Βουλή: Στην Ολομέλεια η κύρωση της Συμφωνίας Πολιτιστικής Συνεργασίας Ελλάδας-Κύπρου * Κατατέθηκε ο Κρατικός Προϋπολογισμός 2025 - Η συζήτηση στην Επιτροπή θα ξεκινήσει στις 25 Νοεμβρίου * Γ. Γεραπετρίτης: Αναδεικνύουμε την ανάγκη για μια κοινωνία ισότιμη στην πράξη * Δ. Κουτσούμπας: Η απεργία στέλνει ισχυρό και ξεκάθαρο μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση: Δώστε λεφτά για μισθούς, για την παιδεία, για την υγεία και όχι για των πολέμων τα σφαγεία * Ν. Δένδιας: Οι ΕΔ αποτελούν απαραίτητη συνθήκη της εθνικής μας επιβίωσης, προβάλλοντας τη σταθερή προσήλωσή τους στις αξίες της Δημοκρατίας, της Ειρήνης και της Ελευθερίας * Εγκαίνια της έκθεσης «Επιστροφή στα Αντικύθηρα» - Λ. Μενδώνη: Το 2026 το υπουργείο Πολιτισμού θα αποδώσει το Εθνικό Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων * ΚΚΕ: Απεμπλοκή τώρα της Ελλάδας από τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην Ουκρανία * Χρ. Στυλιανίδης: Η Ελλάδα καταλύτης στήριξης της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και διαφύλαξης της ασφάλειας της ναυτιλίας * Δημ. Τσιόδρας: Με έμφαση στην ανθεκτικότητα του νερού, η πρώτη συζήτηση για τις προτεραιότητες της Ομάδας του ΕΚ για την Κλιματική Αλλαγή

Τρίτη 17 Απριλίου 2018

«Η Κυβέρνηση απαξιώνει την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση»

Παρέμβαση Γραμματέα ΠΕ ΝΔ κ. Λ. Αυγενάκη προς τον Υπουργό Παιδείας


«Η Κυβέρνηση απαξιώνει την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση»

Στα προβλήματα και την υποβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφέρεται ο Γραμματέας ΠΕ ΝΔ-Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τoν Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κο Κωνσταντίνο Γαβρόγλου.

Στην Ερώτηση επισημαίνεται ότι: «Η υποβάθμιση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης καθίσταται σήμερα περισσότερο εμφανής, από ότι ποτέ άλλοτε στο παρελθόν. Η δυσμενής αναλογία διδασκόντων-φοιτητών, οι ελλιπείς υποδομές και η ανεπαρκής σύνδεση του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά εργασίας αποτελούν μερικά μόνο από τα προβλήματα που ταλανίζουν το δημόσιο Πανεπιστήμιο σήμερα.
Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί εξαρτάται άμεσα από τις παθογένειες του ελληνικού δημοσίου Πανεπιστημίου. Σημαντική παράμετρο εξ’ αυτών αποτελεί η δυσαναλογία καθηγητών-φοιτητών. Ενδεικτικά, στο Πανεπιστήμιο Κρήτης η αναλογία αυτή διαμορφώνεται στο 1/44, όταν σύμφωνα με τους ίδιους τους Πανεπιστημιακούς η κατάλληλη αναλογία διαμορφώνεται στο 1/10 ή 1/15.
Στην κατεύθυνση αυτή έχουν συμβάλλει οι μειωμένες προσλήψεις διδακτικού και επιστημονικού προσωπικού, όπως επίσης και η αύξηση του αριθμού των εισακτέων. Οι διδάσκοντες που αποχωρούν λόγω συνταξιοδότησης δεν αντικαθίστανται από νέους διορισμούς και νέες προσλήψεις εν γένει. Παράλληλα, έχει αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των εισακτέων, για ψηφοθηρικούς κυρίως λόγους.
Η έλλειψη υποδομών στο σύνολο σχεδόν των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων της χώρας σε συνδυασμό με την έλλειψη προσωπικού, δυσχεραίνει το ερευνητικό, διδακτικό κι, εν γένει, επιστημονικό τους έργο. Η έρευνα χάνει ολοένα έδαφος και προωθείται μόνο η διδασκαλία. Από την στιγμή που δεν επιτελείται έρευνα όμως, δεν παράγεται καινοτομία, η οποία μπορεί να λειτουργήσει ως αναπτυξιακός μοχλός της χώρας.
Όλα τα παραπάνω εντάσσονται σε μία ευρύτερη προβληματική, σύμφωνα με την οποία αντιμετωπίζει η Κυβέρνηση τον νευραλγικό τομέα της Παιδείας. Οι περικοπές στη χρηματοδότηση των τελευταίων ετών και η άρνηση της συμπόρευσης της επιστήμης με την παραγωγική διαδικασία, εντάσσονται στην προσπάθεια απαξίωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από την Πολιτεία. Παράλληλα, ο νέος νόμος της Κυβέρνησης για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, η απαξίωση της αριστείας, η αντίληψη του ασύλου ως άλλοθι για παραβατικές συμπεριφορές και η ανοχή των περιστατικών ανομίας στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα αποτελούν μερικά μόνο παραδείγματα της κυβερνητικής προσπάθειας απαξίωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης». 

Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:
«1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε άμεσα για την κάλυψη των σημαντικών αναγκών των Πανεπιστημιακών μας Ιδρυμάτων σε επιστημονικό προσωπικό;
2. Ποιος είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου σας προκειμένου να αναβαθμιστεί το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών στην πανεπιστημιακή κοινότητα;».


Γραφείο Τύπου