Βουλή: Στην Ολομέλεια η κύρωση της Συμφωνίας Πολιτιστικής Συνεργασίας Ελλάδας-Κύπρου * Κατατέθηκε ο Κρατικός Προϋπολογισμός 2025 - Η συζήτηση στην Επιτροπή θα ξεκινήσει στις 25 Νοεμβρίου * Γ. Γεραπετρίτης: Αναδεικνύουμε την ανάγκη για μια κοινωνία ισότιμη στην πράξη * Δ. Κουτσούμπας: Η απεργία στέλνει ισχυρό και ξεκάθαρο μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση: Δώστε λεφτά για μισθούς, για την παιδεία, για την υγεία και όχι για των πολέμων τα σφαγεία * Ν. Δένδιας: Οι ΕΔ αποτελούν απαραίτητη συνθήκη της εθνικής μας επιβίωσης, προβάλλοντας τη σταθερή προσήλωσή τους στις αξίες της Δημοκρατίας, της Ειρήνης και της Ελευθερίας * Εγκαίνια της έκθεσης «Επιστροφή στα Αντικύθηρα» - Λ. Μενδώνη: Το 2026 το υπουργείο Πολιτισμού θα αποδώσει το Εθνικό Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων * ΚΚΕ: Απεμπλοκή τώρα της Ελλάδας από τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην Ουκρανία * Χρ. Στυλιανίδης: Η Ελλάδα καταλύτης στήριξης της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και διαφύλαξης της ασφάλειας της ναυτιλίας * Δημ. Τσιόδρας: Με έμφαση στην ανθεκτικότητα του νερού, η πρώτη συζήτηση για τις προτεραιότητες της Ομάδας του ΕΚ για την Κλιματική Αλλαγή

Τρίτη 12 Μαΐου 2020

Αλ. Τσίπρας: Αχρείαστο ρίσκο το ολιγοήμερο άνοιγμα των Δημοτικών - Πρόκληση η εισαγωγή βιντεοσκόπησης της διδασκαλίας

Αλ. Τσίπρας: Αχρείαστο ρίσκο το ολιγοήμερο άνοιγμα των Δημοτικών - Πρόκληση η εισαγωγή βιντεοσκόπησης της διδασκαλίας


Τις τρεις βασικές διαφωνίες του ΣΥΡΙΖΑ, για το άνοιγμα των δημοτικών για λίγες μέρες σε αυτές τις συνθήκες, για την τροπολογία που αφορά "βιντεοσκόπηση της μαθησιακής διαδικασίας", όπως είπε, και το πολυνομοσχέδιο για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, εξέφρασε ο Αλέξης Τσίπρας σε συνάντηση του με το ΔΣ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας.
Ειδικότερα ως προς το νομοσχέδιο, τόνισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει εκφράσει την κάθετη αντίθεση του και προανήγγειλε ότι θα ζητήσει και επίσημα να το αποσύρει η κυβέρνηση και να γίνει πολύ ουσιαστικός διάλογος και με την εκπαιδευτική κοινότητα και με τα κόμματα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με κομματικές πηγές, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ είπε κατά την εισαγωγική τοποθέτηση του ότι "είμαστε σε μια κρίσιμη φάση συνολικά για την κοινωνία, περνώντας από την πρώτη φάση της κρίσης της πανδημίας στη δεύτερη, αλλά ιδιαίτερα για την εκπαιδευτική κοινότητα ερχόμαστε μπροστά στην ανάγκη να αντιμετωπίσουμε μια πρωτόγνωρη κατάσταση". Τόνισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ "έχει εκφράσει επιφυλάξεις για την αναγκαιότητα έναρξης και μάλιστα για λίγες μέρες, των δημοτικών σχολείων, κάτι που δεν έχει ακόμα αποφασιστεί", σημειώνοντας ότι "είναι ένα αχρείαστο ρίσκο", δεδομένου όπως είπε ότι μιλάμε για ηλικίες που δεν είναι εύκολο να τηρήσουν κανόνες και πρωτόκολλα υγιεινής και που, επιπρόσθετα, είναι δύσκολο να μείνουν μακριά από τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους το καλοκαίρι.
Ο κ. Τσίπρας χαρακτήρισε "πρόκληση" την απόφαση της κυβέρνησης, όπως είπε, "για την εισαγωγή βιντεοσκόπησης της διδασκαλίας, της μαθησιακής διαδικασίας, πράγμα που γεννά πολύ έντονα ερωτηματικά και τίθεται σοβαρό ζήτημα προστασίας προσωπικών δεδομένων". Τόνισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει εκφράσει την αντίρρησή του και ζητά να τοποθετηθεί η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, να δημοσιοποιηθεί η αλληλογραφία ανάμεσα στην κυβέρνηση και την Αρχή. Εξέφρασε επιπλέον την ανησυχία ότι το αυτό θα έχει προοπτική μονιμότερης εφαρμογής και όχι έκτακτου μέτρου.
Ως "πρόκληση" χαρακτήρισε και το πολυνοσμοσχέδιο για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια "που εισάγεται εν μέσω πανδημίας". Δήλωσε εξαιρετικά ανήσυχος και αρνητικός, αναφέροντας ότι κατά τον ΣΥΙΡΖΑ έχει μια φιλοσοφία ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης. Ο κ. Τσίπρας ανέφερε ότι παρότι και το προηγούμενο διάστημα υπήρχαν επίσης δυσκολίες, μέσα στις οποίες κινήθηκε και ο ΣΥΡΙΖΑ, είχε νομοθετήσει μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, από 25 σε 22, όμως τώρα έρχεται η απόφαση να αυξηθούν στα 26. "Αυτό πέραν του ότι είναι πισωγύρισμα με βάση τα κριτήρια που ορίζουν πώς πρέπει να γίνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η διδασκαλία, έχει να κάνει και με την επιλογή της κυβέρνησης να μην προχωρήσει σε προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, γιατί αυτό θα σημαίνει λιγότερες αίθουσες και άρα μικρότερες ανάγκες εκπαιδευτικών", είπε. Υποστήριξε ότι "τα μνημονιακά χρόνια όλος ο δημόσιος χώρος και τα νοσοκομεία και τα σχολεία στερήθηκαν λειτουργών" και πως "τώρα που ξαναβλέπουμε την αξία του δημόσιου χώρου συνολικότερα, την αξία του να έχουμε ισχυρό σύστημα υγείας και σοβαρό εκπαιδευτικό σύστημα, έρχεται σε αντίθεση με ένα ρεύμα της εποχής". Πρόσθεσε ότι αν αυτό συνδυαστεί με το γεγονός ότι σε καιρό πανδημίας η απαίτηση είναι να είναι πιο αραιή η παρουσία μαθητών μέσα στις αίθουσες, "αυτό το σημείο του νόμου είναι πέρα από κάθε λογική".