Σ. Φάμελλος: «Υπήρχε και υπάρχει σχέδιο απαξίωσης και αλλοίωσης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ» * Ν. Ανδρουλάκης: Το ΠΑΣΟΚ πλέον βάζει την ατζέντα και η κυβέρνηση ακολουθεί απολογούμενη * Αναφορά της Προέδρου της Βουλής των Αντιπροσώπων κ. Αννίτας Δημητρίου στην Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη * ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Η κυβέρνηση ασκεί επικοινωνία, αντί να λύσει τα επίμονα προβλήματα της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας * Ελλ. Λύση: Προσφυγή στις αρμόδιες αρχές για τις δημοσκοπήσεις "αγνώστου ταυτότητας" * Κυβερνητικές πηγές: Το ΠΑΣΟΚ αντί να επιτίθεται στην κυβέρνηση ας απολογηθεί στην κοινωνία για τη στάση του για τα απογευματινά χειρουργεία * Συνάντηση Κυρ. Μητσοτάκη με ανώτατα στελέχη ευρωπαϊκών χημικών βιομηχανιών - Έμφαση στο κόστος της ενέργειας * Συναντήσεις για το μεταναστευτικό του Ν. Παναγιωτόπουλου με τους υπουργούς Εσωτερικών Τουρκίας και Αρμενίας * Τάκης Θεοδωρικάκος: Με το OpenBusiness απλοποιούμε τις διαδικασίες και ενισχύουμε την επιχειρηματικότητα * Ν. Δένδιας: Νέα Δομή Ενόπλων Δυνάμεων με συγχωνεύσεις μονάδων και σχηματισμών και αντι-drone θόλο * Ν. Χαρδαλιάς: «Εκατό χρόνια μετά, η Νέα Φιλαδέλφεια – Νέα Χαλκηδόνα είναι ένας σύγχρονος Δήμος με τη δική του ξεχωριστή, ζωντανή ιστορία» * Π. Μαρινάκης: Πάνω από 600 θα είναι οι κωδικοί προϊόντων που θα μειωθεί η τιμή τους * Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Νίκος Χριστοδουλίδης προήδρευσε σήμερα συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου.

Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2014

Συνέντευξη τύπου για την Πρόταση Νόμου του ΣΥΡΙΖΑ

Συνέντευξη τύπου

για την Πρόταση Νόμου του ΣΥΡΙΖΑ
«για την αποκατάσταση του κατώτατου μισθού και του δικαίου της συλλογικής διαπραγμάτευσης και των συλλογικών συμβάσεων εργασίας».



Νίκος Βούτσης, Γραμματέας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ
Η σημερίνή πρωτοβουλία του ΣΥΡΙΖΑ κατάθεσης Πρότασης Νόμου για την αποκατάσταση του κατώτατου μισθού και των συλλογικών συμβάσεων εργασίας ειναι συνέχεια της χθεσινής κατάθεσης Πρότασης Νόμου για την ρύθμιση των βεβαιωμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία. Με αυτές και άλλες προτάσεις που κατέθεσε ή θα καταθέσει η ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ υλοποιεί το πακέτο των προτάσεων άμεσης κοινωνικής ανακούφισης και επανεκκίνησης της οικονομίας που παρουσίασε ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, στο πλαίσιο της ΔΕΘ. Ταυτόχρονα συνεχίζουμε τις πολιτικές και κινηματικές πρωτοβουλίες μας για την ανατροπή της κυβέρνησης και των μνημονιακών πολιτικών που απαρέγκλιτα συνεχίζει να εφαρμόζει η κυβέρνηση.
Δημήτρης Στρατούλης Βουλευτής Β Αθήνας και υπευθύνος της ΕΕΚΕ Εργασίας

Θα ήθελα να ξεκινήσω με δύο πολιτικές επισημάνσεις:
Πρώτον, την εμπιστοσύνη σε μια κυβέρνηση δεν μπορούν να τη δώσουν εκβιαζόμενοι βουλευτές, αλλά μόνο ο λαός. Η κυβέρνηση αυτή, όμως, φοβάται τη λαϊκή ετυμηγορία και τον λαό, παρότι τελικά δεν θα μπορέσει να την αποφύγει. Η μεθόδευση της ψήφου εμπιστοσύνης αποδεικνύει ότι η κυβέρνηση βρίσκεται σε επιταχυνόμενη κατάρρευση και πολιτικό αδιέξοδο. Αποτελεί μια απεγνωσμένη και αναποτελεσματική αμυντική κίνηση της κυβέρνησης για να κερδίσει κάποιο ελάχιστο πολιτικό χρόνο, που, όμως, δεν θα αποτρέψει την εκλογική και πολιτική συντριβή της, η οποία θα γίνει γρήγορα πραγματικότητα με τους αγώνες και την ψήφο του λαού μας.
Δεύτερον, επιλέγουμε συμβολικά, για να καταθέσουμε την συγκεκριμένη πρόταση νόμου, την σημερινή ημέρα, που η κυβέρνηση συζητά με την τρόικα την ακόμα μεγαλύτερη κατεδάφιση της εργατικής νομοθεσίας (απελευθέρωση ομαδικών απολύσεων, περιορισμός δικαιώματος απεργίας, εργοδοτική ανταπεργία, νέες μειώσεις συντάξεων κλπ). Με αυτή υλοποιούμε τον τρίτο πυλώνα των προγραμματικών δεσμεύσεων του ΣΥΡΙΖΑ, για την ανάκτηση της εργασίας, που παρουσίασε ο πρόεδρός του Αλέξης Τσίπρας στην ΔΕΘ,.
Υπενθυμίζουμε ότι ήδη έχουμε καταθέσει προτάσεις νόμου του ΣΥΡΙΖΑ στην Βουλή για την επαναφορά του δικαίου των απολύσεων στον ιδιωτικό τομέα στην πριν τα μνημόνια κατάσταση, για την κατάργηση της προσυνταξιοδοτικής εφεδρείας και των διαθεσιμότητων, που οδηγούν σε απολύσεις στο δημόσιο, καθώς και της δυνατότητας των κυβερνήσεων για πολιτική επιστράτευση απεργών.
Με την παρούσα πρόταση νόμου προτείνουμε την κατάργηση των μνημονιακών αντεργατικών και αντιδημοκρατικών νομοθετικών ρυθμίσεων του 2010-2014, που - κατά παράβαση του Συντάγματος και της διεθνούς εργατικής νομοθεσίας - επέφεραν βαρύτατα πλήγματα και αφάνισαν σχεδόν ολοκληρωτικά το συλλογικό εργατικό δίκαιο, δηλαδή τις ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις και τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, το οποίο ίσχυε στη χώρα μας για 75 έτη.
Προτείνουμε την επαναφορά του κατώτατου μισθού στα προ των μνημονίων επίπεδα, δηλαδή στα 751 ευρώ μικτά μηνιαία ανεξαρτήτως ηλικίας, από 586 ευρώ μικτά μηνιαία και 511 ευρώ μικτά μηνιαία για τους κάτω των 25 ετών που είχε μειωθεί, την επαναφορά των τριετιών και των άλλων καταργημένων επιδομάτων και τον επανακαθορισμό του με Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, που θα συνάπτεται μεταξύ της ΓΣΕΕ και των εργοδοτικών φορέων.
Επίσης προτείνουμε την αποκατάσταση του θεσμού των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων και των συλλογικών συμβάσεων εργασίας με την επαναφορά των αρχών της επεκτασιμότητας και της ευνοϊκότερης ρύθμισης, της μετενέργειας καθώς και του ρόλου και των αρμοδιοτήτων του ΟΜΕΔ. Έτσι θα μπει «φρένο» στις μειώσεις μισθών και θα δοθεί η δυνατότητα στο εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα με τους αγώνες του και με τις σσε ως εργαλείο να διεκδικήσει όσα έχασαν οι εργαζόμενοι στα χρόνια του μνημονίου.
Η αποκατάσταση του κατώτατου μισθού και του δικαίου των συλλογικών συμβάσεων, κατ’ αρχήν στην προ μνημονίων κατάσταση, αποκαθιστά την δημοκρατική και συνταγματική νομιμότητα στις εργασιακές σχέσεις, συμβάλλει στην αναβίωση της δημοκρατίας στους χώρους εργασίας, προωθεί την κοινωνική δικαιοσύνη ενισχύοντας τις δυνάμεις της εργασίας, συμβάλλει στην αύξηση της παραγωγικότητας, ενισχύει την αγοραστική δύναμη των εισοδημάτων των λαϊκών νοικοκυριών και με αυτό τον τρόπο συμβάλλει στην αντιμετώπιση της ανεργίας, στην οικονομική και κοινωνική αναγέννηση και ανάπτυξη της χώρας, που με την σειρά της θα κατοχυρώσει ακόμα περισσότερο ένα νέο εργασιακό πρότυπο αναβαθμισμένων, σύγχρονων, δίκαιων και δημοκρατικών εργατικών δικαιωμάτων και εργασιακών σχέσεων.
Η παρούσα πρόταση νόμου, εάν ψηφιστεί, θα αποτελεί μια μεγάλη δημοκρατική τομή. Ωστόσο, τα περιθώρια βελτίωσης του πλαισίου των συλλογικών διαπραγματεύσεων δεν οριοθετούνται μόνο στην επαναφορά όσων ίσχυαν το 2009. Με νέα νομοθετική πρωτοβουλία στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα προτείνουμε την αναβάθμιση του θεσμού των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και τη διεύρυνση του πεδίου εφαρμογής τους, ώστε να επιτυγχάνεται:
α) Ο μέγιστος αριθμός δέσμευσης-κάλυψης επιχειρήσεων και εργαζομένων σε εθνικό, κλαδικό και επιχειρησιακό επίπεδο, για τη διασφάλιση ομοιογένειας των εργασιακών σχέσεων.
β) Η διεύρυνση του περιεχομένου των συλλογικών συμβάσεων εργασίας στα θεσμικής και μισθολογικής φύσης ζητήματα και στις ρήτρες προσαρμογής στις ιδιαιτερότητες επαγγελμάτων, επιχειρήσεων ή γεωγραφικών περιοχών.
γ) Η εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου των σσε και στους ομίλους επιχειρήσεων.
δ) Η βελτίωση του πλαισίου συλλογικής διαπραγμάτευσης και στη δημόσια διοίκηση.
Επίσης, θα προτείνουμε τη θέσπιση θεσμών ενισχυμένης λαϊκής και εργατικής συμμετοχής, άμεσης δημοκρατίας και ουσιαστικού εργατικού και κοινωνικού ελέγχου σε όλα τα κέντρα λήψης αποφάσεων για ζητήματα οικονομικής, κοινωνικής και εργατικής πολιτικής.
Στόχος μας είναι η επαναρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, που έχουν πλήρως απορυθμιστεί από τα μνημόνια και τους εφαρμοστικούς νόμους τους, η αποκατάσταση της εργατικής νομοθεσίας και η οικοδόμηση ενός νέου εργασιακού προτύπου πλήρους, ποιοτικής, αξιοπρεπώς αμειβόμενης, ασφαλισμένης, σταθερής εργασίας.
Αυτήν η πρόταση-νόμου, εφόσον δεν ψηφιστεί από την παρούσα Βουλή, θα είναι ένα από τα πρώτα νομοσχέδια της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και αυτό αποτελεί ανυποχώρητη δέσμευσή μας.
Επίσης, την παρούσα πρόταση-νόμου δεν την καταθέτουμε μόνο στην Βουλή αλλά και στο εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα που μπορεί και πρέπει να την επιβάλει, εάν την κάνει αιχμή των διεκδικήσεών του.

Αλέξης Π. Μητρόπουλος Βουλευτής – Μέλος Π.Γ ΣΥΡΙΖΑ
Το ΔΝΤ στην τελευταία του Έκθεση για την Ελλάδα (IMF, Country Report No 14/151, June 2014) επαναφέρει, με αυστηρό μάλιστα τόνο, το θέμα του κατώτατου μισθού. Εκεί αναφέρει (σελ. 20) ότι από 1-1-2017 θα ισχύσει το νέο σύστημα κατώτατου μισθού που θα περιλαμβάνει μόνο τον βασικό μισθό («base wage») χωρίς επιδόματα και προσαυξήσεις!
Η Έκθεση απροκάλυπτα ξεκαθαρίζει (σελ.20) ότι από 1-1-2017 θα καταργηθούν και οι τριετίες («This maturity allowances will not be part of the statutory minimum wage from 2017»)!!
Άμεση συνέπεια του νέου αυτού συστήματος, αν ισχύσει, θα είναι ότι οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα που θα κάνουν έναρξη εργασίας από τον Ιανουάριο του 2017, μετά από 30, 35 ή 40 χρόνια εργασίας θα βγαίνουν στη σύνταξη με τον ίδιο μισθό! Αλλά και για τους παλιούς εργαζόμενους που θα χάσουν την εργασία τους, όταν θα επαναπροσληφθούν, δεν θα λάβουν επιδόματα και προσαυξήσεις!
Ο κατώτατος μισθός που περιλαμβάνει μόνο τον βασικό μισθό, χωρίς δηλαδή κανένα επίδομα ή προσαύξηση λόγω οικογένειας, σπουδών, συνθηκών, προϋπηρεσίας κ.ά. (σύστημα «γυμνού» κατώτατου μισθού-«single minimum wage system») θεσπίστηκε με εφαρμοστικό νόμο (ν.4093/2012) του β’ Μνημονίου (ν.4046/2012).
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον παραπάνω νόμο (υποπαρ.ΙΑ.11 εδ.ε, σελ. 5612): «Πέραν της μηνιαίας τακτικής προσαύξησης λόγω προϋπηρεσίας, καμιά άλλη προσαύξηση δεν περιλαμβάνεται στο νομοθετικώς καθορισμένο κατώτατο μισθό και ημερομίσθιο.». Και προσθέτει: «Έως ότου η ανεργία διαμορφωθεί σε ποσοστό κάτω του 10% αναστέλλεται η προσαύξηση του νομοθετικώς καθορισμένου νόμιμου κατώτατου μισθού και ημερομισθίου για προϋπηρεσία που συμπληρώνεται μετά τις 14-2-2012» (εδ.στ).
Ως εκ τούτου, από 1-1-2017 ο νομοθετημένος κατώτατος μισθός που θα ισχύσει, περιλαμβάνει ΜΟΝΟ τον βασικό μισθό και την προσαύξηση λόγω προϋπηρεσίας (τριετίες), όπως ρητά αναφέρει και ο συγκεκριμένος εφαρμοστικός νόμος (ν. 4172/2013 άρθρο 103). Συγκεκριμένα ορίζεται: «Η νέα διαδικασία-μηχανισμός διαμόρφωσης του νομοθετικώς καθορισμένου νόμιμου κατώτατου μισθού και κατώτατου ημερομισθίου για τους εργαζόμενους ιδιωτικού δικαίου όλης της χώρας τίθεται σε ισχύ μετά τα προγράμματα δημοσιονομικής προσαρμογής, δηλαδή όχι πριν από 1-1-2017.».
Συμπερασματικά, με όλες τις παραπάνω ρυθμίσεις:
-νομοθετήθηκε το σύστημα καθαρού «γυμνού» κατώτατου μισθού,
-καταργήθηκαν όλα τα επιδόματα,
-διατηρήθηκε όμως το επίδομα προϋπηρεσίας (τριετίες), που και αυτό «πάγωσε» για προϋπηρεσία άνω των 9 ετών και
-η προϋπηρεσία μετά τις 14-2-2012 και έως ότου η ανεργία διαμορφωθεί σε ποσοστό κάτω του 10%, δεν θα υπολογίζεται εφεξής!
Ο κατώτατος μισθός έχει ακραία συμβολική αλλά και ουσιαστική σημασία για την Αριστερά και τον ΣΥΡΙΖΑ.
Το σύστημα μισθών στην πατρίδα μας είναι «κατωτατο-κεντρικό». Ο κατώτατος μισθός υπήρξε ανέκαθεν ο «άτλαντας» του ιδιωτικού μισθολογίου. Πάνω του για δεκαετίες χτιζόταν όλο το σύστημα μισθών στη χώρα μας. Γι’αυτό η Τριαρχία των δανειστών και οι μνημονιακές κυβερνήσεις έβαλαν τον κατώτατο μισθό εξ υπ’αρχής στο στόχαστρο.
Η μοίρα του είχε προδιαγραφεί ήδη από το α’ Μνημόνιο (ν.3845/2010, άρθρο 2 παρ.7). Για την Τρόικα ο κατώτατος μισθός αποτελεί την «μητρική» ρήτρα της διαρκούς εσωτερικής υποτίμησης και της βίαιης αποσάθρωσης των μισθών στη χώρα μας.
Γι’αυτό η σημερινή πρωτοβουλία της Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ χτυπάει την «καρδιά» του Μνημονίου και στον εξτρεμιστικό, αρπακτικό νεοφιλελευθερισμό, που μέσω αυτού επέβαλαν οι δανειστές στη χώρα μας.

Δέσποινα Σπανού, Συντονίστρια Τμήματος Εργατικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ
Σήμερα παρουσιάζουμε την πρόταση Νόμου για την επαναφορά του κατώτερου μισθού στα 751 ευρώ και την αποκατάσταση του συλλογικού εργατικού δικαίου που έχουν πληγεί σε τρομερό βαθμό από τις ακραία νεοφιλελεύθερες μνημονιακές πολιτικές. Με όχημα αυτές καταργήθηκαν σχεδόν όλα τα εργατικά δικαιώματα , παραβιάστηκε σε βαθμό τραγικό το Σύνταγμα, το οποίο κατοχυρώνει τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και μειώθηκε το εισόδημα των εργαζομένων πάνω από 50%. Και σε όλα τα προαναφερθέντα δεν υπολογίζουμε τις παραβιάσεις που γίνονται ακόμα και επί της ισχύουσας νομοθεσίας λόγω της σκόπιμης υποστελέχωσης των ελεγκτικών μηχανισμών.
Είναι χαρακτηριστικό και επισημαίνεται και από την έκθεση του ΙΝΕ ΓΣΕΕ ότι ένας στους 3 εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα λαμβάνει μισθό που δεν ξεπερνά τα 300 ευρώ καθαρά (έως 440 ευρώ μικτά) αφού απασχολείται με ευέλικτες μορφές εργασίας (μειωμένο ωράριο, μερική απασχόληση, ενοικίαση, εκ περιτροπής εργασία κ.ά.)! Καταργήθηκε επίσης η δυνατότητα μονομερούς προσφυγής στη διαπραγμάτευση, η οποία παρότι έχει κριθεί αντισυνταγματική από το Συμβούλιο της Επικρατείας, η επαναφορά της δεν έχει υλοποιηθεί ακόμα από την κυβέρνηση. Είναι ξεκάθαρο ότι η καταρρέουσα συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ προσπαθεί με κάθε τρόπο να μην υλοποιήσει την επαναφορά της δυνατότητας μονομερούς προσφυγής για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των μεγάλων εργοδοτών.
Η πράξη Υπουργικού Συμβουλίου 6/28.2.12 που εκδόθηκε σε εφαρμογή του άρθρου 1 παράγραφος 6 του Ν.4046 του 2012 με την οποία θεσπίστηκαν η μείωση των βασικών αποδοχών της ΕΓΣΣΕ :
1} κατά 22% για το σύνολο των εργαζομένων
2} κατά 32 % για τους ηλικίας κάτω των 25 ετών
3} το πάγωμα των μισθών, όλων των αυξήσεων στις αποδοχές , οι οποίες επέρχονται με μόνη προϋπόθεση την πάροδο συγκεκριμένου χρόνου εργασίας { όπως επιδόματα πολυετίας, χρόνου εργασίας, 3ετίας και λοιπά} μέχρις ότου η ανεργία στη χώρα διαμορφωθεί σε ποσοστό κάτω του 10% , επέφερε τρομερές μειώσεις στους μισθούς , οι όποιοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν πλέον στο κόστος ζωής .
Οι μνημονιακές πολιτικές όσον αφορά την εργασία έχουν στόχο να καταστήσουν τον εργαζόμενο πραγματικά δούλο , του στερούν κάθε δικαίωμα και του επιβάλλουν να εργάζεται όσες ώρες επιθυμεί ο εργοδότης και να αμείβεται με τις αποδοχές που επιλέγει να καταβάλει ο εργοδότης. Επίσης, τα πλαίσια αυτά δεν παραμένουν μόνο στον ιδιωτικό τομέα αλλά μεταφέρονται και στο δημόσιο με τις αθρόες απολύσεις οι οποίες συνεχίζονται και με τις περαιτέρω μειώσεις μισθών που δρομολογούνται .
Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα από τα προαπαιτούμενα της Τρόικα και για τα οποία έχει δεσμευθεί η κυβέρνηση είναι η εφαρμογή νέου μισθολογίου στο Δημόσιο με κατώτερο μισθό αυτό που εφαρμόζεται ήδη στον ιδιωτικό τομέα, της τάξης δηλαδή των 586 ευρώ , με ουσιαστική κατάργηση της μονιμότητας εφόσον θα τελεί υπό την προϋπόθεση του νέου Νόμου για την δήθεν αξιολόγηση με στόχο τις απολύσεις και την περαιτέρω μείωση των μισθών.
Συνεπώς, η ανατροπή της παρούσας κατάστασης με επαναφορά του εργατικού δικαίου και του μισθού στα επίπεδα που ίσχυαν πριν την εφαρμογή της πράξης Υπουργικού Συμβουλίου δηλαδή στα 751 ευρώ , αλλά και η επαναφορά και κατοχύρωση στοιχειωδών εργατικών δικαιωμάτων που αποτελούν δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ , αποτελούν και το περιεχόμενο της συγκεκριμένης πρότασης Νόμου , την οποία σας παρουσιάζουμε και ζητούμε από την Ελληνική Βουλή την υπερψήφισή της, αλλά και από τους συνδικαλιστικούς φορείς την υποστήριξή της.
Παρεμβάσεις
Ο καθηγητής του Πάντειου Πανεπιστημίου στις εργασιακές σχεσεις,Γιάννης Κουζής, σε τοποθέτηση του διευκρίνισε ότι η αποκατάσταση του κατώτατου μισθού δεν θα αυξήσει την ανεργία, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση αλλα θα επαναφέρει την κοινωνική ισορροπία και θα τονώσει την οικονομία. Τόνισε μάλιστα, ότι συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο, ότι δηλαδή, όταν μειώνεται ο κατώτατος μισθός, αυξάνεται η ανεργία αναφέροντας ως παράδειγμα ότι τον Φεβρουάριο του 2012 με την διάβρωση του κατώτατου μισθού με την παρέμβαση τη νομοθετική και την κατάργηση της διαμόρφωσης του απο την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, η ανεργία αυξήθηκε από το 22,5% στο 27-28% και η ανεργία των νέων από 51% σε 60%. Τέλος θα ηταν χρήσιμο να δινεται ιδιαίτερη έμφαση στο γεγονός οτι το πρόβλημα της ανεργίας προκύπτει γιατί ανατροφοδοτείται απο την ύφεση και παράλληλα θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι η διατήρηση της ανεργίας σε πολύ υψηλά επίπεδα είιναι ένα εργαλείο για να μπορούν να συμπιέζονται οι μισθοί.
Τέλος τοποθετήθηκαν οι, Θανάσης Βασιλόπουλος και Ζώης Πεπές, μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΓΣΕΕ, οι οποίοι επεσήμαναν ότι η πρόταση νόμου του ΣΥΡΙΖΑ βρίσκει σύμφωνη και την ΓΣΕΕ, η οποία έχει κάνει και σχετικές προσφυγές σε ελληνικά και διεθνή δικαστήρια για την επαναφορά του κατώτατου μισθού και των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και τόνισαν την ανάγκη ανάπτυξης εργατικών αγώνων με στόχο την ψήφιση της.