτό αποτελεί μόνο μια πτυχή μιας συνολικής ψηφιακής στρατηγικής. Είναι πολύ σημαντική πτυχή. Αλλά είναι μόνο μια πτυχή της συνολικής στρατηγικής, την οποία πρέπει να έχει η χώρα.

Βεβαίως και χρειαζόμαστε πολύ περισσότερα εργαλεία, προκειμένου να δώσουμε τη δυνατότητα στους πολίτες και στις επιχειρήσεις να επικοινωνούν με το Δημόσιο, μειώνοντας τα διοικητικά βάρη και εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα, για τους πολίτες. Και εκεί η τεχνολογία μπορεί να παίξει ένα πολύ σημαντικό ρόλο. Βεβαίως και η τεχνολογία έχει έναν πάρα πολύ σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της διοίκησης και της καταπολέμησης της απάτης και της διαφθοράς.

Η δημόσια διοίκηση σήμερα έχει στη διάθεσή της, πάρα πολλά δεδομένα. Δεν έχει, όμως, καμία στρατηγική big data για το πώς αυτά τα δεδομένα ενδεχομένως μπορούν να αξιοποιηθούν για να μπορούμε - παραδείγματος χάρη - να κάνουμε φορολογικούς ή ασφαλιστικούς ελέγχους, χωρίς να στέλνουμε ελεγκτές στο δρόμο. Να μπορούμε να εντοπίζουμε, από την ασφάλεια ενός γραφείου, ποιος είναι ύποπτος για φορολογικές ή ασφαλιστικές παραβάσεις.

Βεβαίως και χρειαζόμαστε πολύ περισσότερα κίνητρα για να εξοικειώσουμε τον ελληνικό πληθυσμό σε ηλεκτρονικές συναλλαγές E – Government, αλλά και να εμπεδώσουμε την αναγκαία εμπιστοσύνη στις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Και εκεί ενδεχομένως, η επιβολή των capital controls μπορεί να προσφέρει και μια μεγάλη ευκαιρία, η οποία, δυστυχώς, μέχρι σήμερα είναι ανεκμετάλλευτη.

Βεβαίως και χρειαζόμαστε μια ξεκάθαρη ψηφιακή στρατηγική για να αναβαθμίσουμε τις δεξιότητες του προσωπικού των δημοσίων υπηρεσιών. Να υιοθετήσουμε προγράμματα μακροχρόνιας κατάρτισης, ώστε και άνθρωποι κάποιας ηλικίας να μπορούν να εξοικειωθούν περισσότερο με την ψηφιακή τεχνολογία. Και βεβαίως - και επιμένω πάρα πολύ σε αυτό -χρειαζόμαστε μια ψηφιακή στρατηγική, για να εμβαθύνουμε την ποιότητα της Δημοκρατίας και της λογοδοσίας, όσον αφορά την αξιολόγηση δομών και υπηρεσιών. Και τη μεγαλύτερη συμμετοχή πολιτών στη λήψη αποφάσεων.

Υπάρχουν, σήμερα, πολύ εύκολα και πολύ εύχρηστα εργαλεία με τα οποία οι ίδιοι οι πολίτες μπορούν εύκολα να επικοινωνούν με τη Δημόσια Διοίκηση και να εντοπίζουν αδυναμίες ως χρήστες, ως πελάτες δημοσίων υπηρεσιών. Αυτά τα εργαλεία, πρέπει - και εμείς - να τα εντάξουμε στο δικό μας πλαίσιο και να τα χρησιμοποιήσουμε, ώστε η αξιολόγηση των δημοσιών υπηρεσιών να μην γίνεται μόνο εσωτερικά, από τους δημοσίους υπαλλήλους, αλλά να γίνεται πρωτίστως από τους πολίτες, τους πελάτες, τους χρήστες των δημοσίων υπηρεσιών.

Αυτή η παρέμβαση αφορά στο ρόλο της ψηφιακής αναβάθμισης του Δημοσίου. Αλλά, προφανώς, όταν μιλάμε για μια συνολική ψηφιακή στρατηγική, μιλάμε και για το ρόλο τον οποίο μπορεί να παίξει ο δικός σας κλάδος συνολικά στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, την προσέλκυση επενδύσεων και τη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης.

Παρατηρώ, με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, τα τελευταία χρόνια, μια αναβίωση της υγιούς επιχειρηματικότητας στον κλάδο της υψηλής τεχνολογίας. Βλέπω ότι το οικοσύστημα των νεοφυών επιχειρήσεων, των start ups κινείται πάλι με μια νέα δυναμική. Και είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικό, το γεγονός ότι νέοι άνθρωποι επιλέγουν να αφήσουν την ασφάλεια μιας πιο σταθερής καριέρας, να επιχειρήσουν, να δημιουργήσουν νέες επιχειρήσεις, πολλές από τις οποίες έχουν ένα ψηφιακό αποτύπωμα. Και αυτές οι νεοφυείς επιχειρήσεις πρέπει να στηριχθούν. Πρέπει να στηριχθούν και μέσα από το πλαίσιο του αναπτυξιακού νόμου. Κύριε Πρόεδρε έχω γίνει κοινωνός των προτάσεων που έχετε καταθέσει και τις βρίσκω στη σωστή κατεύθυνση. Πρέπει να στηριχθούν, όμως, και μέσα από ένα πλέγμα συνολικής στήριξης της νέας επιχειρηματικότητας, ειδικά αυτής που έχει ένα ψηφιακό αποτύπωμα. Και, όπως πολύ σωστά επισήμανε ο γραμματέας του ΣΕΠΕ στην εισήγησή του, είναι πάρα πολύ σημαντικό να βρούμε εκείνους τους κλάδους στους οποίους η ψηφιακή τεχνολογία μπορεί να προσφέρει σημαντικά, συγκριτικά πλεονεκτήματα σε άλλους κλάδους, όπου ξέρουμε ότι η ελληνική οικονομία έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα, όπως είναι ο τουρισμός, ο πολιτισμός, ο πρωτογενής τομέας. Όπως, παραδείγματος χάρη, θα μπορούσαμε να δούμε, με πάρα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, σε εφαρμογές που έχουν να κάνουν με virtual reality, που να συνδέονται με τον πολιτισμό. Ένα κλάδο στον οποίο έχουμε φυσικό συγκριτικό πλεονέκτημα. Θα ήταν πολύ λογικό να αναπτύσσονται επιχειρηματικές πρωτοβουλίες στην Ελλάδα, που να στοχεύουν ακριβώς σε αυτήν τη συγκεκριμένη επιχειρηματική ευκαιρία.

Κυρίες και κύριοι, οι ευκαιρίες οι οποίες παρουσιάζονται είναι πάρα πολλές. Απαιτείται, προφανώς, ένας συνολικός στρατηγικός σχεδιασμός. Εμείς, ως Νέα Δημοκρατία, είμαστε απολύτως ανοικτοί να έχουμε έναν οργανωμένο και δομημένο διάλογο για το πώς η χώρα μας θα εκπονήσει μια συγκροτημένη ψηφιακή στρατηγική, αλλά και πως να πλουτίσει και τις δομές που χρειάζεται στη Δημόσια Διοίκηση για να μπορέσει να τις εφαρμόσει.

Ως Νέα Δημοκρατία ανοιγόμαστε στην επιχειρηματική κοινότητα. Συνομιλούμε μαζί σας, χωρίς φόβο και χωρίς προκαταλήψεις. Ζητούμε τη δική σας εμπειρία και τη δική σας τεχνογνωσία στην κατάρτιση του προγράμματός μας. Όπως, ίσως, γνωρίζετε έχουμε ήδη απευθύνει μια ανοικτή πρόσκληση σε τεχνοκράτες να μας υποστηρίξουν εθελοντικά στην κατάρτιση του προγράμματός μας. Και έχουμε δεχθεί παραπάνω από 700 βιογραφικά, πολλά από τα οποία είναι από ανθρώπους που προέρχονται από το δικό σας κλάδο, οι οποίοι θέλουν να υποστηρίξουν εθελοντικά την κατάρτιση του προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας. Δεν έχουμε πρόθεση να καταρτίσουμε το πρόγραμμά μας και τη νέα μας ψηφιακή στρατηγική σε ένα αποστειρωμένο γραφείο μακριά από τις ανάγκες της αγοράς.

Θα είμαστε, λοιπόν, κύριε Πρόεδρε, αξιόπιστοι συνομιλητές σε αυτήν την προσπάθεια. Και θα κάνουμε και μια μεγάλη απόπειρα να αναβαθμίσουμε ψηφιακά και την ίδια τη Νέα Δημοκρατία, το δικό μας το σπίτι, ξεκινώντας από μια μεγάλη προσπάθεια να αλλάξουμε τον τρόπο χρηματοδότησης του κόμματος, μέσα από ηλεκτρονικές πλατφόρμες crowdfunding.

Είχα την ευκαιρία, την περασμένη εβδομάδα, να παρουσιάσω τη νέα μας διαδικτυακή πλατφόρμα με τίτλο «λίγα από πολλούς», έτσι ώστε να μπορέσουμε να δώσουμε την ευκαιρία στους φίλους και τα μέλη της Νέας Δημοκρατίας να μας υποστηρίξουν, με απόλυτη διαφάνεια, με μικρά ποσά, μέσα από ένα σχετικά εύχρηστο σύστημα ηλεκτρονικών πληρωμών. Άρα και εμείς στη Νέα Δημοκρατία θα φροντίσουμε, με κάθε τρόπο, να ενισχύσουμε το ψηφιακό μας αποτύπωμα.

Παραδοσιακά, οι πολιτικοί πίστευαν ότι ο μόνος τρόπος για να έρθει η ανάπτυξη στον τόπο ήταν μέσα από μεγάλα έργα φυσικών υποδομών. Οι πολιτικοί υπόσχονταν ότι θα φτιάξουν γέφυρες, λιμάνια, δρόμους, ενεργειακά δίκτυα, που μάλλον ανήκουν στο παρελθόν. Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι οι επενδύσεις στην ψηφιακή τεχνολογία, σε εφαρμογές, στην επανάσταση των εφαρμογών, μπορούν να επιφέρουν εξίσου σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης και ευημερίας.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την πρόσκλησή σας. Προσδοκώ σε έναν ανοιχτό και ειλικρινή διάλογο. Και εύχομαι πραγματικά η ημερίδα να δικαιώσει τις υψηλές προσδοκίες για ψηφιακή επανεκκίνηση, που ο ίδιος ο ΣΕΠΕ έχει θέσει.