Παρασκευή 30 Μαΐου 2014

Πετάνε τα παιδιά μας με το «έτσι θέλω» έξω από το σχολείο

Γονείς που έχετε παιδιά στο σχολείο
Εργαζόμενοι-Εργαζόμενες


Πετάνε τα παιδιά μας με το «έτσι θέλω» έξω από το σχολείο



Σας ενημερώνουμε για ένα κρίσιμο ζήτημα που αφορά τη μόρφωση και το μέλλον των παιδιών μας.
Έχουν ξεκινήσει οι προαγωγικές εξετάσεις στην Α' Λυκείου με το νέο σύστημα εξετάσεων όπως καθορίζεται από το νόμο για το Νέο Λύκειο.
Φέτος, για πρώτη φορά, οι εξετάσεις δεν θα είναι στην αποκλειστική ευθύνη του σχολείου και του εκπαιδευτικού. Μέχρι τώρα, τα θέματα των εξετάσεων τα έβαζε ο εκπαιδευτικός που έκανε το μάθημα στη συγκεκριμένη τάξη.
Φέτος, για πρώτη φορά, τα 2 από τα 4 θέματα των εξετάσεων μπαίνουν απ’ ευθείας από το Υπουργείο Παιδείας μέσα από τη λεγόμενη “τράπεζα θεμάτων”. Δηλαδή, με το σύστημα αυτό, ο καθηγητής, που γνωρίζει τις δυσκολίες και τις αδυναμίες των μαθητών, δεν έχει πια τη δυνατότητα να βάλει θέματα, ανάλογα με το επίπεδο της τάξης, των μαθητών, όπως είναι αναγκαίο παιδαγωγικά να γίνει κι όπως γινόταν τα προηγούμενα χρόνια.
Επίσης, η πρόσβαση στην “τράπεζα θεμάτων” έγινε εφικτή μόλις 3 ημέρες πριν την έναρξη των εξετάσεων (26/5/2014). Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές δεν έχουν τη δυνατότητα να τα μελετήσουν και να προετοιμαστούν κατάλληλα.
Σε πολλές περιπτώσεις η ύλη δεν έχει καλυφθεί ή έχει καλυφθεί πρόχειρα, αφού, εκτός των άλλων, με ευθύνη του Υπουργείου, χιλιάδες εκπαιδευτικοί έλειπαν μέχρι τα μέσα της σχολικής χρονιάς. Μάλιστα σε ορισμένες περιοχές δεν καλύφθηκαν ποτέ τα κενά σε εκπαιδευτικούς. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί (επιστημονικές ενώσεις φιλολόγων, μαθηματικών, φυσικών κλπ…) εκτιμούν ότι τα θέματα από την «τράπεζα θεμάτων» είναι ιδιαίτερα δύσκολα, δεν απευθύνονται στον μέσο μαθητή.
Ποιοι λοιπόν θα αδικηθούν; Τα πιο αδύνατα παιδιά, αυτά που αντιμετωπίζουν διάφορες δυσκολίες και κυρίως αυτά που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν φροντιστήρια! Ήδη, τα μεγάλα συγκροτήματα φροντιστηρίων τρίβουν τα χέρια τους!
Ποιος θα ωφεληθεί; Μόνο οι οικογένειες που έχουν χρήματα για φροντιστήρια, για ιδιαίτερα και αυτοί που πηγαίνουν τα παιδιά τους στα κολέγια και τα ιδιωτικά σχολεία.
Σημειώνουμε επίσης ότι ο συνολικός βαθμός που θα συγκεντρώσουν τα παιδιά όλη τη χρονιά μαζί με τις εξετάσεις μετράει για την πρόσβασή τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ τα ίδια ισχύουν και στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ).
Η εφαρμογή του πανελλαδικού χαρακτήρα των προαγωγικών εξετάσεων μέσα από την Τράπεζα Θεμάτων είναι συνειδητή πολιτική επιλογή της κυβέρνησης που έχει σκοπό να πετάξει έξω από το σχολείο ένα κομμάτι μαθητών που αντικειμενικά προέρχεται από τα πιο φτωχά λαϊκά στρώματα.
Θέλουν να σπρώξουν τα παιδιά μας βίαια έξω από το σχολείο, στην πρόωρη ψευτοκατάρτιση και τη μαθητεία, από πολύ μικρή ηλικία.
Λένε ψέματα ότι με αυτό τον τρόπο τα παιδιά θα βρίσκουν πιο εύκολα δουλειές, θα μπορούν να φέρουν ένα μεροκάματο στο σπίτι ή ότι θα γίνουν καλοί τεχνίτες. Το μόνο που θέλουν είναι να φτιάξουν ένα φτηνό, αναλώσιμο εργατικό δυναμικό που θα ξέρει μόνο όσα και ό, τι θέλουν οι μεγάλες επιχειρήσεις. Εκ των πραγμάτων δεν θα μπορεί να παρακολουθεί την εξέλιξη της επιστήμης, δε θα έχει ολοκληρωμένη άποψη για την παραγωγική διαδικασία, για τη δουλειά που κάνει, δε θα ξέρει γλώσσα, ιστορία, μαθηματικά κλπ… Δηλαδή, δεν θα έχει στέρεη γνώση, άρα δεν θα μπορεί να γίνει ούτε καλός τεχνίτης.
Δε θέλουν ολόπλευρα μορφωμένους τους νέους ανθρώπους. Για να μη μπορούν να διεκδικούν, να σκύβουν το κεφάλι. Τούς θέλουν σύγχρονους σκλάβους.
Την ίδια ώρα το Υπουργείο προχωρά σε δεκάδες νέες συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων και τμημάτων στοιβάζοντας στη κυριολεξία τα παιδιά σε τμήματα με 25 – 30 μαθητές υποβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο την εκπαιδευτική διαδικασία.
Η μόρφωση των παιδιών του λαού πρέπει να γίνει υπόθεση όλων των εργαζομένων, όλης της εργατικής τάξης. Καλούμε όλα τα σωματεία και τα συνδικάτα να κάνουν υπόθεσή τους τη μόρφωση των παιδιών μας. Να απαιτήσουν εδώ και τώρα:


  • να μην εφαρμοστεί ο θεσμός της Τράπεζας Θεμάτων, οι προαγωγικές εξετάσεις να είναι στην αποκλειστική ευθύνη της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών
  • να παρθούν πίσω όλες οι καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων
  • να γίνουν μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών, κανένα τμήμα πάνω από 20 μαθητές
  • έκτακτη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για τις ανάγκες των σχολείων


Αθήνα, 30 Μαΐου 2014