Βουλή: Στην Ολομέλεια η κύρωση της Συμφωνίας Πολιτιστικής Συνεργασίας Ελλάδας-Κύπρου * Κατατέθηκε ο Κρατικός Προϋπολογισμός 2025 - Η συζήτηση στην Επιτροπή θα ξεκινήσει στις 25 Νοεμβρίου * Γ. Γεραπετρίτης: Αναδεικνύουμε την ανάγκη για μια κοινωνία ισότιμη στην πράξη * Δ. Κουτσούμπας: Η απεργία στέλνει ισχυρό και ξεκάθαρο μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση: Δώστε λεφτά για μισθούς, για την παιδεία, για την υγεία και όχι για των πολέμων τα σφαγεία * Ν. Δένδιας: Οι ΕΔ αποτελούν απαραίτητη συνθήκη της εθνικής μας επιβίωσης, προβάλλοντας τη σταθερή προσήλωσή τους στις αξίες της Δημοκρατίας, της Ειρήνης και της Ελευθερίας * Εγκαίνια της έκθεσης «Επιστροφή στα Αντικύθηρα» - Λ. Μενδώνη: Το 2026 το υπουργείο Πολιτισμού θα αποδώσει το Εθνικό Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων * ΚΚΕ: Απεμπλοκή τώρα της Ελλάδας από τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην Ουκρανία * Χρ. Στυλιανίδης: Η Ελλάδα καταλύτης στήριξης της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και διαφύλαξης της ασφάλειας της ναυτιλίας * Δημ. Τσιόδρας: Με έμφαση στην ανθεκτικότητα του νερού, η πρώτη συζήτηση για τις προτεραιότητες της Ομάδας του ΕΚ για την Κλιματική Αλλαγή

Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2020

Βουλή- Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Καθυστερεί η υπογραφή της ΜΠΕ για τον Νότιο Προβλήτα Κρουαζιέρας του Πειραιά

Βουλή- Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Καθυστερεί η υπογραφή της ΜΠΕ για τον Νότιο Προβλήτα Κρουαζιέρας του Πειραιά

  Το θέμα της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο επέκτασης του Νότιου Προβλήτα Κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, θέτουν στους συναρμόδιους υπουργούς, 24 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίοι κατέθεσαν σχετική ερώτηση με πρωτοβουλία του βουλευτή Α΄Πειραιώς και τομεάρχη Εθνικής Άμυνας, Θοδωρή Δρίτσα.
Συγκεκριμένα, οι βουλευτές ερωτούν τον υπουργό Περιβάλλοντος κ Ενέργειας: 
- Για ποιους λόγους καθυστερεί, πολύ πέραν του προβλεπόμενου «εύλογου χρόνου» την υπογραφή της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αλλά και των προθεσμιών και διαδικασιών που ο ίδιος νομοθέτησε μερικούς μήνες νωρίτερα; 
- Προτίθεται να ενσωματώσει/ συμπεριλάβει σε αυτήν την Μελέτη, (την οποία οφείλει κατά νόμο να υπογράψει, να τροποποιήσει ή να απορρίψει εντός «εύλογου χρόνου»), τους περιβαλλοντικούς όρους οι οποίοι περιγράφονται με την από 31/01/2020 ομόφωνη Απόφαση/ Γνωμοδότηση του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά, με την από 20/5/2020 ίδιου περιεχομένου Απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής, όπως επίσης με την 80η και 81η Απόφαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), στις 25/9/2019 και στις 9/10/2019 αντίστοιχα;
 Ερωτώνται επίσης ο υπουργοί Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Πολιτισμού & Αθλητισμού και Ναυτιλίας * Νησιωτικής Πολιτικής: 
- Δεδομένου ότι, το έργο εκτελείται αυθαίρετα και παράνομα χωρίς εγκεκριμένη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (όπως παράλληλα εκτελούνται και άλλα συνοδά ή διαφορετικά έργα στο σύνολο του λιμανιού), με βάση ποια δεσμευτικά εκ του νόμου κριτήρια επί τη βάσει μη εγκεκριμένων όρων, ασκείται σήμερα αλλά και ήδη πλέον του εξαμήνου, ο έλεγχος νομιμότητας, καλής εκτέλεσης και τήρησης εγκεκριμένων όρων από τις αρμόδιες κρατικές Υπηρεσίες, όπως ενδεικτικά από το Σώμα Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, από την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων και από το Λιμεναρχείο Πειραιά σε συνεργασία με άλλες αρμόδιες Υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος - Ελληνική Ακτοφυλακή; 
- Εάν το έργο προχωρήσει και ολοκληρωθεί αυθαίρετα, χωρίς ή και ενδεχομένως κατά παράβαση της εκ του νόμου δεσμευτικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, ποιοι θα ευθύνονται για την εκτέλεση του έργου καθ΄ υπέρβαση της νομιμότητας και ποιος θα έχει την ευθύνη στη βέβαιη περίπτωση περιβαλλοντικής υποβάθμισης της περιοχής; Αδίκημα που με βάση την κείμενη νομοθεσία είναι και ποινικού χαρακτήρα.