Hellenic Cypriot Press Agency

Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ απείλησε σήμερα με επιβολή νέων τραπεζικών κυρώσεων, άλλων κυρώσεων και δασμών στη Ρωσία έως ότου επιτευχθεί μια κατάπαυση του πυρός και μια ειρηνευτική συμφωνία με την Ουκρανία. * Ο γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν κατηγόρησε τον ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν πως είναι «ιμπεριαλιστής» εμφορούμενος από «αναθεωρητισμό», προσάπτοντάς του πως έκανε «αντιστροφή της ιστορίας» συγκρίνοντάς τον με τον Ναπολέοντα *Η ΕΕ δεν είναι σε θέση να χρηματοδοτήσει τις στρατιωτικές προσπάθειες της Ουκρανίας εφόσον η αμερικανική οικονομική βοήθεια δεν είναι πλέον εγγυημένη, υποστήριξε σήμερα ο πρωθυπουργός της Ουγγαρίας Βίκτορ Ορμπάν * Σφοδρές μάχες στη βορειοδυτική Συρία ανάμεσα σε μέλη των δυνάμεων ασφαλείας της de facto κυβέρνησης και μαχητών «πιστών» στον ανατραπέντα πρόεδρο Μπασάρ αλ Άσαντ άφησαν πίσω πάνω από 70 νεκρούς * «Όλοι θέλουμε μια δίκαιη και διαρκή ειρήνη μέσω της ισχύος κι αυτό είναι προς το συμφέρον και του αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ», είπε αργά το βράδυ αναφερόμενη στον πόλεμο στην Ουκρανία η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. * Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Νίκος Χριστοδουλίδης δέχθηκε σήμερα το απόγευμα στο Προεδρικό Μέγαρο τον Υφυπουργό για την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική του Ηνωμένου Βασιλείου κ. Stephen Doughty.

Τρίτη 17 Απριλίου 2018

«Η Κυβέρνηση απαξιώνει την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση»

Παρέμβαση Γραμματέα ΠΕ ΝΔ κ. Λ. Αυγενάκη προς τον Υπουργό Παιδείας


«Η Κυβέρνηση απαξιώνει την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση»

Στα προβλήματα και την υποβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφέρεται ο Γραμματέας ΠΕ ΝΔ-Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τoν Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κο Κωνσταντίνο Γαβρόγλου.

Στην Ερώτηση επισημαίνεται ότι: «Η υποβάθμιση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης καθίσταται σήμερα περισσότερο εμφανής, από ότι ποτέ άλλοτε στο παρελθόν. Η δυσμενής αναλογία διδασκόντων-φοιτητών, οι ελλιπείς υποδομές και η ανεπαρκής σύνδεση του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά εργασίας αποτελούν μερικά μόνο από τα προβλήματα που ταλανίζουν το δημόσιο Πανεπιστήμιο σήμερα.
Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί εξαρτάται άμεσα από τις παθογένειες του ελληνικού δημοσίου Πανεπιστημίου. Σημαντική παράμετρο εξ’ αυτών αποτελεί η δυσαναλογία καθηγητών-φοιτητών. Ενδεικτικά, στο Πανεπιστήμιο Κρήτης η αναλογία αυτή διαμορφώνεται στο 1/44, όταν σύμφωνα με τους ίδιους τους Πανεπιστημιακούς η κατάλληλη αναλογία διαμορφώνεται στο 1/10 ή 1/15.
Στην κατεύθυνση αυτή έχουν συμβάλλει οι μειωμένες προσλήψεις διδακτικού και επιστημονικού προσωπικού, όπως επίσης και η αύξηση του αριθμού των εισακτέων. Οι διδάσκοντες που αποχωρούν λόγω συνταξιοδότησης δεν αντικαθίστανται από νέους διορισμούς και νέες προσλήψεις εν γένει. Παράλληλα, έχει αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των εισακτέων, για ψηφοθηρικούς κυρίως λόγους.
Η έλλειψη υποδομών στο σύνολο σχεδόν των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων της χώρας σε συνδυασμό με την έλλειψη προσωπικού, δυσχεραίνει το ερευνητικό, διδακτικό κι, εν γένει, επιστημονικό τους έργο. Η έρευνα χάνει ολοένα έδαφος και προωθείται μόνο η διδασκαλία. Από την στιγμή που δεν επιτελείται έρευνα όμως, δεν παράγεται καινοτομία, η οποία μπορεί να λειτουργήσει ως αναπτυξιακός μοχλός της χώρας.
Όλα τα παραπάνω εντάσσονται σε μία ευρύτερη προβληματική, σύμφωνα με την οποία αντιμετωπίζει η Κυβέρνηση τον νευραλγικό τομέα της Παιδείας. Οι περικοπές στη χρηματοδότηση των τελευταίων ετών και η άρνηση της συμπόρευσης της επιστήμης με την παραγωγική διαδικασία, εντάσσονται στην προσπάθεια απαξίωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από την Πολιτεία. Παράλληλα, ο νέος νόμος της Κυβέρνησης για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, η απαξίωση της αριστείας, η αντίληψη του ασύλου ως άλλοθι για παραβατικές συμπεριφορές και η ανοχή των περιστατικών ανομίας στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα αποτελούν μερικά μόνο παραδείγματα της κυβερνητικής προσπάθειας απαξίωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης». 

Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:
«1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε άμεσα για την κάλυψη των σημαντικών αναγκών των Πανεπιστημιακών μας Ιδρυμάτων σε επιστημονικό προσωπικό;
2. Ποιος είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου σας προκειμένου να αναβαθμιστεί το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών στην πανεπιστημιακή κοινότητα;».


Γραφείο Τύπου