Hellenic Cypriot Press Agency

Τετάρτη 25 Απριλίου 2018

Λ. Αυγενάκης: «Στρατηγική επιλογή για τη Χώρα η διασύνδεση πρωτογενούς παραγωγής και τουρισμού»

Λ. Αυγενάκης: «Στρατηγική επιλογή για τη Χώρα η διασύνδεση πρωτογενούς παραγωγής και τουρισμού»


«Για εμάς ο Πρωτογενής Τομέας και ο Τουρισμός, αποτελούν ξεκάθαρα μοχλό ανάπτυξης για το μέλλον της Χώρας» δήλωσε σήμερα, Τετάρτη 25 Απριλίου 2018, στο πλαίσιο ημερίδας της ΝΔ ο Γραμματέας της ΠΕ του Κόμματος – Βουλευτής Ηρακλείου, κ. Λ. Αυγενάκης. Την ημερίδα με θέμα: «Διασύνδεση του Πρωτογενή με τον Τριτογενή Τομέα - Αγροτικά Προϊόντα και Τουριστικές Επιχειρήσεις», διοργάνωσαν οι Τομείς Τουρισμού, Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και η Γραμματεία Αγροτικών Φορέων της ΝΔ.

Βασικά σημεία από την ομιλία του κ. Λ. Αυγενάκη:
  • Η διασύνδεση του Πρωτογενούς Τομέα με τον Τριτογενή κι, εν προκειμένω, με τον Τουρισμό αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια ζητούμενο για την Χώρα, καθώς το «πάντρεμα» των δυο βασικών, αναπτυξιακών πυλώνων της Χώρας μπορεί να συμβάλει αποφασιστικά στην αναγέννηση της Ελληνικής οικονομίας.

  • Τα τελευταία χρόνια είχαμε πολύ καλές επιδόσεις στον Τουρισμό. Κάτι που είναι ενδεικτικό της εξαιρετικής ποιότητας του τουριστικού μας προϊόντος. Παράλληλα αποτελεί, σε μεγάλο βαθμό, απότοκο των ιδιαίτερων γεωπολιτικών συνθηκών που επικρατούν στην περιοχή μας.

  • Η συγκυρία, είναι με το μέρος (…) πρέπει να αξιοποιήσουμε αυτό το «παράθυρο ευκαιρίας» που μας παρουσιάζεται για να θωρακίσουμε το τουριστικό μας προϊόν, να το αναβαθμίσουμε, να το κάνουμε πιο ποιοτικό και να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

  • Η ΝΔ έχει θέσει ως πρωταρχικό στόχο την ενίσχυση του Πρωτογενούς Τομέα δίνοντας κίνητρα σε παραγωγούς, αγρότες και μεταποιητές να κάνουν επενδύσεις, να εκσυγχρονίσουν τις καλλιέργειες και τις επιχειρήσεις τους και να στραφούν σε νέες καλλιέργειες με βασικό κριτήριο την καινοτομία και την εξωστρέφεια.

  • Η ενεργοποίηση των νέων αγροτών είναι προϋπόθεση για την ανάπτυξη ενός υγιούς και παραγωγικού πρωτογενούς τομέα. Αυτή τη στιγμή, οι αγρότες όχι μόνο βρίσκονται αντιμέτωποι με αντίξοες συνθήκες, αλλά δεν μπορούν ούτε να χρησιμοποιήσουν τις υπάρχουσες υποδομές. Μάλιστα, υπάρχουν κονδύλια στο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (Π.Α.Α.) για την κατάρτιση των νέων αγροτών, τα οποία παραμένουν ανεκμετάλλευτα. Είναι ξεκάθαρο πλέον ότι χρειάζονται καινούριες, φρέσκιες ιδέες.

  • Το σχέδιο μας οδηγεί τον Πρωτογενή Τομέα πέρα από την κουλτούρα επιδοτήσεων και υιοθετεί μία νέα οπτική που βασίζεται στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της εξωστρέφειας. Το σκεπτικό μας δεν ξεκινά από το χωράφι, αλλά από το ράφι. Από το ράφι του μπακάλικου, του σούπερ μάρκετ, του παντοπωλείου. Και αυτό το ράφι δεν είναι μόνο ελληνικό, αλλά διεθνές.

  • Για εμάς, ο Έλληνας παραγωγός πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν ένας δημιουργικός επιχειρηματίας. Η αντίληψή μας στηρίζεται σε μια θεμελιακή αλλαγή: Να μεταβούμε από το μοντέλο της οικογενειακής εκμετάλλευσης σε αυτό της αγροτικής επιχείρησης. Μιας επιχείρησης που τολμά, παίρνει ρίσκα, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, αναζητά και στρέφεται σε καλλιέργειες και συνεταιριστικά σχήματα που του επιτρέπουν να έχει μεγαλύτερη βιωσιμότητα, μεγαλύτερη κερδοφορία και λιγότερη εξάρτηση από το Κράτος.

  • Η διασύνδεση, του πρωτογενούς με τον τριτογενή τομέα, των αγροτικών προϊόντων με τον τουρισμό, των δύο βασικών πυλώνων της οικονομίας μας αποτελεί μια καινοτόμα, και παράλληλα, αυτονόητη πολιτική για την καλύτερη αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων των ελληνικών προϊόντων και της εθνικής οικονομίας. Μια στρατηγική επιλογή για το μέλλον του τόπου μας!

Γραφείο Τύπου
Συνημμένα:
Φωτογραφίες