Νέα ερώτηση Δημήτρη Παπαδημούλη σε Κομισιόν για τη
φοροδιαφυγή γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών:
·
«Θα ζητήσετε από τη Γερμανία να περιορίσει τις παράνομες
δραστηριότητες των πολυεθνικών επιχειρήσεών της;»
·
«Διαθέτει πλέον τα κατάλληλα μέσα, ώστε να διεξάγει
πανευρωπαϊκές έρευνες για την απάτη στο ΦΠΑ;»
Νέα ερώτηση προς
την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέθεσε ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και
ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, σχετικά με τις γερμανικές
αυτοκινητοβιομηχανίες που συστηματικά φοροδιαφεύγουν, μέσω υποτιμολογήσεων
εισαγόμενων πολυτελών αυτοκινήτων και τα μέτρα που θα έπρεπε να έχει λάβει η
Ευρωπαϊκή Ένωση.
Πιο συγκεκριμένα,
ο Δ. Παπαδημούλης στην ερώτησή του, υπενθυμίζει τις δημοσιογραφικές αποκαλύψεις
που έκαναν λόγο για συστηματική φοροδιαφυγή γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών
στην Ελλάδα και μνημονεύει την απάντηση της Κομισιόν, σε σχετική του ερώτηση
(31/10/2014), στην οποία τονίζεται ότι «επί
του παρόντος η OLAF δεν διαθέτει επαρκή ειδικά ερευνητικά μέσα (π.χ. πρόσβαση
σε τραπεζικούς λογαριασμούς), ώστε να διεξάγει αποτελεσματικά τις έρευνες
σχετικά με την απάτη στον τομέα του ΦΠΑ».
Στη συνέχεια της
ερώτησής του ο Έλληνας ευρωβουλευτής, αφού ρωτά την Κομισιόν εάν «έχει διερευνήσει στην Ελλάδα την ύπαρξη
συνθηκών αθέμιτου ανταγωνισμού στην αγορά εισαγωγών αυτοκινήτων από τη
συγκεκριμένη παράνομη πρακτική των γερμανικών ή άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών»,
ζητά να πληροφορηθεί κατά πόσο «διαθέτει,
επιτέλους, τα “επαρκή ειδικά ερευνητικά μέσα, ώστε να διεξάγει αποτελεσματικά
τις έρευνες σχετικά με την απάτη στον τομέα του ΦΠΑ”».
Καταλήγοντας στην
ερώτησή του ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, προτείνει στην Κομισιόν να «προβεί σε συγκεκριμένες συστάσεις προς τη
Γερμανία, ώστε να δημιουργηθεί ένα θεσμικό και φορολογικό πλαίσιο που να
αποτρέπει τις γερμανικές πολυεθνικές εταιρείες από τις συνήθεις παράνομες
επιχειρηματικές τους δραστηριότητες».
Ακολουθεί η
πλήρης ερώτηση:
Σύμφωνα με
δημοσιογραφικές αποκαλύψεις, γερμανικές εταιρείες αυτοκινήτων (BMW, Mercedes)
φοροδιαφεύγουν συστηματικά στην Ελλάδα, μέσω της υποτιμολόγησης των εισαγόμενων
πολυτελών αυτοκινήτων και της συνεπαγόμενης αποφυγής καταβολής των ανάλογων
φόρων, μεταξύ των οποίων και ο ΦΠΑ, που αποτελεί έσοδο για την ΕΕ. Από τις
σχετικές έρευνες των φορολογικών αρχών, εκτιμάται ότι τα πρόστιμα για 2 μόνο
γερμανικές εταιρείες θα φτάσουν τα 500 εκατ. ευρώ. Σε ερώτησή μου (Ε-6613/2014)
σχετικά με πιθανή εμπλοκή της OLAF στη διερεύνηση του παραπάνω σκανδάλου, η
Κομισιόν μου απάντησε ότι «επί του παρόντος η OLAF δεν διαθέτει επαρκή ειδικά
ερευνητικά μέσα (π.χ. πρόσβαση σε τραπεζικούς λογαριασμούς), ώστε να διεξάγει
αποτελεσματικά τις έρευνες σχετικά με την απάτη στον τομέα του ΦΠΑ».
Ερωτάται η
Επιτροπή:
1. Έχει
διερευνήσει στην Ελλάδα την ύπαρξη συνθηκών αθέμιτου ανταγωνισμού στην αγορά
εισαγωγών αυτοκινήτων από τη συγκεκριμένη παράνομη πρακτική των γερμανικών ή
άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών;
2. Σκοπεύει,
σύμφωνα με τις εξουσίες που διαθέτει, να προβεί σε συγκεκριμένες συστάσεις προς
τη Γερμανία, ώστε να δημιουργηθεί ένα θεσμικό και φορολογικό πλαίσιο που να
αποτρέπει τις γερμανικές πολυεθνικές εταιρείες από τις συνήθεις παράνομες
επιχειρηματικές τους δραστηριότητες;
3. Διαθέτει,
επιτέλους, τα «επαρκή ειδικά ερευνητικά μέσα, ώστε να διεξάγει αποτελεσματικά
τις έρευνες σχετικά με την απάτη στον τομέα του ΦΠΑ»;