Βουλή: Στην Ολομέλεια η κύρωση της Συμφωνίας Πολιτιστικής Συνεργασίας Ελλάδας-Κύπρου * Κατατέθηκε ο Κρατικός Προϋπολογισμός 2025 - Η συζήτηση στην Επιτροπή θα ξεκινήσει στις 25 Νοεμβρίου * Γ. Γεραπετρίτης: Αναδεικνύουμε την ανάγκη για μια κοινωνία ισότιμη στην πράξη * Δ. Κουτσούμπας: Η απεργία στέλνει ισχυρό και ξεκάθαρο μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση: Δώστε λεφτά για μισθούς, για την παιδεία, για την υγεία και όχι για των πολέμων τα σφαγεία * Ν. Δένδιας: Οι ΕΔ αποτελούν απαραίτητη συνθήκη της εθνικής μας επιβίωσης, προβάλλοντας τη σταθερή προσήλωσή τους στις αξίες της Δημοκρατίας, της Ειρήνης και της Ελευθερίας * Εγκαίνια της έκθεσης «Επιστροφή στα Αντικύθηρα» - Λ. Μενδώνη: Το 2026 το υπουργείο Πολιτισμού θα αποδώσει το Εθνικό Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων * ΚΚΕ: Απεμπλοκή τώρα της Ελλάδας από τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην Ουκρανία * Χρ. Στυλιανίδης: Η Ελλάδα καταλύτης στήριξης της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και διαφύλαξης της ασφάλειας της ναυτιλίας * Δημ. Τσιόδρας: Με έμφαση στην ανθεκτικότητα του νερού, η πρώτη συζήτηση για τις προτεραιότητες της Ομάδας του ΕΚ για την Κλιματική Αλλαγή

Δευτέρα 6 Αυγούστου 2018

Χαρά Καφαντάρη: Απαιτείται νέος σχεδιασμός, με το βλέμμα στο μέλλον, αναγνωρίζοντας την παγκόσμια κατάσταση που δημιουργεί η κλιματική αλλαγή.

Χαρά Καφαντάρη: Απαιτείται νέος σχεδιασμός, με το βλέμμα στο μέλλον, αναγνωρίζοντας την παγκόσμια κατάσταση που δημιουργεί η κλιματική αλλαγή.

Η Χαρά Καφαντάρη, Βουλευτής ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Β’ Αθήνας και Πρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, στον ρ/σ «ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ 105,5» και τον Χρ. Λουκά.




Η Χ. Καφαντάρη, αφού εξέφρασε τα συλλυπητήριά της στις οικογένειες των θυμάτων και ευχήθηκε καλή ανάρρωση στους τραυματίες, τόνισε ότι «η πραγματική συγγνώμη είναι να βλέπουμε μπροστά και να σχεδιάζουμε με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην ξανασυμβούν τέτοια γεγονότα. Υπάρχουν δύο βασικά ζητήματα: Πρώτον, το μοντέλο ανάπτυξης όλων αυτών των χρόνων, το μοντέλο της άναρχης δόμησης, της «αρπαχτής» σε όλα τα επίπεδα, και των κατασκευών κλπ. και η κακοποίηση του φυσικού πλούτου (δασών, αιγιαλών κλπ.), ένα μοντέλο το οποίο είχε καταστρεπτικές συνέπειες. Δεύτερον, πρέπει να αντιμετωπίζουμε τα καινούρια δεδομένα σε παγκόσμιο επίπεδο. Για την κλιματική αλλαγή κάποιοι μιλάμε από πολύ παλιά, αλλά θεωρείτο τότε ότι είναι σενάρια ή επιστημονικές συναντήσεις. Τώρα όμως έγινε πραγματικότητα. Όπως ανέφερε και ο κ. Στυλιανίδης (Επίτροπος Ε.Ε.), τελικά η κλιματική αλλαγή δεν είναι fake news, είναι μια πραγματικότητα. Αυτό σημαίνει ότι από δω και πέρα πρέπει να σχεδιάζουμε τις πόλεις και τη ζωή μας με βάση αυτήν την παράμετρο. Αυτό θα γίνει και στον τομέα των κατασκευών και της πολεοδόμησης, και της ενέργειας. Είναι σημαντική παράμετρος για τον μελλοντικό σχεδιασμό μας.
Για την πολιτική προστασία έχουμε συγκεκριμένες προτάσεις. Είναι επιτακτικό πλέον να αλλάξει η ΓΓ Πολιτικής Προστασίας και να αναβαθμιστεί ουσιαστικά. Πρέπει να λυθεί το μεγάλο ζήτημα που αναδείχθηκε και πρόσφατα, αλλά και με τα γεγονότα στη Μάνδρα, το ζήτημα του «ποιος αποφασίζει». Η Κυβέρνηση προσανατολίζεται προς αυτήν την κατεύθυνση με την έννοια ότι πρέπει, πέραν του επιχειρησιακού κομματιού, που έχει να κάνει με την Πυροσβεστική και τα Σώματα Ασφαλείας, που με αυτοθυσία και αυτή την φορά έδωσαν αυτήν την άνιση μάχη, να λάβουμε υπόψη και την επιστήμη. Υπάρχουν ερευνητικά ιδρύματα στη χώρα μας σχετικά με την κλιματική αλλαγή και τα ακραία καιρικά φαινόμενα, που είναι ένα παγκόσμιο ζήτημα. Και βέβαια υπάρχει και το πολιτικό. Δηλαδή, ποιος αποφασίζει και ποιος έχει την ευθύνη. Εκτιμώ ότι η Κυβέρνηση επεξεργάζεται με μεγάλη υπευθυνότητα την αυριανή μέρα. Υπάρχουν σύγχρονα μοντέλα περί πολιτικής προστασίας και στην Ευρώπη, για παράδειγμα το ιταλικό μοντέλο όπου η πολιτική προστασία είναι απευθείας στον Πρωθυπουργό, ή σε άλλες χώρες που είναι στο Υπουργείο Εσωτερικών, των οποίων στοιχεία μπορούμε να επεξεργαστούμε και να υλοποιήσουμε και στη χώρα μας. Δεν μπορεί να είναι η πολιτική προστασία στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, αυτό είναι ελληνική πρωτοτυπία. Γίνονται σημαντικά βήματα από την Κυβέρνηση, ώστε να αναβαθμιστεί η πολιτική προστασία.
Η πολιτική προστασία βασίζεται σε ένα «τετράπτυχο»: πρόληψη, μετριασμό των επιπτώσεων, ετοιμότητα και αντιμετώπιση, βραχεία αποκατάσταση. Εδώ, υπάρχουν πολλοί παράγοντες, πρώτα και κύρια η εκπαίδευση. Να υπάρχει ενημέρωση στα σχολεία, όπου έχουμε ένα θετικό παράδειγμα, την εκπαίδευση σε περίπτωση σεισμού. Από την άλλη μεριά, ήδη γίνονται σοβαρά βήματα από την Κυβέρνηση στην πολεοδόμηση, πχ. ο χωροταξικός σχεδιασμός, οι δασικοί χάρτες, η θαλάσσια χωροταξία. Όλα αυτά, από άποψη αρμοδιοτήτων, απαιτούν τη συμμετοχή πολλών Υπουργείων. Χρειάζεται ένας καινούριος σχεδιασμός, με το βλέμμα στο μέλλον, αναγνωρίζοντας την παγκόσμια κατάσταση.
Σε αυτήν την κατεύθυνση θα προχωρήσουμε. Έχουν γίνει βήματα για τις αυθαιρεσίες, ο νόμος για το δομημένο περιβάλλον, ο οποίος δεν αφορά νομιμοποίηση αυθαιρέτων, αυτό πρέπει να ξεκαθαριστεί. Ο νόμος μιλά για μία τάξη, δηλαδή, αδειοδοτούσα αρχή και ελεγκτική αρχή ξεχωριστή. Από τον Οκτώβριο θα υπάρχει το παρατηρητήριο δομημένου περιβάλλοντος, όπως και οι e-άδειες. Πρόκειται για καινοτόμα ζητήματα. Επίσης να ξεκαθαριστεί, επειδή μιλάνε για αυθαίρετα, νομιμοποίηση, πρόστιμα κλπ., ο συγκεκριμένος νόμος εξαιρεί εντελώς από τη διαδικασία της νομιμοποίησης αιγιαλούς, παραλίες, ρέματα, αναδασωτέες εκτάσεις. Τέθηκε και το όριο του 2011, δηλαδή, από το 2011 και μετά δεν νομιμοποιείται τίποτα σε αυτές τις απαγορευμένες περιοχές. Βλέπουμε λοιπόν ότι έχουμε μπει σε έναν δρόμο και θα επιταχυνθούν αυτοί οι σχεδιασμοί.
Σχετικά με τις παραιτήσεις και αλλαγές στις ηγεσίες Πυροσβεστικής και Αστυνομίας: Πολιτική ευθύνη δεν είναι πόσοι παραιτούνται. Καταλαβαίνω την ευθιξία του κ. Τόσκα, που παραιτήθηκε, στη σωστή χρονική στιγμή βέβαια γιατί, όπως είπε και ο Πρωθυπουργός, δεν εγκαταλείπουμε την ώρα της μάχης».​