Παρέμβαση Γραμματέα ΠΕ ΝΔ κ. Λ. Αυγενάκη προς τον Υπουργό Παιδείας
«Η Κυβέρνηση απαξιώνει την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση»
Στα προβλήματα και την υποβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφέρεται ο Γραμματέας ΠΕ ΝΔ-Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τoν Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κο Κωνσταντίνο Γαβρόγλου.
Στην Ερώτηση επισημαίνεται ότι: «Η υποβάθμιση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης καθίσταται σήμερα περισσότερο εμφανής, από ότι ποτέ άλλοτε στο παρελθόν. Η δυσμενής αναλογία διδασκόντων-φοιτητών, οι ελλιπείς υποδομές και η ανεπαρκής σύνδεση του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά εργασίας αποτελούν μερικά μόνο από τα προβλήματα που ταλανίζουν το δημόσιο Πανεπιστήμιο σήμερα.
Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί εξαρτάται άμεσα από τις παθογένειες του ελληνικού δημοσίου Πανεπιστημίου. Σημαντική παράμετρο εξ’ αυτών αποτελεί η δυσαναλογία καθηγητών-φοιτητών. Ενδεικτικά, στο Πανεπιστήμιο Κρήτης η αναλογία αυτή διαμορφώνεται στο 1/44, όταν σύμφωνα με τους ίδιους τους Πανεπιστημιακούς η κατάλληλη αναλογία διαμορφώνεται στο 1/10 ή 1/15.
Στην κατεύθυνση αυτή έχουν συμβάλλει οι μειωμένες προσλήψεις διδακτικού και επιστημονικού προσωπικού, όπως επίσης και η αύξηση του αριθμού των εισακτέων. Οι διδάσκοντες που αποχωρούν λόγω συνταξιοδότησης δεν αντικαθίστανται από νέους διορισμούς και νέες προσλήψεις εν γένει. Παράλληλα, έχει αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των εισακτέων, για ψηφοθηρικούς κυρίως λόγους.
Η έλλειψη υποδομών στο σύνολο σχεδόν των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων της χώρας σε συνδυασμό με την έλλειψη προσωπικού, δυσχεραίνει το ερευνητικό, διδακτικό κι, εν γένει, επιστημονικό τους έργο. Η έρευνα χάνει ολοένα έδαφος και προωθείται μόνο η διδασκαλία. Από την στιγμή που δεν επιτελείται έρευνα όμως, δεν παράγεται καινοτομία, η οποία μπορεί να λειτουργήσει ως αναπτυξιακός μοχλός της χώρας.
Όλα τα παραπάνω εντάσσονται σε μία ευρύτερη προβληματική, σύμφωνα με την οποία αντιμετωπίζει η Κυβέρνηση τον νευραλγικό τομέα της Παιδείας. Οι περικοπές στη χρηματοδότηση των τελευταίων ετών και η άρνηση της συμπόρευσης της επιστήμης με την παραγωγική διαδικασία, εντάσσονται στην προσπάθεια απαξίωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από την Πολιτεία. Παράλληλα, ο νέος νόμος της Κυβέρνησης για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, η απαξίωση της αριστείας, η αντίληψη του ασύλου ως άλλοθι για παραβατικές συμπεριφορές και η ανοχή των περιστατικών ανομίας στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα αποτελούν μερικά μόνο παραδείγματα της κυβερνητικής προσπάθειας απαξίωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».
Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:
«1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε άμεσα για την κάλυψη των σημαντικών αναγκών των Πανεπιστημιακών μας Ιδρυμάτων σε επιστημονικό προσωπικό;
2. Ποιος είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου σας προκειμένου να αναβαθμιστεί το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών στην πανεπιστημιακή κοινότητα;».
Γραφείο Τύπου
«Η Κυβέρνηση απαξιώνει την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση»
Στα προβλήματα και την υποβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφέρεται ο Γραμματέας ΠΕ ΝΔ-Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τoν Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κο Κωνσταντίνο Γαβρόγλου.
Στην Ερώτηση επισημαίνεται ότι: «Η υποβάθμιση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης καθίσταται σήμερα περισσότερο εμφανής, από ότι ποτέ άλλοτε στο παρελθόν. Η δυσμενής αναλογία διδασκόντων-φοιτητών, οι ελλιπείς υποδομές και η ανεπαρκής σύνδεση του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά εργασίας αποτελούν μερικά μόνο από τα προβλήματα που ταλανίζουν το δημόσιο Πανεπιστήμιο σήμερα.
Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί εξαρτάται άμεσα από τις παθογένειες του ελληνικού δημοσίου Πανεπιστημίου. Σημαντική παράμετρο εξ’ αυτών αποτελεί η δυσαναλογία καθηγητών-φοιτητών. Ενδεικτικά, στο Πανεπιστήμιο Κρήτης η αναλογία αυτή διαμορφώνεται στο 1/44, όταν σύμφωνα με τους ίδιους τους Πανεπιστημιακούς η κατάλληλη αναλογία διαμορφώνεται στο 1/10 ή 1/15.
Στην κατεύθυνση αυτή έχουν συμβάλλει οι μειωμένες προσλήψεις διδακτικού και επιστημονικού προσωπικού, όπως επίσης και η αύξηση του αριθμού των εισακτέων. Οι διδάσκοντες που αποχωρούν λόγω συνταξιοδότησης δεν αντικαθίστανται από νέους διορισμούς και νέες προσλήψεις εν γένει. Παράλληλα, έχει αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των εισακτέων, για ψηφοθηρικούς κυρίως λόγους.
Η έλλειψη υποδομών στο σύνολο σχεδόν των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων της χώρας σε συνδυασμό με την έλλειψη προσωπικού, δυσχεραίνει το ερευνητικό, διδακτικό κι, εν γένει, επιστημονικό τους έργο. Η έρευνα χάνει ολοένα έδαφος και προωθείται μόνο η διδασκαλία. Από την στιγμή που δεν επιτελείται έρευνα όμως, δεν παράγεται καινοτομία, η οποία μπορεί να λειτουργήσει ως αναπτυξιακός μοχλός της χώρας.
Όλα τα παραπάνω εντάσσονται σε μία ευρύτερη προβληματική, σύμφωνα με την οποία αντιμετωπίζει η Κυβέρνηση τον νευραλγικό τομέα της Παιδείας. Οι περικοπές στη χρηματοδότηση των τελευταίων ετών και η άρνηση της συμπόρευσης της επιστήμης με την παραγωγική διαδικασία, εντάσσονται στην προσπάθεια απαξίωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από την Πολιτεία. Παράλληλα, ο νέος νόμος της Κυβέρνησης για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, η απαξίωση της αριστείας, η αντίληψη του ασύλου ως άλλοθι για παραβατικές συμπεριφορές και η ανοχή των περιστατικών ανομίας στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα αποτελούν μερικά μόνο παραδείγματα της κυβερνητικής προσπάθειας απαξίωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».
Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:
«1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε άμεσα για την κάλυψη των σημαντικών αναγκών των Πανεπιστημιακών μας Ιδρυμάτων σε επιστημονικό προσωπικό;
2. Ποιος είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου σας προκειμένου να αναβαθμιστεί το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών στην πανεπιστημιακή κοινότητα;».
Γραφείο Τύπου