Hellenic Cypriot Press Agency

“Εύχομαι το φως των Χριστουγέννων να φωτίσει τη ζωή σας και να σας φέρει χαρές και επιτυχίες για το νέο έτος!”

Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2024

Δ. Κουτσούμπας: Ο κόσμος της εκπαίδευσης καταδικάζει και καταψηφίζει τα αντιδραστικά νομοσχέδια της κυβέρνησης

 


Αυτή την ώρα, χιλιάδες φοιτητές, μαθητές, σπουδαστές, εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι και γονείς διαδηλώνουν ενάντια στα αντιδραστικά σχέδια της κυβέρνησης για ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων»

επισήμανε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, μιλώντας την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2024 στην Ολομέλεια της Βουλής στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.

Όπως τόνισε, «η πλειοψηφία του κόσμου της εκπαίδευσης έχει καταψηφίσει το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια παρά τον βομβαρδισμό ψεμάτων της κυβέρνησης που στόχο έχουν να πειστούν οι νέοι ότι το άδικο νομοσχέδιο μπορεί να λύσει τα σημερινά αδιέξοδα».

«Οι χιλιάδες φοιτητές δεν ανέχονται να βλέπουν τα πτυχία τους να εξισώνονται με την πανσπερμία των αμφιβόλου αξίας πτυχίων των "super market προσόντων" που θέλετε να φτιάξετε» είπε και χαρακτήρισε «πρόκληση στο κοινό αίσθημα» τα λεγόμενα της κυβέρνησης περί «αναβάθμισης του δημοσίου πανεπιστημίου με το νομοσχέδιο».

Ανέφερε ότι με το νομοσχέδιο η κυβέρνηση «ανοίγει τη συζήτηση για εθνικό απολυτήριο, δηλαδή, για πανελλαδικού τύπου εξετάσεις από την Α' Λυκείου».

Είπε ότι με το νομοσχέδιο οι απόφοιτοι των καλλιτεχνικών σχολών «δεν μπορεί παρά να έχουν την ίδια τύχη με τους απόφοιτους των ΙΕΚ, που αν και γίνονται ανώτερα απονέμουν απολυτήριο τίτλο αντίστοιχο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 4 του παρόντος νομοσχεδίου» και κάλεσε την κυβέρηση να καταργήσει αυτη τη παράγραφο και το Π.Δ. 85/2022».

Ο Δ. Κουτσούμπας τόνισε:

«Εμείς, και από το βήμα της Βουλής αλλά και έξω από αυτήν, στα συλλαλητήρια των συλλόγων, των σωματείων, των σπουδαστών και φοιτητών, επαναφέρουμε τη διεκδίκηση για:

-- συγκρότηση συστήματος αποκλειστικά δημόσιας, δωρεάν και ενιαίας Πανεπιστημιακής Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης,

-- αναγνώριση επαγγελματικών εργασιακών δικαιωμάτων των αποφοίτων τριετών ανώτερων καλλιτεχνικών σχολών, αναγνωρισμένων από το ΥΠΠΟ, ως Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε), όπως ισχύει για τους μουσικούς μέχρι σήμερα,

-- κατάργηση κάθε διαχωρισμού σε αποφοίτους πριν η μετά το 2003,

-- θέσπιση διαδικασιών εξομοίωσης των σημερινών και παλιότερων πτυχίων των καλλιτεχνικών σχολών με αυτά των πανεπιστημιακών σχολών με την ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας και των Πανεπιστημίων».

Ανέφερε ότι «αυτά τα χρόνια, που μας λέτε ότι πασχίσατε για την "καλύτερη" σύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με την "αγορά εργασίας", έχει παραχθεί τεράστια ανεργία, ετεροασπασχόληση, χαμηλοί μισθοί, άγχος για αυτά τα παιδιά. Και βέβαια, χιλιάδες μαθητές δεν μπορούν ουσιαστικά να σπουδάσουν την ειδικότητα που θέλουν».

Αναφέρθηκε στα προβλήματα των μαθητών των ΕΠΑΛ και στο ότι η κυβέρνηση «δίνει κυριολεκτικά βορά τους μαθητές στον κάθε επιχειρηματία, από την Γ' τάξη του ΕΠΑΛ, με τη θεσμοθέτηση πρακτικής για 22 ημέρες ακόμα και συνεχόμενες (δηλαδή για τσάμπα εργασία ενός μήνα)», επισημαίνοντας ακόμα ότι «η ίδια η ΕΕ στην επίσημη ιστοσελίδα της γράφει καθαρά ότι η εργασία ακόμα και δεκατριάχρονων παιδιών επιτρέπεται. Αλλά αυτά τα κάνουν γαργάρα οι διάφοροι γνωστοί ευρωλιγούρηδες».

Αναφέρθηκε στην πολύ δύσκολη κατάσταση που βιώνουν οι σπουδαστές των ΙΕΚ σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Έξι χρόνια Δημοτικό, τρία χρόνια Γυμνάσιο, τρία χρόνια Λύκειο, δύο χρόνια ΙΕΚ και, τελικά, χαρτί Λυκείου!».

«Ο κόσμος της εκπαίδευσης και της κατάρτισης που ζει από πρώτο χέρι τα αδιέξοδα και τα προβλήματα είναι απέναντι στο νομοσχέδιό σας. Και ο μοναδικός σας σύμμαχος, όπως πάντα, είναι το μεγάλο κεφάλαιο και οι Ενώσεις του. Συγχαρητήρια σας έδωσε και ο ΣΕΒ. Αυτοί ζητάνε συνεχώς νέες αλλαγές για να συνδεθεί η εκπαίδευση με τα δικά τους συμφέροντα, με τα άπληστα κέρδη τους. Κι επειδή η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση είναι πιο κοντά στην εργασιακή διαδικασία, γίνονται πιο γρήγορα και πιο ορατά τα αδιέξοδά σας» είπε ο Δ. Κουτσούμπας και πρόσθεσε:

«Όλα αυτά τα προβλήματα είναι αποτέλεσμα της σύνδεσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης με τα συμφέροντα των λίγων καπιταλιστών. Και ακριβώς, στο έδαφος αυτής της οικονομίας, αυτής της πολιτικής, δεν μπορείτε και δεν θέλετε να τα επιλύσετε».

Είπε ότι η ΝΔ, με συμφωνία του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, «υμνεί» τις δεξιότητες, τονίζοντας ότι «η επιμονή στις δεξιότητες, χωρίς ανάλογη προετοιμασία για ένα ευρύτερο μορφωτικό υπόβαθρο είναι απλά κάποιες ασπιρίνες σε έναν πολύ βαριά άρρωστο. Είναι ομολογία αποτυχίας ενός συστήματος που βλέπει τους νέους και τις νέες σαν εμπορεύματα που πρέπει ελεγχόμενα να απαξιώνονται, να γίνονται πιο φθηνά, για να μπορούν να αυγατίζουν τα κέρδη των λίγων».

Είπε ότι η συγχώνευση των Εργαστηριακών Κέντρων με ΕΠΑΛ και ΙΕΚ «αποτελεί σινιάλο για παραπέρα περικοπές, όπως άλλωστε επιβεβαιώνει η τοποθέτηση manager που προφανώς θα σκέφτεται με όρους κόστους-οφέλους και όχι βέβαια με όρους ικανοποίησης μορφωτικών και εκπαιδευτικών αναγκών».

Πρόσθεσε ότι είναι «φανερή η πρόθεση της κυβέρνηση για συγχώνευση ΕΠΑΛ» και τόνισε: «Σύγχρονος μεσαίωνας είναι αυτό που θέλετε να φέρετε. Και απέναντι σε αυτό που επιδιώκετε, το ΚΚΕ δίνει τη μοναδική, πιστεύουμε, σύγχρονη απάντηση που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πολλών».

Ο Δ. Κουτσούμπας κατέθεσε την πρόταση της ΚΝΕ, με τίτλο "Επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Τι έχουμε ανάγκη σήμερα", στην οποία «δεν υπάρχουν τα ραβασάκια του ΣΕΒ και οι κατευθύνσεις της ΕΕ».

«Στον 21ο αιώνα που ζούμε, λογικό και αναγκαίο είναι:

-- Να υπάρχουν σύγχρονες και ξεχωριστές κτιριακές δομές για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.

-- Να μη συστεγάζονται, όπως σήμερα, σε μια σειρά ετοιμόρροπων σχολείων.

-- Να υπάρχουν καθηγητές και όλο το απαραίτητο διοικητικό προσωπικό.

-- Να υπάρχουν εργαστήρια με σύγχρονο εξοπλισμό, αντίστοιχο με αυτό που συναντά κανείς στους χώρους δουλειάς και να μην είναι τα "μουσεία" που είναι σήμερα.

-- Η πρακτική να πληρώνεται κανονικά με πλήρη ένσημα και ασφάλιση.

-- Η απόκτηση του πτυχίου να εξασφαλίζει το δικαίωμα στο επάγγελμα.

-- Να υπάρχουν ακόμα και εστίες στις μεγάλες πόλεις όπου συγκεντρώνεται μεγάλος πληθυσμός σπουδαστών από την επαρχία.

Αυτά είναι μερικά μόνο από τα "φυσιολογικά" πράγματα και αιτήματα, που ο παράλογος αυτός κόσμος αρνείται να πραγματοποιήσει, καθώς τα θεωρεί "κόστος" ή "περιττά έξοδα"» είπε.

Στη συνέχεια ανέφερε ότι «υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις, οι νέοι και οι νέες να μαθαίνουν και να εξασκούν το επάγγελμα που θέλουν να ακολουθήσουν, με βάση τις εξελίξεις της επιστήμης, της τεχνολογίας.

-- Να γνωρίσουν τη θεωρία και τις αρχές λειτουργίας των τεχνολογικών εφαρμογών στην ειδικότητα που σπουδάζουν, με ενιαίο και αναβαθμισμένο περιεχόμενο.

-- Να μαθαίνουν για το σύνολο της τεχνολογίας, των εξελίξεων, ολοκληρωμένα το επάγγελμά τους και όχι μόνο ό,τι χρειάζεται κάθε είδους επιχείρηση για να τους εκμεταλλεύεται μόνο.

-- Σε έναν τύπο επαγγελματικής σχολής ανά ειδικότητα που θα ακολουθεί την ενιαία-ολόπλευρη 12χρονη μόρφωση όλων των νέων και όχι με σχολές πολλών διαφορετικών ταχυτήτων.

-- Με εξασφαλισμένη εργασία μετά το τέλος των σπουδών, με πτυχίο που να συνδέεται αποκλειστικά με αυτήν.

-- Το πτυχίο στην Επαγγελματική Εκπαίδευση πρέπει να είναι η κατάληξη σπουδών που θα είναι αναβαθμισμένες και γι' αυτό θα αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος. Χωρίς εμπόδια, πιστοποιήσεις και άλλα επιπλέον φίλτρα.

-- Ταυτόχρονα, είναι αναγκαιότητα, η παρακολούθηση των νέων εξελίξεων σε κάθε αντικείμενο ή της επιμόρφωσης.»

«Αυτή η διαδικασία μπορεί να γίνεται με οργανωμένο τρόπο σε δημόσιες δομές και δωρεάν. Με απλά λόγια: Το ΚΚΕ δεν βλέπει τα παιδιά των ΕΠΑΛ και των ΙΕΚ ως αναλώσιμους, ούτε ως πελάτες, απλώς» υπογράμμισε, προσθέτοντας μεταξύ άλλων, ότι «και το πτυχίο δεν είναι απλά μια βεβαίωση προσόντος αλλά θα αποτελεί κατοχύρωση του δικαιώματος στη δουλειά. Για μια κοινωνία που οι ανάγκες των νέων δεν θα στριμώχνονται για να κερδίζουν οι λίγοι, αλλά θα βρίσκονται στο επίκεντρο του κεντρικού επιστημονικού σχεδιασμού του κράτους για να ικανοποιούνται».