Βουλή: Στην Ολομέλεια η κύρωση της Συμφωνίας Πολιτιστικής Συνεργασίας Ελλάδας-Κύπρου * Κατατέθηκε ο Κρατικός Προϋπολογισμός 2025 - Η συζήτηση στην Επιτροπή θα ξεκινήσει στις 25 Νοεμβρίου * Γ. Γεραπετρίτης: Αναδεικνύουμε την ανάγκη για μια κοινωνία ισότιμη στην πράξη * Δ. Κουτσούμπας: Η απεργία στέλνει ισχυρό και ξεκάθαρο μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση: Δώστε λεφτά για μισθούς, για την παιδεία, για την υγεία και όχι για των πολέμων τα σφαγεία * Ν. Δένδιας: Οι ΕΔ αποτελούν απαραίτητη συνθήκη της εθνικής μας επιβίωσης, προβάλλοντας τη σταθερή προσήλωσή τους στις αξίες της Δημοκρατίας, της Ειρήνης και της Ελευθερίας * Εγκαίνια της έκθεσης «Επιστροφή στα Αντικύθηρα» - Λ. Μενδώνη: Το 2026 το υπουργείο Πολιτισμού θα αποδώσει το Εθνικό Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων * ΚΚΕ: Απεμπλοκή τώρα της Ελλάδας από τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην Ουκρανία * Χρ. Στυλιανίδης: Η Ελλάδα καταλύτης στήριξης της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και διαφύλαξης της ασφάλειας της ναυτιλίας * Δημ. Τσιόδρας: Με έμφαση στην ανθεκτικότητα του νερού, η πρώτη συζήτηση για τις προτεραιότητες της Ομάδας του ΕΚ για την Κλιματική Αλλαγή

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2013

«Ανακοίνωση του Τομέα Παιδείας και Έρευνας της ΔΗΜΑΡ για τη λειτουργία των σχολείων την τρέχουσα σχολική περίοδο»


Η ΔΗΜΑΡ επισημαίνει ότι, δύο και πλέον μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, εξαιρετικά μεγάλος αριθμός σχολικών μονάδων δεν λειτουργεί κανονικά λόγω της αδυναμίας του Υπουργείου Παιδείας να τοποθετήσει εκπαιδευτικούς στις σχολικές μονάδες εγκαίρως, ορθολογικά και με σεβασμό στην οικογενειακή και προσωπική ζωή τους.

Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής είναι η απώλεια χιλιάδων διδακτικών ωρών, η ταλαιπωρία και η οικονομική επιβάρυνση των ελληνικών οικογενειών λόγω της υποβάθμισης της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, παρά τις προσπάθειες των ελλήνων εκπαιδευτικών. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι η υπολειτουργία του Ολοήμερου σχολείου που έχει φέρει σε απόγνωση τους γονείς των παιδιών που φοιτούν στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό .
Σχολεία και εκπαιδευτικοί βρίσκονται στα όριά τους και η κατάσταση αυτή οφείλεται βεβαίως στις αδικαιολόγητες απολύσεις εκπαιδευτικών, στις ανύπαρκτες προσλήψεις μονίμων και αναπληρωτών και στις λειτουργικές αδυναμίες που παρουσιάζει η Διοίκηση της Εκπαίδευσης να φέρει εγκαίρως σε πέρας ακόμα και απλές ενέργειες, όπως η μετάταξη εκπαιδευτικών από την μία στην άλλη βαθμίδα.
Η κατάσταση όμως αυτή, οξυμένη φέτος, παρουσιάζεται σταθερά τα τελευταία χρόνια, και έχει τις ρίζες της στις δομικές ανεπάρκειες του συστήματος οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης και της εξάρτησής του από τις κομματικές παρεμβάσεις και όχι σπάνια, από ανορθολογικά «συνδικαλιστικά» αιτήματα.
Εκτιμούμε ότι η μεταρρύθμιση του συστήματος οργάνωσης και διοίκησης αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την αναβάθμιση της ποιότητας του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου, καθώς και για τη σχετική απόδοση λόγου στην ελληνική κοινωνία, εκ μέρους του υπουργείου Παιδείας, των υπηρεσιών του, των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών .