Η
Δημοκρατική Αριστερά εκφράζει την έντονη ανησυχία της σχετικά με τις επιδόσεις
των μαθητών και μαθητριών των ελληνικών σχολείων έτσι όπως αυτές αξιολογήθηκαν
από το διεθνές πρόγραμμα αξιολόγησης PISA του ΟΟΣΑ.
Απώτερος στόχος του εγχειρήματος αυτού ήταν η
αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών συστημάτων των 75 χωρών που συμμετείχαν σ’ αυτή τη
διαδικασία. Η έκθεση PISA δείχνει ότι οι οικονομικοί και οι
ανθρώπινοι πόροι που χρησιμοποιούνται για την ελληνική εκπαίδευση δεν έχουν αντίκρισμα.
Η
έκθεση αυτή κατέγραψε για το 2012 νέα οπισθοχώρηση, έξι θέσεων, των ήδη εξαιρετικά
χαμηλών επιδόσεων του ελληνικού σχολείου το 2009. Σύμφωνα με τα πορίσματα του
2012, η χώρα μας βρίσκεται στην 31η θέση μεταξύ των 34 χωρών του
ΟΟΣΑ. Αυτές οι ιδιαίτερα χαμηλές
επιδόσεις του εκπαιδευτικού μας συστήματος φαίνεται ότι δεν ανησύχησαν κανέναν
από τους θεσμικούς φορείς της ελληνικής πολιτείας παρά την ανάδειξη του θέματος
από τη ΔΗΜΑΡ κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού στη Βουλή.
Η
Δημοκρατική Αριστερά θεωρεί ότι η συνεχιζόμενη υποχώρηση των επιδόσεων των
μαθητών και μαθητριών της υποχρεωτικής εκπαίδευσης σε βασικές δεξιότητες και γραμματισμούς
θα πρέπει όχι απλά να προβληματίσει τους εμπλεκόμενους φορείς αλλά να
κινητοποιήσει το σύνολο της ελληνικής
κοινωνίας και να δρομολογήσει πολιτικές αναβάθμισης του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Η
Δημοκρατική Αριστερά έχει διατυπώσει έγκαιρα και τεκμηριωμένα τις αντιρρήσεις
της για τις ρυθμίσεις που προτείνονται
από το Υπουργείο Παιδείας αναφορικά με το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Έχει επίσης
καταθέσει ολοκληρωμένες προτάσεις για τη Β΄/θμια εκπαίδευση και το Λύκειο,
προτάσεις που επιχειρούν να συνδέσουν το ελληνικό σχολείο με τις εξελίξεις που
σημειώνονται στο διεθνή χώρο και να το εντάξει στην τροχιά των καινοτόμων ευρωπαϊκών
εξελίξεων στην εκπαίδευση. Ζητά από το Υπουργείο Παιδείας τη σύγκλιση του
Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας και τη συγκρότηση επιτροπής εμπειρογνωμόνων
προκειμένου να ληφθούν υπόψη τα πορίσματα της PISA και να σχεδιαστούν πολιτικές για την
αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της ελληνικής εκπαίδευσης.