Βουλή: Στην Ολομέλεια η κύρωση της Συμφωνίας Πολιτιστικής Συνεργασίας Ελλάδας-Κύπρου * Κατατέθηκε ο Κρατικός Προϋπολογισμός 2025 - Η συζήτηση στην Επιτροπή θα ξεκινήσει στις 25 Νοεμβρίου * Γ. Γεραπετρίτης: Αναδεικνύουμε την ανάγκη για μια κοινωνία ισότιμη στην πράξη * Δ. Κουτσούμπας: Η απεργία στέλνει ισχυρό και ξεκάθαρο μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση: Δώστε λεφτά για μισθούς, για την παιδεία, για την υγεία και όχι για των πολέμων τα σφαγεία * Ν. Δένδιας: Οι ΕΔ αποτελούν απαραίτητη συνθήκη της εθνικής μας επιβίωσης, προβάλλοντας τη σταθερή προσήλωσή τους στις αξίες της Δημοκρατίας, της Ειρήνης και της Ελευθερίας * Εγκαίνια της έκθεσης «Επιστροφή στα Αντικύθηρα» - Λ. Μενδώνη: Το 2026 το υπουργείο Πολιτισμού θα αποδώσει το Εθνικό Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων * ΚΚΕ: Απεμπλοκή τώρα της Ελλάδας από τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην Ουκρανία * Χρ. Στυλιανίδης: Η Ελλάδα καταλύτης στήριξης της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και διαφύλαξης της ασφάλειας της ναυτιλίας * Δημ. Τσιόδρας: Με έμφαση στην ανθεκτικότητα του νερού, η πρώτη συζήτηση για τις προτεραιότητες της Ομάδας του ΕΚ για την Κλιματική Αλλαγή

Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2020

Επικρίσεις του ΜέΡΑ 25 κατά του Κλάους Ρέγκλιγκ


Η εύλογη λύπη του κ. Ρέγκλιγκ



O Κλάους Ρέγκλιγκ «λυπάται πολύ» για την «παραβίαση του απορρήτου» που συνιστούν οι ηχητικές καταγραφές των Eurogroup από τον Γιάνη Βαρουφάκη. Προφανώς και λυπάται καθώς, αν οι πολίτες μπορούσαν να ακούσουν και να δουν τί έλεγε και τί έπραττε, ο κ. Ρέγκλιγκ δεν θα μπορούσε να σταθεί ούτε καν στη χώρα του.
Αν ήταν σε κοινή θέα, θα τόλμαγε ποτέ να προτρέψει υπουργό οικονομικών ευρωπαϊκής χώρας να κάνει πλήρη στάση πληρωμών σε όλους τους… συνταξιούχους έτσι ώστε να αποπληρωθεί μια δόση στο ΔΝΤ;
Αν ήταν σε κοινή θέα, θα ξέφευγε της αντίληψης των ευρωπαίων πολιτών ότι «στελέχη» όπως ο κ. Ρέγκλιγκ δεν είναι απλά κυνικοί γραφειοκράτες αλλά και τεχνοκρατικά ανεπαρκείς;
Όταν μιλά εκτός κειμένου, ακόμα κι όταν ξέρει ότι η κάμερα είναι στραμμένη πάνω του, ο κ. Ρέγκλιγκ διαπράττει στοιχειώδη τεχνικά λάθη. Π.χ. όταν στο πρόσφατο ντοκιμαντέρ του Γιώργου Αυγερόπουλου, ΑΓΟΡΑ ΙΙ, είπε πως η Ιταλία ή το Βέλγιο κατάφεραν να πετύχουν πρωτογενή πλεονάσματα πάνω από 3% κάθε χρόνο για δεκαετίες – κάτι που, με ελάχιστη έρευνα, ο σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ ξεσκέπασε ως ψέμα.
Αυτός είναι ο λόγος που δρώντες όπως ο κ. Ρέγκλιγκ τρέμουν τα μάτια και τα αυτιά των πολιτών – τον δημόσιο έλεγχο.
Αυτός είναι ο λόγος που στο Eurogroup δεν κρατάνε πρακτικά.
Αυτός είναι ο λόγος που, όταν ο Κώστας Γαβράς ανακοίνωσε ότι θα γυρίσει ταινία βασισμένη στο ΑΝΙΚΗΤΟΙ ΗΤΤΗΜΕΝΟΙ (Adults in the Room) του Γιάνη Βαρουφάκη, ο κ. Ρέγκλιγκ πανικοβλήθηκε αρκετά ώστε να αιτηθεί συνάντηση με τον Γαβρά. Ένα αίτημα στο οποίο ο Γαβράς ανταποκρίθηκε προσκαλώντας τον σε γεύμα εργασίας στο Παρίσι.
Στη διάρκεια του γεύματος, σύμφωνα με τον Κώστα Γαβρά, ο κ. Ρέγκλιγκ προσπάθησε να αποτρέψει τον σκηνοθέτη από το να γυρίσει το ADULTS IN THE ROOM ισχυριζόμενος ότι οι αναφορές στο βιβλίο του Βαρουφάκη στις συζητήσεις του Eurogroup ήταν ανακριβείς. Ο Γαβράς, αφού τον άκουσε προσεκτικά, του απάντησε: «Ο λόγος που πιστεύω στο βιβλίο του Βαρουφάκη είναι ότι έκανα αντιπαραβολή της περιγραφής του σχετικά με τα τεκταινόμενα στα Eurogroup με τα μαγνητοφωνημένα αρχεία που μου επέτρεψαν, ανεξάρτητα, να ακούσω τί λέγατε εσείς και οι συνάδελφοί σας κ. Ρέγκλιγκ».
Η συζήτηση βέβαια έληξε εκεί. Ο κ. Ρέγκλιγκ δεν επανήλθε. Μέχρι τώρα, που εξέφρασε τη λύπη του ότι οι πολίτες της Ευρώπης θα μάθουν την αλήθεια.
ΥΓ. Τον λογαριασμό του μεσημεριανού τον πλήρωσε ο Κώστας Γαβράς. Τον λογαριασμό του κ. Ρέγκλιγκ των πληρώνουν καθημερινά οι ευρωπαίοι, ιδίως οι Έλληνες.