Βουλή: Στην Ολομέλεια η κύρωση της Συμφωνίας Πολιτιστικής Συνεργασίας Ελλάδας-Κύπρου * Κατατέθηκε ο Κρατικός Προϋπολογισμός 2025 - Η συζήτηση στην Επιτροπή θα ξεκινήσει στις 25 Νοεμβρίου * Γ. Γεραπετρίτης: Αναδεικνύουμε την ανάγκη για μια κοινωνία ισότιμη στην πράξη * Δ. Κουτσούμπας: Η απεργία στέλνει ισχυρό και ξεκάθαρο μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση: Δώστε λεφτά για μισθούς, για την παιδεία, για την υγεία και όχι για των πολέμων τα σφαγεία * Ν. Δένδιας: Οι ΕΔ αποτελούν απαραίτητη συνθήκη της εθνικής μας επιβίωσης, προβάλλοντας τη σταθερή προσήλωσή τους στις αξίες της Δημοκρατίας, της Ειρήνης και της Ελευθερίας * Εγκαίνια της έκθεσης «Επιστροφή στα Αντικύθηρα» - Λ. Μενδώνη: Το 2026 το υπουργείο Πολιτισμού θα αποδώσει το Εθνικό Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων * ΚΚΕ: Απεμπλοκή τώρα της Ελλάδας από τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην Ουκρανία * Χρ. Στυλιανίδης: Η Ελλάδα καταλύτης στήριξης της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και διαφύλαξης της ασφάλειας της ναυτιλίας * Δημ. Τσιόδρας: Με έμφαση στην ανθεκτικότητα του νερού, η πρώτη συζήτηση για τις προτεραιότητες της Ομάδας του ΕΚ για την Κλιματική Αλλαγή

Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2023

Χαιρετισμός του Υπουργού Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κ. Αλέξη Βαφεάδη στη συνέντευξη Τύπου για την ενημερωτική εκστρατεία «Τα μάτια στον δρόμο – Το κινητό μπορεί να περιμένει»

 


Χαιρετισμός του Υπουργού Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κ. Αλέξη Βαφεάδη στη συνέντευξη Τύπου για την ενημερωτική εκστρατεία «Τα μάτια στον δρόμο – Το κινητό μπορεί να περιμένει»

Το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας είναι το θεσμικό όργανο που έχει την ευθύνη για τη διαμόρφωση της γενικής πολιτικής για την οδική ασφάλεια. Από τη σύστασή του υλοποίησε σωρεία μέτρων, τα οποία έφεραν θετικά αποτελέσματα ως προς τη μείωση του αριθμού των θυμάτων σε οδικές συγκρούσεις από 160 περίπου στις αρχές της δεκαετίας του 1970, 110 τη δεκαετία του 1980, 130 τη δεκαετία του 1990, 110 τη δεκαετία του 2000, σε 60 τη δεκαετία του 2010, 50 την περίοδο 2017-2020 και 37 το 2022.

Η μείωση αυτή σημειώνεται και αποδίδεται σε όλα τα μέτρα που λήφθηκαν, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, όπως είναι για παράδειγμα η φωτοεπισήμανση, η αύξηση ποινών, οι εντατικοί έλεγχοι και οι εκστρατείες της Αστυνομίας καθώς και η εντατικοποίηση των ενημερωτικών δράσεων με τη συμβολή και των Πρεσβευτών Οδικής Ασφάλειας.

Βασικός στόχος του Στρατηγικού μας Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021-2030 είναι η μείωση κατά 50% των οδικών θανάτων και τραυματισμών μέχρι το 2030, ακολουθώντας τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία έχει υιοθετήσει το «Όραμα Μηδέν», που αποτελεί τη μακροπρόθεσμη επιδίωξή μας με ορόσημο το 2050.

Προς αυτή την κατεύθυνση εργάζεται το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας και το Υπουργείο μου μαζί με το Υπουργείο Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης, καθώς και όλες τις υπηρεσίες και τους φορείς, που προωθούν μια σειρά από δράσεις και πολιτικές που άπτονται των τομέων της νομοθεσίας, της εκπαίδευσης και της εξέτασης υποψήφιων οδηγών, της ενημέρωσης και της ευαισθητοποίησης, καθώς και της ασφάλειας των οδικών υποδομών και οχημάτων με στόχο την αντιμετώπιση του μεγάλου κοινωνικού προβλήματος των οδικών θανάτων και τραυματισμών.

Η οδική ασφάλεια πρέπει να βρίσκεται στον πυρήνα κάθε προσπάθειας όλων μας, με επιδιωκόμενο μας στόχο τη μείωση των θανάτων και των τραυματισμών από οδικές συγκρούσεις.

Στην Κύπρο παρατηρείται καθημερινά γενικευμένη απειθαρχία στους κανόνες οδικής κυκλοφορίας, με κυριότερες και σοβαρότερες παραβάσεις την παραβίαση του ορίου ταχύτητας, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αλλά και ναρκωτικών, την παραβίαση του κόκκινου φωτεινού σηματοδότη, τη μη χρήση ζώνης ασφάλειας – ιδιαίτερα στα πίσω καθίσματα, τη μη χρήση παιδικών συστημάτων συγκράτησης, τη μη χρήση κράνους και τη χρήση κινητού τηλεφώνου χωρίς ελεύθερα χέρια κατά την οδήγηση.

Θα παραμείνω για λίγο στην τελευταία απειθαρχία, που είναι και ο λόγος της σημερινής μας συνάντησης. Θέλω να αναφέρω ότι σύμφωνα με έρευνα και μελέτη σε σχέση με τους Δείκτες Επίδοσης Οδικής Ασφάλειας στο οδικό δίκτυο της Κύπρου, που διεξήγαγε το Υπουργείο μου και συγκεκριμένα το Τμήμα Δημοσίων Έργων, έχουμε τα πιο κάτω σημαντικά στατιστικά στοιχεία:

  • Ένας στους δέκα οδηγούς χρησιμοποιεί κινητό τηλέφωνο κατά την οδήγηση.
  • Στις αστικές περιοχές, όπου παρατηρείται ο μεγαλύτερος όγκος οδικών συγκρούσεων και διακινήσεων πεζών, το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε έναν στους εννέα οδηγούς να χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο κατά την οδήγηση.
  • Σε συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων, όπως είναι τα ελαφρά φορτηγά, το ποσοστό τις καθημερινές είναι ακόμη υψηλότερο και ανέρχεται σε έναν στους επτά οδηγούς περίπου.

Λαμβάνοντας υπόψη τα πιο πάνω και έχοντας ως κεντρικά πρόσωπα τους Πρεσβευτές μας για την Οδική Ασφάλεια τον Μιχάλη Παυλίδη και τον Βλαδίμηρο Τζωρτζή, αρχίζουμε σήμερα αυτή τη στοχευμένη εκστρατεία, η οποία καλεί όλους μας να σκεφτούμε ότι η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση μπορεί να καταλήξει σε οδικές συγκρούσεις, σοβαρούς τραυματισμούς, αναπηρίες ή ακόμα και θάνατο.

Οι γρήγοροι ρυθμοί και οι άμεσες ανάγκες της καθημερινότητας προκαλούν την έντονη επιθυμία να είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με τους ανθρώπους γύρω μας. Πολλοί θεωρούμε ότι η ώρα που βρισκόμαστε στο τιμόνι είναι ο κατάλληλος χρόνος για επικοινωνία. Αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την ώρα της οδήγησης, έστω και για διάστημα πέντε δευτερολέπτων για την ανάγνωση ενός μηνύματος, μπορεί να καταλήξει σε καταστροφικά αποτελέσματα.

Σκοπός της εκστρατείας είναι να βοηθήσει τους οδηγούς να αλλάξουν συνήθειες και να αποφεύγουν τη χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.

Σήμερα είμαστε εδώ για να ανακοινώσουμε την έναρξη της ενημερωτικής εκστρατείας για την Οδική Ασφάλεια. Απευθυνόμαστε λοιπόν σε όλους με το μήνυμα: Τα μάτια στον δρόμο – Το κινητό μπορεί να περιμένει.