Βουλή: Στην Ολομέλεια η κύρωση της Συμφωνίας Πολιτιστικής Συνεργασίας Ελλάδας-Κύπρου * Κατατέθηκε ο Κρατικός Προϋπολογισμός 2025 - Η συζήτηση στην Επιτροπή θα ξεκινήσει στις 25 Νοεμβρίου * Γ. Γεραπετρίτης: Αναδεικνύουμε την ανάγκη για μια κοινωνία ισότιμη στην πράξη * Δ. Κουτσούμπας: Η απεργία στέλνει ισχυρό και ξεκάθαρο μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση: Δώστε λεφτά για μισθούς, για την παιδεία, για την υγεία και όχι για των πολέμων τα σφαγεία * Ν. Δένδιας: Οι ΕΔ αποτελούν απαραίτητη συνθήκη της εθνικής μας επιβίωσης, προβάλλοντας τη σταθερή προσήλωσή τους στις αξίες της Δημοκρατίας, της Ειρήνης και της Ελευθερίας * Εγκαίνια της έκθεσης «Επιστροφή στα Αντικύθηρα» - Λ. Μενδώνη: Το 2026 το υπουργείο Πολιτισμού θα αποδώσει το Εθνικό Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων * ΚΚΕ: Απεμπλοκή τώρα της Ελλάδας από τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην Ουκρανία * Χρ. Στυλιανίδης: Η Ελλάδα καταλύτης στήριξης της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και διαφύλαξης της ασφάλειας της ναυτιλίας * Δημ. Τσιόδρας: Με έμφαση στην ανθεκτικότητα του νερού, η πρώτη συζήτηση για τις προτεραιότητες της Ομάδας του ΕΚ για την Κλιματική Αλλαγή

Παρασκευή 29 Αυγούστου 2014

Αυγενάκης προς Χρυσοχοΐδη




                 

«Στασιμότητα του έργου «οδικός άξονας Ηράκλειο Μεσαρά» που αγγίζει τα όρια του εμπαιγμού της Μεσαρίτικης κοινωνίας»


Αυγενάκης προς Χρυσοχοΐδη

Στην εξωφρενική καθυστέρηση και κωλυσιεργία στην ολοκλήρωση ενός έργου που θα έπρεπε να είχε ήδη παραδοθεί, τον οδικό άξονα Ηράκλειο - Μεσσαρά, που έχει σταματήσει κάθε εργασία, αναφέρεται σε κοινοβουλευτική του παρέμβαση ο Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, επισημαίνοντας ότι από τον Οκτώβριο 2013 εκκρεμούν τα τεύχη δημοπράτησης, η έγκρισή τους και η προκήρυξη του διαγωνισμού για το έργο Αγία Βαρβάρα – Απομαρμά».

Ο Μεσσαρίτης Βουλευτής ζητά από τον αρμόδιο Υπουργό απαντήσεις σχετικά με το πότε αναμένεται να δημοπρατηθεί το έργο «Αγία Βαρβάρα – Απομαρμά» και να υπογραφεί η σύμβαση, που βρίσκονται σήμερα οι εργασίες κατασκευής του έργου και των υποέργων, ποιες εργασίες απομένουν και πότε θα αποπερατωθούν (χρονοδιάγραμμα) και γιατί αν και το τμήμα Απομαρμά – Καστέλι έχει ολοκληρωθεί, γιατί δεν έχει παραδοθεί σε χρήση;


Αναλυτικά το κείμενο της παρέμβασης:

«Ο οδικός άξονας Ηράκλειο-Μεσαράς  που ανήκει στο Διευρωπαικό δίκτυο έχει μήκος 15,7 χιλιόμετρα και χωρίζεται σε δύο υποτμήματα  «Αγία Βαρβάρα-Απομαρμά» και «Απομαρμά –Καστέλι». Το πρώτο τμήμα αποδείχτηκε «προβληματικό», λόγω του σαθρού εδάφους και των κατολισθήσεων, σε καμιά όμως περίπτωση δεν δικαιολογείται η τεράστια καθυστέρηση στην ολοκλήρωση κατασκευής του, την ώρα που μεγαλύτερα και δυσκολότερα έργα αλλά και μέρη της χώρας έχουν προ πολλού ολοκληρωθεί. Το συνολικό κόστος του είναι 108.900.000 ευρώ με κοινοτική συμμετοχή του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης σε ποσοστό 53.62%. Πρόκειται για ένα έργο με συνολικό προϋπολογισμό 120 εκ., το οποίο οι κάτοικοι το νότου αναμένουν εδώ και πολλές δεκαετίες για την ταχύτερη και ασφαλέστερη οδική επικοινωνία με την πρωτεύουσα του νομού, την γρηγορότερη μεταφορά των αγροτικών προϊόντων, αλλά και την τουριστική ανάπτυξη.

Σε επίκαιρη ερώτησή μου στις 8-7-2013, σχετικά με την καθυστέρηση του έργου ο Υπουργός ΥΠ.ΜΕ.ΔΙ. είχε αναγνωρίσει την μεγάλη καθυστέρηση και συγκεκριμένα είχε απαντήσει «Πράγματι, ο οδικός άξονας «Ηράκλειο - Μεσσαρά» αποτελεί ένα πρόβλημα που χρονίζει, σε μια πολύ παραγωγική περιοχή με το μεγαλύτερο ΑΕΠ και με ιδιαίτερα παραγωγικούς ανθρώπους και η Πολιτεία πρέπει να βοηθά την ανάπτυξη σε τέτοιες περιοχές». Μάλιστα υπήρξε η δέσμευση ότι θα επαναπροκηρυχθεί ως νέο - καινούριο έργο, η εργολαβία αντιμετώπισης των κατολισθήσεων στο τμήμα «Αγ. Βαρβάρα - Απομαρμά» καθώς αυτός είναι ο λόγος που η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων» απέρριπτε την 2η Συμπληρωματική Σύμβαση. Ωστόσο, από τον Οκτώβριο 2013 εκκρεμούν τα τεύχη δημοπράτησης, η έγκρισή τους και η προκήρυξη του διαγωνισμού.

Σήμερα, η πραγματικότητα είναι πως παρά το γεγονός ότι το ένα από δύο τμήματα του δρόμου Ηρακλείου-Μεσαράς, αυτό που ενώνει τον Απομαρμά  με το Καστέλι μήκους 7,9χιλ. έχει ολοκληρωθεί- μετά πολλών καθυστερήσεων, αφού μεσολάβησε και η μετακίνηση αρχαίων ευρημάτων, το τμήμα «Αγία Βαρβάρα – Απομαρμά», μήκους 7,8χιλ. παραμένει στον αέρα. Η εξωφρενική πλέον καθυστέρηση και κωλυσιεργία στην ολοκλήρωση ενός έργου που θα έπρεπε να είχε ήδη παραδοθεί αποδίδεται σε λόγους γραφειοκρατίας και απορροφητικότητας, αφού όλες οι μελέτες που απαιτούνται έχουν ολοκληρωθεί.

Έτσι, αυτή την ώρα το εργοτάξιο κατασκευής του δρόμου Ηρακλείου-Μεσαράς έχει αδειάσει από τα συνεργεία και κάθε εργασία έχει σταματήσει. Την ίδια στιγμή οι κάτοικοι του νότου ζητούν απαντήσεις για την κατάσταση και την πορεία του  έργου, αναμένοντας άμεσα πρωτοβουλίες για την αποπεράτωση του.
                                                                                                     
Κατόπιν των ανωτέρω,

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

1.         Πότε αναμένεται να δημοπρατηθεί το έργο «Αγία Βαρβάρα – Απομαρμά» και να υπογραφεί η σύμβαση;

2.         Που βρίσκονται σήμερα οι εργασίες κατασκευής του έργου και των υποέργων, ποιες εργασίες απομένουν και πότε θα αποπερατωθούν (χρονοδιάγραμμα);

3.         Δεδομένου ότι το τμήμα Απομαρμά – Καστέλι έχει ολοκληρωθεί, γιατί δεν έχει παραδοθεί σε χρήση;»