Hellenic Cypriot Press Agency

Κυριάκος Μητσοτάκης: Πρέπει να διασφαλιστεί ότι το Κίεβο είναι μέρος της διαδικασίας και μόνο η Ουκρανία έχει το δικαίωμα να αποφασίσει για το μέλλον της * ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Αναγκαίο να υπάρξει επιτέλους εναρμόνιση της Βουλής με την κοινωνία-Τα προοδευτικά κόμματα οφείλουν να καταθέσουν άμεσα πρόταση δυσπιστίας * Δ.Μάντζος-Ν.Παπάζογλου: Τα αποτελέσματα των εκλογών της Γερμανίας «έχουν προφανή σημασία για το παρόν και το μέλλον της Ευρώπης» * Π. Μαρινάκης: Η Ελλάδα ως ζήτημα αρχής στηρίζει την προσήλωση στο διεθνές δίκαιο και καταδικάζει κάθε χρήση βίας έναντι κυρίαρχων κρατών * ΚΚΕ: Ελπίδα για τον λαό της Γερμανίας και όλης της Ευρώπης είναι η δυσαρέσκεια απέναντι στην ΕΕ και το ΝΑΤΟ να αποκτήσει ριζοσπαστικό αντικαπιταλιστικό περιεχόμενο * Άρειος Πάγος: Στη Δημοκρατία ουδείς, υπό οποιαδήποτε ιδιότητα, δικαιούται να «τρομοκρατεί» τους δικαστικούς λειτουργούς * Μ. Χρυσοχοΐδης: Αποστολή της Αστυνομίας είναι να διασφαλίσει την ομαλή και ειρηνική διεξαγωγή των εκδηλώσεων σε ολόκληρη την Ελλάδα * Κυριάκος Μητσοτάκης: Πρέπει να διασφαλιστεί ότι το Κίεβο είναι μέρος της διαδικασίας και μόνο η Ουκρανία έχει το δικαίωμα να αποφασίσει για το μέλλον της * ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Αναγκαίο να υπάρξει επιτέλους εναρμόνιση της Βουλής με την κοινωνία-Τα προοδευτικά κόμματα οφείλουν να καταθέσουν άμεσα πρόταση δυσπιστίας * Δ. Κουτσούμπας: Να «βουλιάξουν» οι πλατείες από τα ποτάμια του λαού και της νεολαίας που θα φωνάξουν ξανά «τα κέρδη τους ή οι ζωές μας» * Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Νίκος Χριστοδουλίδης είχε σήμερα συνάντηση στο Προεδρικό Μέγαρο με τον Αρχιεπίσκοπο Αρμενίων Κύπρου κ.κ. Gomidas Ohanian, ο οποίος συνοδευόταν από τον Αντιπρόσωπο της Θρησκευτικής Ομάδας Αρμενίων στη Βουλή των Αντιπροσώπων κ. Vartkes Mahdessian.

Δευτέρα 13 Μαρτίου 2023

Την κατάθεση στη Βουλή όλων των εγγράφων διαπραγμάτευσης Δημοσίου –ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

 


Την κατάθεση στη Βουλή όλων των εγγράφων διαπραγμάτευσης Δημοσίου –ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

Να έρθουν στη Βουλή όλα τα έγγραφα των διαπραγματεύσεων μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και της Hellenic Train, ζητά σύσσωμη η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία. Σύμφωνα με την Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων που κατατέθηκε προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Γ. Γεραπετρίτη, οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με πρώτο υπογράφοντα τον Αλέξη Τσίπρα, ζητούν προσχέδια και σχέδια συμβάσεων, πρακτικά από τις συναντήσεις, αλληλογραφία, έγγραφα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επιστολές και κάθε τι άλλο που αφορά τις διαπραγματεύσεις των δύο μερών, οι οποίες μεσολάβησαν από την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας τον Απρίλιο του 2019 έως και την υπογεγραμμένη σύμβαση ΥΔΥ 2022 που κυρώθηκε στη Βουλή τον Ιούλιο του 2022, συμπεριλαμβανομένου φυσικά και του προσχεδίου της νέας σύμβασης ΥΔΥ που έχει δει πρόσφατα το φως της δημοσιότητας.

Την άμεση σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών & Διαφάνειας, προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια της τραγωδίας των Τεμπών, ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

Όπως αναφέρουν στο κείμενο της ΑΚΕ οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, «στο παράρτημα του μνημονίου (σ.σ.: που υπεγράφη τον Νοέμβριο του 2019 διά του Κ. Αχ. Καραμανλή και του τότε διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φ. Τσαλίδη), αφού ορίζεται το ποσό των 750 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση για την παροχή της δημόσιας υπηρεσίας εκ μέρους τής ΤΡΑΙΝΟΣΕ, περιγράφονται τα οφέλη για την ελληνική οικονομία από τη 15ετή αυτή προς υπογραφή νέα σύμβαση, που φθάνουν έως το ύψος των 2,52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των επενδύσεων της ιταλικής εταιρείας, ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ».

Για να συνεχίσουν: «Πλην, όμως, και ενώ η τελική σύμβαση θα έπρεπε να υπογραφεί στο τέλος του 2020, υπεγράφη τελικά (κατόπιν παράτασης της προηγούμενης σύμβασης ΥΔΥ του 2016) τον Απρίλιο του 2022 και κυρώθηκε στη Βουλή τον Ιούλιο του 2022 [...] Στη σύμβαση αυτή, με έκπληξη και δικαιολογημένη δυσαρέσκεια, διαπιστώθηκε ότι αφενός είχαν κυριολεκτικά εξαφανιστεί συλλήβδην οι προβλέψεις για τα οφέλη της ελληνικής οικονομίας, που αναφέρονταν στο παραπάνω μνημόνιο και άγγιζαν το τεράστιο ποσό των 2,52 δισ. ευρώ και θα προέρχονταν από τις πληρωμές και τις επενδύσεις τής ιταλικής εταιρείας για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, και ότι αφετέρου είχε ”κάνει φτερά” εκ των καθαυτών επενδύσεων που θα πραγματοποιούσε η ιταλική εταιρεία το ιλιγγιώδες ποσό των 600, περίπου, εκατ. ευρώ».

Επικαλούμενοι δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών, όπως της «Εφημερίδας των Συντακτών» και της εφημερίδας «Δημοκρατία», τονίζουν πως «φτερά» είχε κάνει και η δέσμευση εκ μέρους του ελληνικού Δημοσίου για την εκτέλεση και θέση σε λειτουργία μια σειράς έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη, είτε προγραμματίζεται να εκτελεστούν, τα δύο πρώτα εκ των οποίων είναι:

-«1. Ολοκλήρωση της σηματοδότησης στον άξονα Πειραιάς - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη (Σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι το τέλος του 2021, και

-2. Θέση σε λειτουργία του ETCS στον άξονα Πειραιάς- Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Ειδομένη (Σύμβαση 10005 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι το τέλος του 2021.

Δηλαδή, τα δύο συγκεκριμένα έργα, η μη ολοκλήρωση των οποίων δεν μπόρεσε να αποτρέψει το ανθρώπινο λάθος που οδήγησε στην τραγωδία των Τεμπών».

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία θέτουν, επίσης, στον κ. Γεραπετρίτη μια σειρά από ερωτήματα για τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν.