Βουλή: Στην Ολομέλεια η κύρωση της Συμφωνίας Πολιτιστικής Συνεργασίας Ελλάδας-Κύπρου * Κατατέθηκε ο Κρατικός Προϋπολογισμός 2025 - Η συζήτηση στην Επιτροπή θα ξεκινήσει στις 25 Νοεμβρίου * Γ. Γεραπετρίτης: Αναδεικνύουμε την ανάγκη για μια κοινωνία ισότιμη στην πράξη * Δ. Κουτσούμπας: Η απεργία στέλνει ισχυρό και ξεκάθαρο μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση: Δώστε λεφτά για μισθούς, για την παιδεία, για την υγεία και όχι για των πολέμων τα σφαγεία * Ν. Δένδιας: Οι ΕΔ αποτελούν απαραίτητη συνθήκη της εθνικής μας επιβίωσης, προβάλλοντας τη σταθερή προσήλωσή τους στις αξίες της Δημοκρατίας, της Ειρήνης και της Ελευθερίας * Εγκαίνια της έκθεσης «Επιστροφή στα Αντικύθηρα» - Λ. Μενδώνη: Το 2026 το υπουργείο Πολιτισμού θα αποδώσει το Εθνικό Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων * ΚΚΕ: Απεμπλοκή τώρα της Ελλάδας από τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην Ουκρανία * Χρ. Στυλιανίδης: Η Ελλάδα καταλύτης στήριξης της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και διαφύλαξης της ασφάλειας της ναυτιλίας * Δημ. Τσιόδρας: Με έμφαση στην ανθεκτικότητα του νερού, η πρώτη συζήτηση για τις προτεραιότητες της Ομάδας του ΕΚ για την Κλιματική Αλλαγή

Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2020

ΚΚΕ: Τον τελευταίο λόγο για να μην περάσουν οι αντιδραστικές αλλαγές στη Παιδεία, τον έχει ο λαός μας

ΚΚΕ: Τον τελευταίο λόγο για να μην περάσουν οι αντιδραστικές αλλαγές στη Παιδεία, τον έχει ο λαός μας


«Με τις μεταρρυθμίσεις για την Παιδεία που παρουσιάστηκαν σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο, η κυβέρνηση της ΝΔ δρομολογεί νέα επίθεση στα δικαιώματα των μαθητών και των φοιτητών, προωθεί παραπέρα την επιχειρηματική λειτουργία των ΑΕΙ, μετατρέπει το σχολείο σε χώρο εκγύμνασης δεξιοτήτων για την αγορά», αναφέρει το ΚΚΕ σε ανακοίνωσή του «για τις αντιδραστικές αλλαγές στην Παιδεία».
Συγκεκριμένα το ΚΚΕ τονίζει ότι:
«1. Το νομοσχέδιο πατάει στις ρυθμίσεις του νόμου Γαβρόγλου για το Λύκειο που έχει καταδικαστεί από την μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών, των γονιών και των εκπαιδευτικών και προσθέτει νέα ταξικά εμπόδια (τράπεζα θεμάτων, συνυπολογισμός βαθμού και των τριών τάξεων του Λυκείου για το απολυτήριο) στην προσπάθεια που κάνουν τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας να μορφωθούν, να περάσουν στα πανεπιστήμια. Ο εξεταστικός μαραθώνιος, το άγχος, η συμπίεση του ελεύθερου χρόνου, η αφαίμαξη της τσέπης της λαϊκής οικογένειας για φροντιστήρια θα ενταθούν. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τον περιορισμό των μετεγγραφών, αποτελούν ευθεία επίθεση στα παιδιά των λαϊκών οικογενειών που συναντούν σοβαρές δυσκολίες στη φοίτησή τους εκτός τόπου κατοικίας.
2. Η προώθηση ενός σχολείου που από την πιο μικρή σχολική ηλικία έως το Λύκειο προωθεί δεξιότητες, αποτελεί αντιδραστική απάντηση στην εξέλιξη της τεχνολογίας και των επιστημών. Η αναγκαία παρακολούθηση νέων εξελίξεων, η απόκτηση νέων ικανοτήτων, μπορεί να γίνεται δημιουργικά μόνο στα βαθμό που το σχολείο δημιουργεί το αναγκαίο μορφωτικό υπόβαθρο γενικής παιδείας, σύνδεσης της θεωρίας με την πράξη, όχι στα λόγια αλλά με διεύρυνση των εργαστηρίων σε κάθε σχολείο, κάτι που σήμερα φαντάζει ανέκδοτο. Επιπλέον, η διαχρονική επιμονή των κυβερνήσεων να διδάξουν επιχειρηματικότητα στους μαθητές από τη νηπιακή ηλικία κιόλας, δείχνει το άγχος της κυρίαρχης τάξης τα παιδιά του λαού να αποδέχονται αδιαμαρτύρητα την επίθεση στη ζωή τους, σήμερα σαν μαθητές, αύριο σαν εργαζόμενοι.
3. Ο πιο στενός έλεγχος του σχολείου για το αν προωθεί τους παραπάνω στόχους αλλά και το αν αναγκάζει τους γονείς να βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, ονομάζεται από την κυβέρνηση "αξιολόγηση".
4. Επιδίωξη της κυβέρνησης είναι να αποδεχτεί ο λαός μας τα χρόνια κενά στη στελέχωση των σχολείων. Η αναφορά στην προτεραιότητα της κάλυψης κενών για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, δείχνει ότι θα παραμείνουν και με τη βούλα του νόμου τα κενά στα υπόλοιπα μαθήματα, σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια.
5. Προωθείται ακόμα πιο έντονα η επιχειρηματική λειτουργία των πανεπιστήμιων που αντί να προβληματίζονται για το πώς θα συμβάλλουν στην απαλλαγή του ανθρώπου από τον μόχθο και την δεισιδαιμονία, αναζητούν πελάτες-φοιτητές και περιορίζουν την επιστημονική τους δραστηριότητα στα όρια της πατέντας και της καινοτομίας που σύμφωνα και με τον ΟΟΣΑ ορίζεται ως η δραστηριότητα που παράγει προϊόντα προς πώληση».
«Τον τελευταίο λόγο για να μην περάσουν αυτά τα μέτρα, τον έχουν οι μαθητές, οι φοιτητές, οι εκπαιδευτικοί, οι πανεπιστημιακοί, συνολικά ο λαός μας. Απαίτηση των καιρών είναι ένα σχολείο δημιουργικό, όχι ένα κέντρο εξεταστικό. Ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα αξιοποιώντας και δίνοντας διέξοδο σε όλες τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των νέων. Απαίτηση των καιρών είναι ένα πανεπιστήμιο που θα δίνει όλη την αναγκαία γνώση μέσα στο πτυχίο, χωρίς το άγχος και το κυνήγι των προσόντων για μια "θέση στον ήλιο". Σε αυτή την υπόθεση το ΚΚΕ θα δώσει όλες του τις δυνάμεις» καταλήγει η ανακοίνωση του κόμματος.