Hellenic Cypriot Press Agency

Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2019

Ομιλία Λεωνίδα Γρηγοράκου Εισηγητή στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Ομιλία Λεωνίδα Γρηγοράκου Εισηγητή στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.


Κύριε Πρόεδρε,
Κύριοι Υπουργοί,
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Είμαστε μάρτυρες μιας “σαλαμοποίησης” της όλης διαδικασίας. Φέρνετε τροπολογίες. Θα ήθελα να ρωτήσω πόσο κοστίζει η τροπολογία για τους διορισμούς των επιτυχόντων του διαγωνισμού ΑΣΕΠ του 2008; Την έχει κοστολογήσει το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους; Δημιουργείται ένα κακό προηγούμενο. Καταστρατηγείται η διαδικασία.
Στις 6 Νοεμβρίου 2018 έχω καταθέσει μια επίκαιρη ερώτηση για τις καθυστερήσεις στη διακομιδή ασθενών του ΕΚΑΒ σε μονάδες εντατικής θεραπείας. Ο Υπουργός δεν έρχεται να απαντήσει. Δικαίωμά του να μην έρθει, όμως οι διάδρομοι των δημοσίων νοσοκομείων είναι γεμάτοι με διασωληνωμένος ασθενείς και έχουμε θανάτους.
Αυτή η διαδικασία που παρακολουθούμε στο νομοσχέδιο γίνεται με μεγάλη βιασύνη γιατί θέλετε να “ΤΕΙοποιήσετε” τα πανεπιστήμια. Είμαστε αντίθετοι και σας λέω ότι θα καταθέσουμε ονομαστική ψηφοφορία επί της αρχής.
Υπάρχουν τομείς που μπορεί κάποιος εύκολα να διαπιστώσει τη φιλοσοφία και την πρακτική των κυβερνώντων. Ένας κατεξοχήν τέτοιος χώρος είναι αυτός της Παιδείας. Οι πολιτικές που ενσαρκώνουν και υλοποιούν οι ΣΥΡΙΖΑ και λοιποί στην εκπαίδευση αποτυπώνουν με τον καλύτερο τρόπο τον λαϊκισμό και τις συνακόλουθες πελατειακές σχέσεις που αυτοί πρεσβεύουν ενόψει εκλογών. Πρέπει να τα δώσουμε όλα ακοστολόγητα επειδή πάμε σε εκλογές;
Δεν διαφωνούμε να προσληφθούν οι επιτυχόντες του διαγωνισμού ΑΣΕΠ του 2008 αλλά θέλω να ξέρω και το κόστος. Δεν μπορεί να έρχεται μια τέτοια τροπολογία την ώρα που έχει ξεκινήσει η συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής. Δημιουργείται κακό προηγούμενο κ. Πρόεδρε. Έίστε έμπειρος κοινοβουλευτικός. Τα στερνά τιμούν τα πρώτα.
Όπως έχω υποστηρίξει και άλλη φορά, τα όσα προωθεί η κυβέρνηση Τσίπρα εδώ και τέσσερα χρόνια στον ευαίσθητο τομέα της Παιδείας βρίσκονται στον αντίποδα μιας βαθιάς μεταρρυθμιστικής αντίληψης. Στην πραγματικότητα, αντιστρατεύονται όλες εκείνες τις αλλαγές που είναι απαραίτητες, προκειμένου η ελληνική εκπαίδευση να βγει από το τέλμα αλλά και για να ανταποκριθεί στις νέες ανάγκες και απαιτήσεις.
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Η ανάπτυξη και η ευημερία του τόπου δεν θα προέλθει από την δημοσιονομική προσαρμογή. Ούτε από την διασφάλιση υπερπλεονασμάτων. Αν μείνουμε μόνο σε αυτά, το μόνο που θα πετύχουμε είναι μια αναιμική ανάπτυξη, είναι η συντήρηση ενός στρεβλού και ανεπαρκούς παραγωγικού μοντέλου. Είναι η αναπαραγωγή της μιζέριας.
Η παραγωγική, οικονομική, αναπτυξιακή και εκπαιδευτική μας υστέρηση καθιστά ζωτική ανάγκη την απεξάρτησή μας από τις πολιτικές του λαϊκισμού, που μοναδικό κριτήριο έχουν την στήριξη ενός παρασιτικού συστήματος πελατειακών σχέσεων.
Δυστυχώς, το Υπουργείο Παιδείας ακολουθεί κατά κόρον πολιτικές, που όχι μόνο δεν ενέχουν στοιχεία απεξάρτησης αλλά περαιτέρω ενίσχυσης και εδραίωσης λαϊκίστικων αντιλήψεων.
Όλοι μας αντιλαμβανόμαστε ακόμα και ενστικτωδώς ότι το μεγάλο στοίχημα της αναβάθμισης και αναζωογόνησης του εκπαιδευτικού συστήματος αναδεικνύει ως καίρια προτεραιότητα τη διασφάλιση μιας ανταγωνιστικής παιδείας, ενός ανταγωνιστικού ελληνικού πανεπιστημίου αλλά και ανταγωνιστικών τεχνολογικών ιδρυμάτων, που θα μπορέσουν να ανταποκριθούν με επάρκεια στις επιστημονικές και τεχνολογικές εξελίξεις.
Η κοινή λογική δηλώνει ότι η αφομοίωση των ΤΕΙ από τα ΑΕΙ δεν συνιστά ενίσχυση, ούτε αναβάθμιση της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Η κοινή λογική υποστηρίζει επίσης ότι η αναβάθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης δεν θα προέλθει από την ενσωμάτωση των ΤΕΙ στα ΑΕΙ.
Και η μια ζωτική ανάγκη αλλά και η άλλη επιβάλλουν την υλοποίηση πολιτικών, που δεν θα εδράζονται στην περιρρέουσα αντίληψη λαϊκισμού να τα εξομοιώσουμε όλα, ισοπεδώνοντας την αξία που το κάθε ένα ξεχωριστά οφείλει να διαθέτει.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Η τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν είναι ένα μίξερ όπου βάζουμε τα πάντα μέσα. Αν έχουμε μια τέτοια αντίληψη, το προϊόν που θα παράγουμε θα είναι ένας σκέτος πολτός. Η εκπαίδευση δεν πολτοποιείται, όπως επιδιώκει να κάνει η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ.
Όπως καταλαβαίνετε στην Δημοκρατική Συμπαράταξη, οι προωθούμενες εκπαιδευτικές πολιτικές σας, μας βρίσκουν πλήρως αντίθετους. Γι' αυτό σας είπα ότι θα πάμε σε ονομαστική ψηφοφορία επί της αρχής.
Μέλημά μας δεν είναι η χρησιμοποίηση των εκπαιδευτικών μηχανισμών για τη συντήρηση της κυβερνητικής εξουσίας, χαϊδεύοντας τα αυτιά των πολιτών και καλλιεργώντας ανυπόστατες προσδοκίες. Αντιθέτως, εμάς αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να αναβαθμίσουμε την ανώτατη εκπαίδευση, καθιστώντας το ελληνικό πανεπιστήμιο ανταγωνιστικό αλλά και να συνδράμουμε στην αναβάθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης χωρίς να καλλιεργούμε φρούδες ελπίδες.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Οφείλω να ομολογήσω ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν μας αφήνει να πλήξουμε. Τελευταία της έκπληξη η κατάθεση του νομοσχεδίου που συζητάμε σήμερα εδώ. Και οι τροπολογίες που το συνοδεύουν. Έτσι, 'ενα ολόκληρο νομοσχέδιο που καταθέσατε στη διαβούλευση ως σχέδιο νόμου, ήρθε άρον - άρον στη Βουλή ως τροπολογία.
Ρωτάω πάλι: Γιατί τέτοια βιασύνη; Το ρωτήσαμε και στην Επιτροπή. Δεν πήραμε επαρκείς απαντήσεις.
Δεν έχει περάσει ένας χρόνος από τότε που νομοθετήσατε την συγχώνευση των ΤΕΙ Αθήνας–Πειραιά και δημιουργήσατε το νέο Πανεπιστήμιο της Δυτικής Αττικής. Επίσης, και ούτε ένα εξάμηνο από τότε που συνεχίσατε το σχέδιό σας με το νομοσχέδιο για τη συνένωση ΤΕΙ Ηπείρου και Ιονίων Νήσων με τα Πανεπιστήμια Ιωαννίνων και Ιονίου αντίστοιχα εν μέσω τραγωδίας στο Μάτι. Πότε προλάβατε και βγάλατε μετρήσιμα συμπεράσματα; Πότε αξιολογήσατε τα θετικά και τα αρνητικά της λειτουργίας των εν λόγω πανεπιστημίων;
Για το Υπουργείο Παιδείας, αυτά είναι ασήμαντες λεπτομέρειες. Συνεχίζετε τους πειραματισμούς στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με λαϊκίστικες πολιτικές που υποσκάπτουν την ποιότητα του Δημόσιου Πανεπιστημίου. Προφανώς δεν σας ενδιαφέρει ότι τα νέα τμήματα και τα νέα επιστημονικά πεδία που προκύπτουν με το παρόν νομοσχέδιο θα αλλάξουν το φετινό μηχανογραφικό για χιλιάδες μαθητές του Λυκείου.
Με βαφτισμένα «εμβληματικά» νομοσχέδια, με κύριο χαρακτηριστικό τους την προχειρότητα, αδιαφορείτε αν στην φάση που βρισκόμαστε ως χώρα, όλα αυτά έχουν κάποιο νόημα για το μέλλον της κοινωνίας.

Κύριε Υπουργέ,
Η αγωνία της Κυβέρνησης θα έπρεπε σήμερα να εκφράζεται με ουσιαστικά νομοσχέδια, δείχνοντας ότι η Πολιτεία μαθαίνει από τα λάθη της.
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να ξεκαθαρίσω κάτι:
Πιστεύω ακράδαντα πως ο ρόλος της τεχνολογικής εκπαίδευσης είναι πολύ σημαντικός για την οικονομία της χώρας μας. Συνεπώς κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί την αναγκαιότητα βελτίωσης της επιστημονικής υποδομής των ΤΕΙ. Της αναβάθμισης τόσο των σπουδών, όσο και των σπουδαστών, αλλά και των διδακτικού προσωπικού τους.
Επιπλέον, θα ήθελα να σας υπενθυμίσω, κύριε Υπουργέ, πως το ΠΑ.ΣΟ.Κ. πρώτο στήριξε και ανέδειξε τη σημασία της τεχνολογικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Κατ' αρχήν με τη δημιουργία των Τ.Ε.Ι. με την ψήφιση του νόμου 1404/83 και με τη συνεχή στήριξη της λειτουργίας και της ποιοτικής αναβάθμισής τους.
Ωστόσο, η κυβέρνησή σας με τις ενέργειές της οδηγεί την τριτοβάθμια εκπαίδευση –ας μου επιτραπεί ο όρος- στην “ΤΕΙοποίηση” των πανεπιστημίων. Όχι στην ουσιαστική αναβάθμισή της. Για καθαρά ψηφοθηρικούς λόγους και χωρίς καμιά προετοιμασία και αξιολόγηση, ανοίγετε τον δρόμο για να γίνουν οι διδάσκοντες των ΤΕΙ πανεπιστημιακοί δάσκαλοι με μεγαλύτερες απολαβές. Αντίστοιχα οι φοιτητές των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων θα πάρουν πανεπιστημιακό πτυχίο.
Μάλιστα εσείς, κύριε Υπουργέ, αντιφάσκετε όταν επιχειρείτε να εξηγήσετε τα σχέδιά σας. Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου -εσείς το λέτε-: “παραμένει σήμερα ανοιχτό το ζήτημα της πραγματικής αναβάθμισης των Τ.Ε.Ι., παρά τα μεγάλα βήματα που έκαναν χάρη στο προσωπικό τους. Η λύση στα προβλήματα των Τ.Ε.Ι. και της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, δεν έγκειται στην απλή μετατροπή των πρώτων σε πανεπιστήμια”. Άρα πώς νοείται η πανεπιστημιοποίηση των Τ.Ε.Ι.; Μάλιστα τα αντικείμενα των νέων συνδυαζόμενων τμημάτων είναι μια παραλλαγή των παλιών. Δεν θα μπορούσε άλλωστε να ήταν κι αλλιώς, αφού είναι δεδομένο το διδακτικό προσωπικό.
Όπως αποδεικνύει η πράξη, μέλημά σας δεν είναι η αντιμετώπιση των δυσλειτουργιών των ιδρυμάτων του εκπαιδευτικού χώρου. Αλλά η χρησιμοποίηση των υπαρκτών προβλημάτων για την εξυπηρέτηση κοντόφθαλμων πολιτικών επιδιώξεων. Δεν συνδέετε τις προωθούμενες αλλαγές με τις πραγματικές ανάγκες της χώρας, της οικονομίας και της κοινωνίας. Καταφεύγετε σε παιχνίδια στρατηγικής, με μοναδικό σκοπό τη δημιουργία εντυπώσεων και ψευδαισθήσεων.
Αυτό τον σκοπό έχει και η προσπάθειά σας να εντάξετε τα υπάρχοντα Τ.Ε.Ι στα Πανεπιστήμια, προκειμένου οι απόφοιτοι τους να παίρνουν όχι δίπλωμα ανώτερης σχολής αλλά πανεπιστημιακό πτυχίο. Ενώ οι διδάσκοντες των τεχνολογικών ιδρυμάτων να αναγορεύονται, με γρήγορες διαδικασίες, καθηγητές πανεπιστημίου, έστω και με περιορισμένα επιστημονικά προσόντα.
Στην πραγματικότητα δεν σας ενδιαφέρει η ποιότητα σπουδών ούτε νοιάζεστε για τη βελτίωσή της. Η πολιτική σας είναι καθαρά πελατειακή. Επιδιώκετε να δημιουργήσετε εξαρτήσεις και συμφέροντα με τις κοινωνικές ομάδες που σχετίζονται με τα ΤΕΙ. Έτσι πιστεύετε ότι θα μπορέσετε να διευρύνετε την απήχησή σας.
Η εκπαιδευτική σας πολιτική αποπνέει παρελθόν, έχει έντονη οσμή λαϊκισμού, είναι ανερμάτιστη, είναι απαίδευτη. Μοναδικό σας μέλημα είναι να ποδηγετήσετε, να χειραγωγήσετε τον χώρο της εκπαίδευσης. Να τον υποτάξετε στα μικροπολιτικά σας σχέδια.


Κυρίες και κύριοι της Συμπολίτευσης,

Το παρόν νομοσχέδιο, όπως και τα προηγούμενα, δεν φέρνει πιο κοντά τα ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια. Αυτό που κάνει είναι τα Πανεπιστήμια να καταπίνουν τα ΤΕΙ αμάσητα, καταργώντας τα, χωρίς κανένα σχέδιο, πέρα από διευθετήσεις και βολέματα. Καμία πρόνοια για την τεχνική εκπαίδευση και τον ρόλο που πρέπει να έχουν στην οικονομία και την ανάπτυξη της χώρας.
Το ΤΕΙ της Στερεάς Ελλάδας εντάσσεται στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, χωρίς συγκεκριμένο σχέδιο συνολικής ανακατάταξης των Ιδρυμάτων και χωρίς αξιολόγηση των Τμημάτων και του προσωπικού.
Σε ποια χώρα του κόσμου έχει συντελεστεί αυτού του είδους η συγχώνευση; Η παγκόσμια αυτή πρωτοτυπία δεν ανταποκρίνεται σε κανέναν ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό σχεδιασμό.
Την ώρα που γίνονται συγχωνεύσεις – προφανώς για λόγους οικονομίας – συγχρόνως ιδρύονται πολυάριθμα νέα τμήματα σε μεγάλα Πανεπιστήμια με νέα μέλη ΔΕΠ. Και να ληφθεί υπόψη ότι, σε κάθε μεγάλο πανεπιστήμιο από αυτά, υπάρχει έλλειψη διδακτικού προσωπικού και τα μαθήματα διδάσκονται από επιστημονικούς συνεργάτες.
Το έχω ξαναπεί και στα προηγούμενα νομοσχέδια που αφορούσαν τις συγχωνεύσεις ΤΕΙ με ΑΕΙ: Με τόσες σχολές που υπάρχουν στα άλλα λειτουργούντα πανεπιστήμια της χώρας, θα έπρεπε να προηγηθεί η έρευνα, για το πώς ανταποκρίνεται ο αριθμός των παρεχόμενων πτυχίων τους στις θέσεις εργασίας στην ελληνική κοινωνία.
Ο ρόλος των Πανεπιστημίων, κυρίες και κύριοι, δεν είναι να παράγουν στρατιές ανέργων. Το έχετε σκεφτεί αυτό; Έχετε δει τι συμβαίνει τα τελευταία χρόνια στον πανεπιστημιακό χώρο; Η δεν σας αφήνουν να δείτε οι ψηφοθηρικές παρωπίδες σας; Ναι, να σπουδάσουν τα παιδιά μας αλλά να φροντίσουμε τα πτυχία τους να έχουν και πρακτικό αντίκρισμα.
Επιπλέον, κοντά στις τόσες νέες σχολές των πανεπιστημίων και στους πολλαπλάσιους νέους πανεπιστημιακούς διδάσκοντες, τώρα πρόκειται να ιδρυθούν και νέα ερευνητικά κέντρα. Στόχος σας η δημιουργία πρόσθετων θέσεων εργασίας.
Γιατί άραγε; Μήπως για να προσκληθούν “ημέτεροι”; Δεν θέλω να πιστεύω βέβαια πως αυτός είναι ο σκοπός σας.
Με το νομοσχέδιο για τις “συνέργειες” μεταξύ των Πανεπιστημίων Αθηνών, Θεσσαλίας, Γεωπονικού και των ΤΕΙ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδος, στα Ψαχνά Ευβοίας ιδρύονται οκτώ Τμήματα του ΕΚΠΑ. Τρέμετε Κέμπριτζ και Οξφόρδη... έρχονται τα Ψαχνά!
Επίσης, στη Λαμία θα λειτουργούν ταυτοχρόνως Τμήματα και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, αλλά και του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Ποιο είναι τελικά το επιθυμητό μοντέλο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση; Που αποσκοπούν οι μεταρρυθμίσεις σας; Η περιφερειακή συγκέντρωση μας αφορά; Ή μήπως μας εξυπηρετεί η πολυδιάσπαση σε Σχολές και Τμήματα, με ψηφοθηρικά και όχι ακαδημαϊκά κριτήρια;
Για μας – τη Δημοκρατική Συμπαράταξη και το Κίνημα Αλλαγής – ο Ενιαίος Χώρος Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Έρευνας, τον οποίο στηρίζουμε, σημαίνει συνέργειες και δικτύωση μεταξύ πανεπιστημίων και ερευνητικών κέντρων. Αυτό απαιτεί όλα τα ερευνητικά κέντρα να εποπτεύονται από μία αρχή και να διέπονται από το ίδιο θεσμικό πλαίσιο. Δυστυχώς εσείς, με τα πανεπιστημιακά ερευνητικά κέντρα που δημιουργείτε, συμβάλλετε στην περαιτέρω διάσπαση του ενιαίου χώρου έρευνας και εκπαίδευσης.
Ερχόμενος στην περίφημη τροπολογία σας, που αφορά στα κριτήρια μόνιμων διορισμών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θεωρούμε ότι δεν λύνει το πρόβλημα των κενών που έχουν δημιουργηθεί στην εκπαίδευση. Στην ουσία, καταργείτε πλήρως τον διαγωνισμό ΑΣΕΠ, επαναφέρετε την επετηρίδα ενώ το επάγγελμα του εκπαιδευτικού κατ’ αυτόν τον τρόπο καθίσταται ένα κλειστό επάγγελμα. Η καταργούμενη επετηρίδα είναι πιο εκσυγχρονισμένη και πιο ταξική, καθώς, ιδιαίτερα στην σύγχρονη πραγματικότητα της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας, δεν έχουν όλοι την οικονομική δυνατότητα να παίρνουν μεταπτυχιακά και διδακτορικά, καθώς και να παρακολουθούν ετήσια σεμινάρια. Δυστυχώς γυρνάμε πολλά χρόνια πίσω.
Επιπλέον, δεν υπάρχει καμία πρόνοια για τους πιο αδύναμους. Στους επικουρικούς πίνακες εκπαιδευτικών για την ειδική αγωγή εντάσσονται μόνο οι γονείς παιδιών με αναπηρία 67% και άνω και όχι οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί αν έχουν οι ίδιοι αναπηρία. Μετά από σχεδόν 30 χρόνια (ν. 1894/1990), αποκλείονται δια παντός οι θαλασσαιμικοί εκπαιδευτικοί από τα σχολεία της Γενικής και της Ειδικής Εκπαίδευσης, καθώς καταργείται οποιαδήποτε πρόταξη που ίσχυε γι’ αυτούς έως σήμερα.
Επίσης, παινεύεστε ότι δεν αφήνετε κανέναν υποψήφιο απ’ έξω και ότι μοναδικό σας μέλημα είναι να υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση όλων των πολιτών στην άσκηση ενός επαγγέλματος. Μάλιστα, ενώ ισχυρίζεστε ότι αναγνωρίζετε την προϋπηρεσία των διδασκόντων σε ιδιωτικά σχολεία – ίσως θέλοντας να εξυπηρετήσετε τους ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων που δεν θα ήθελαν έμπειροι εκπαιδευτικοί να μεταπηδήσουν στο δημόσιο – προβλέπετε την προσμέτρηση ως πραγματική μόνο εκείνης της προϋπηρεσίας που έχει αποκτηθεί από τους αναπληρωτές των δημοσίων σχολείων, με το πρόσχημα της κατάρτισης κοινών πινάκων αναπληρωτών – μόνιμων διορισμών. Αφήνετε απ’ έξω όμως τους αποφοίτους των εκπαιδευτικών σχολών που έχουν προγραμματίσει τη ζωή τους, δουλεύοντας σε ιδιωτικά σχολεία, γνωρίζοντας ότι η εμπειρία τους δεν μπορούσε να μετρήσει σε περίπτωση που θελήσουν να διοριστούν ως αναπληρωτές, άλλα θα μετρούσε όταν θα ερχόταν η ώρα για μόνιμους διορισμούς, βάσει του νόμου 2834/2000.
Επιπλέον, αποκλείονται οι έχοντες προϋπηρεσίας ως προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού στις Σχολές Μαθητείας τους ΟΑΕΔ καθώς και στη Σχολή Επαγγελματικής Κατάρτισης ΑΜΕΑ Αθηνών του ΟΑΕΔ και η Επαγγελματική Σχολή ΑΜΕΑ Λακκιάς Θεσσαλονίκης του ΟΑΕΔ. Γιατί συμβαίνει αυτό, δεδομένου ότι η πρόσληψη στον ΟΑΕΔ γίνεται με μετρήσιμα κριτήρια και ύστερα από προκήρυξη και ότι οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν το επιστημονικό τους αντικείμενο;
Οι εκπαιδευτικοί δε, που δεν έχουν καθόλου προϋπηρεσία ή έχουν μικρή προϋπηρεσία, δεν θα έχουν καμία ελπίδα για πρόσβαση και επαγγελματική σταδιοδρομία στην εκπαίδευση.
Ακόμα, το έχω επισημάνει και στην Επιτροπή, θεωρούμε ότι το δεύτερο πτυχίο δεν θα πρέπει καθόλου να υπολογίζεται αν δεν είναι συναφές με τις επιστήμες της αγωγής. Γιατί είναι πιο ικανός ένας μαθηματικός με πτυχίο ΤΕΙ Ανθοκομικής από έναν μαθηματικό χωρίς δεύτερο πτυχίο;
Ούτε η μεταφορά εμπειρίας από τη Γενική στην Ειδική εκπαίδευση μας βρίσκει σύμφωνους διότι θεωρούμε ότι δεν είναι ταυτόσημες οι προϋπηρεσίες, η μεταφορά εμπειρίας και αυτή η εξίσωση που γίνεται.
Ως προς τον βαθμό πτυχίου, θεωρούμε ότι είναι λάθος να μοριοδοτείται με αυτόν τον τρόπο. Είναι γνωστό ότι από Τμήμα σε Τμήμα, ακόμη και ομοειδούς αντικειμένου, υπάρχουν διαφοροποιήσεις. Θα μπορούσε να μοριοδοτείται ο χαρακτηρισμός “Καλώς”, “Λίαν Καλώς”, “Άριστα” και όχι η μια (1) μονάδα, που δεν λέει απολύτως τίποτε. Έτσι θα υπάρχει ένα εύρος που θα καλύπτει τις διαφοροποιήσεις μεταξύ των Τμημάτων.
Τέλος, ο αριθμός των κενών οργανικών θέσεων δεν έχει προσδιοριστεί και δεν έχετε προβεί σε ίδρυση νέων οργανικών θέσεων ιδιαίτερα στην Ειδική Αγωγή. Εμείς λέμε σε κάθε Δημοτικό και Γυμνάσιο να ιδρυθεί Τμήμα Ένταξης.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Ως Κίνημα Αλλαγής έχουμε ξεκάθαρη και σταθερή θέση, δηλαδή, διορισμοί και προσλήψεις από ενιαίους πίνακες με βάση αντικειμενικά κριτήρια, τη βαθμολογία από διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, η διδακτική προϋπηρεσία, οι ακαδημαϊκοί τίτλοι και τα κοινωνικά κριτήρια. Σεβόμαστε τους δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές που δίνουν τη μάχη στις εσχατιές της Πατρίδας μας υπηρετώντας την εκπαίδευση, αλλά και τις 100.000 και πλέον εκπαιδευτικούς που έχουν μικρή ή και καθόλου προϋπηρεσία. Όλοι πρέπει να έχουν το δικαίωμα στο όνειρο, πάντα με αξιοκρατία, αντικειμενικότητα και δικαιοσύνη.
Τέτοιου είδους νομοθετήματα αντανακλούν τη βαθιά πελατειακή σας αντίληψη για την Παιδεία. Εκμεταλλεύεσθε έναν τόσο ευαίσθητο τομέα για να παίξετε τα κομματικά σας παιχνίδια. Σε αυτό δεν θα μας βρίσκετε καθόλου σύμφωνους και γι' αυτό όχι μόνο καταψηφίζουμε το νομοσχέδιο αλλά ζητάμε και ονομαστική ψηφοφορία επί της αρχής.