Ο Τραμπ επέστρεψε στον Λευκό Οίκο-Συνάντηση με τον απερχόμενο πρόεδρο Μπάιντεν * Βουλή: Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τον προσωπικό γιατρό * Συνάντηση του Κυρ.Μητσοτάκη με τον Πρόεδρο του Αζερμπαϊτζάν, στο περιθώριο της COP29 * Στη δημοσιότητα η Πολιτική Απόφαση του έκτακτου Συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ * Κυρ. Βελόπουλος: Ο πρωθυπουργός απομονώνει την Ελλάδα και από την Αμερική * Στ. Κασσελάκης: Δεν θα φύγω από την χώρα - Ο κόσμος θα αποφασίσει για το όνομα του κόμματος και τις θέσεις * Ν. Ανδρουλάκης: Σε ποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα εντάσσονται ανειδίκευτοι στον θεσμό του προσωπικού γιατρού; * Δ. Κουτσούμπας: Το ΚΚΕ είναι στην πρώτη γραμμή της λαϊκής εργατικής αντιπολίτευσης, της μόνης αντιπολίτευσης που υπάρχει απέναντι στην κυβέρνηση και το βάρβαρο σύστημα * Άδ.Γεωργιάδης: Από 28 Νοεμβρίου ξεκινούν τα δωρεάν απογευματινά χειρουργεία * Π. Μαρινάκης: Το πρόβλημα του ΠΑΣΟΚ δεν είναι το όχι, είναι ότι δεν υπάρχει αντιπρόταση * Τέσσερις προτάσεις για "μια έξυπνη πράσινη συμφωνία" παρουσίασε ο πρωθυπουργός στην Ολομέλεια της COP29 * Επίσημη επίσκεψη πραγματοποίησε η Προέδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Έρευνας (ERC) Καθηγήτρια Maria Leptin, στην Κύπρο * Υπό πλήρη έλεγχο δασική πυρκαγιά στην περιοχή Αγίας Φύλας, στα όρια του Δήμου Λεμεσού * Άκης Σκέρτσος: «Με τη δημόσια υγεία και τους υγειονομικούς δεν πρέπει να παίζουμε» * Ν. Δένδιας: Η νέα Δομή των Ενόπλων Δυνάμεων αναγκαία προϋπόθεση για την υλοποίηση της «Ατζέντας 2030»

Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014

Ερώτηση Προς τον κ. Υπουργό Εσωτερικών


 Θέμα: «Στον αέρα» για άλλη μια χρονιά η μεταφορά χιλιάδων μαθητών στην Κεντρική Μακεδονία και την ΠΕ Θεσσαλονίκης

Τα τελευταία χρόνια η έναρξη της σχολικής χρονιάς συνοδεύεται και από τη συζήτηση για τη μεταφορά των μαθητών στα σχολεία τους. Για άλλη μια χρονιά, ενώ ήδη έχει ξεκινήσει το διδακτικό σχολικό έτος, δεν έχουν υπογραφεί οι απαραίτητες συμβάσεις με τους λεωφορειούχους και χιλιάδες μαθητές στην Κεντρική Μακεδονία δεν μπορούν να μετακινηθούν στα σχολεία τους. Πρόκειται για μαθητές όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, από την Α’ Δημοτικού μέχρι την Γ’ Λυκείου, οι οποίοι κυρίως προέρχονται από περιοχές απομακρυσμένες από τα κέντρα των οικείων δήμων ή φοιτούν σε σχολικές μονάδες, όπως τα Μουσικά Σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας και το Καλλιτεχνικό Σχολείο Θεσσαλονίκης. Ενδεικτικά και μόνο αναφέρουμε ότι στην περιοχή της Θεσσαλονίκης εξυπηρετούνται περίπου 12.500 μαθητές.
Αν και από το 2012 είναι σαφές -με διάφορες βέβαια παλλινωδίες- ότι η ευθύνη για τη μεταφορά των μαθητών ανήκει στις Περιφέρειες και δεν υπάρχει σύγχυση αρμοδιοτήτων με άλλους φορείς, εντούτοις ξεκινά άλλη μία σχολική χρονιά χωρίς το πρόβλημα να έχει λυθεί. Το γεγονός ότι οι συμβάσεις δεν συνάπτονται επειδή σε πολλές περιπτώσεις δεν εκδηλώνεται καν το ενδιαφέρον από την πλευρά των λεωφορειούχων, δεν μειώνει σε καμία περίπτωση τις ευθύνες της κυβέρνησης αλλά και της Περιφέρειας, οι υπεύθυνοι παράγοντες της οποίας γνωρίζουν ή οφείλουν να γνωρίζουν το συγκεκριμένο πρόβλημα και θα έπρεπε σε κάθε περίπτωση να είναι έτοιμοι να το αντιμετωπίσουν. Είναι απαράδεκτο το δικαίωμα των παιδιών να πηγαίνουν σχολείο να εξαρτάται κάθε χρόνο από το αν τα δρομολόγια είναι κερδοφόρα ή όχι. Γονείς και μαθητές κάθε χρόνο περιμένουν τις διαπραγματεύσεις με τους λεωφορειούχους, τις παρατάσεις των συμβάσεων και τις απευθείας αναθέσεις για να δουν αν τα παιδιά θα πάνε σχολείο την ώρα που πρέπει και με ασφάλεια.
Οι οχλήσεις μας στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ξεκίνησαν από τον μήνα Ιούλιο, ενώ από τις αρχές του Σεπτέμβρη έγιναν καθημερινές, δηλαδή από την πρώτη σχεδόν στιγμή που ανακοινώθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ ο διαγωνισμός για τις αναθέσεις για τα σχολεία της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης. Εκεί, για άλλη μια φορά διαπιστώσαμε τις συνέπειες της ΚΥΑ που ορίζει το μαθηματικό τύπο και είναι ο “δούρειος ίππος” για τη διάλυση της δωρεάν μεταφοράς των μαθητών της Α΄θμιας και Β’ θμιας εκπαίδευσης. Το 80% των δρομολογίων στην περίπτωση της ΠΕ Θεσσαλονίκης (Δήμοι: Βόλβης, Λαγκαδά, Θέρμης, Θερμαϊκού, Χαλκηδόνας) ήταν στον αέρα, όπως συνέβη σχεδόν και σε όλη τη χώρα. Για άλλη μια φορά είδαμε, μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, να περιμένει η εκπαιδευτική κοινότητα νέα τροπολογία για νέα διαδικασία διαγωνισμού για τα αδιάθετα δρομολόγια από την Περιφέρεια, που όμως και πάλι αρκετά παραμένουν σε εκκρεμότητα και οι μαθητές αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στη μετακίνησή τους, με τον κίνδυνο των ατυχημάτων, ειδικά στους περιφερειακούς δήμους και εντέλει, ενώ μπαίνουμε στην τέταρτη εβδομάδα λειτουργίας της νέας σχολικής χρονιάς, οι σχολικές μονάδες δεν μπορούν να λειτουργήσουν εύρυθμα και χάνονται διδακτικές ώρες είτε από την καθυστέρηση της άφιξης των μαθητών, είτε από την μη αναπλήρωση των κανών του εκπαιδευτικού προσωπικού και σε αρκετές περιπτώσεις έχουμε συνδυασμό και των δύο περιπτώσεων.
Ακόμη, όμως, και στην περίπτωση που τα δρομολόγια ξεκινήσουν αυτά δεν επαρκούν για όλους τους μαθητές αφού και ο αρχικός σχεδιασμός ήταν ελλειπής.
Ενδεικτικά αναφέρουμε την περίπτωση του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης (με μαθητές από όλο το νομό και τη Χαλκιδική), το οποίο πέρσι εξυπηρετούνταν με 8 δρομολόγια, τα οποία φέτος έγιναν 6, ενώ αντίθετα οι μαθητές του αυξήθηκαν στους 360. Το εντελώς παράλογο, βέβαια, έχει να κάνει με το γεγονός ότι συγχωνεύονται δύο δρομολόγια σε ένα, το οποίο καλείται να εξυπηρετήσει 82 μαθητές (άρα δύο λεωφορεία και όχι ένα!) και να διανύσει καθημερινά 104 χιλιόμετρα το πρωί και άλλα τόσα το απόγευμα, διαδρομή πάνω από 2 ώρες το κάθε δρομολόγιο, το οποίο θα γίνεται στο επαρχιακό και αγροτικό δίκτυο όλης της ανατολικής υπαίθρου για να μεταφέρει μαθητές από τους Δήμους Θέρμης και Θερμαϊκού όπως, επίσης, και μαθητή από όμορο χωριό του Νομού Χαλκιδικής. Για να υπάρχει μια ολοκληρωμένη εικόνα, τονίζουμε πως τα δύο περσινά δρομολόγια διένυαν 65 χιλιόμετρα και 55 χιλιόμετρα αντίστοιχα το καθένα και ο χρόνος άφιξης στο σχολείο ήταν περίπου μία ώρα και ένα τέταρτο, ομοίως και στην επιστροφή. Επίσης, ο σχεδιασμός και για ακόμα ένα άλλο δρομολόγιο είναι παράλογος, αφού ξεκινά από ανατολικά Καλαμαριά, πηγαίνει δυτικά Ξηροκρήνη και καταλήγει μετά από μια διαδρομή 1,5 ώρας στο σχολείο στην Πυλαία! Σε όλα τα παραπάνω να προστεθεί πώς 100 μαθητές του εν λόγω σχολείου μένουν εκτός μεταφορικού μέσου. Μαθητές που καθημερινά έχουν 9ωρα και 8ωρα και οι οποίοι εκτός από τη σχολική τσάντα κουβαλούν και τα μουσικά όργανα με όλες τις καιρικές συνθήκες και χωρίς αστική συγκοινωνία που να τους εξυπηρετεί, διανύοντας τεράστιες αποστάσεις με τα πόδια για να φτάσουν στη στάση και το ανάποδο στην επιστροφή.
Η δημιουργία ενός ενιαίου δημόσιου φορέα μεταφοράς μαθητών είναι η μόνη λύση για να σταματήσει το γαϊτανάκι των παλλινοδιών και να έχουμε κάθε χρόνο τις ίδιες σκηνές με τα παιδιά, ακόμη και κρεμασμένα σε αγροτικά αυτοκίνητα, να μεταφέρονται από και προς τα σχολεία τους από χωριό σε χωριό ή να στοιβάζονται 5 και 6 μαζί σε ιδιωτικά αυτοκίνητα ή και να περπατούν καθημερινά χιλιόμετρα για να έχουν πρόσβαση στη... γνώση!
Επειδή η απρόσκοπτη και ασφαλής πρόσβαση των μαθητών στα σχολεία τους είναι στην ουσία συνταγματικό δικαίωμα,
Επειδή είναι απαράδεκτο να μην διασφαλίζονται από την πολιτεία τα συνταγματικά δικαιώματα των πολιτών,
Επειδή στην παρούσα οικονομική συγκυρία είναι αδύνατο να αναληφθεί το κόστος της καθημερινής μεταφοράς των μαθητών από τις οικογένειές τους,


 


Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
  1. Τι μέτρα σκοπεύει να πάρει ώστε να ξεκινήσει άμεσα η μεταφορά των μαθητών στα σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς ήδη άρχισε το διδακτικό σχολικό έτος, και να διασφαλιστεί η ομαλή και απρόσκοπτη φοίτησή τους;  
  2. Θα υπάρξουν υπουργικές παρεμβάσεις στις περιπτώσεις όπου οι συμβάσεις με τους λεωφορειούχους δεν υπογράφονται, επειδή δεν εκδηλώνεται ενδιαφέρον από την πλευρά των λεωφορειούχων; 
  3. Θα αναλάβει το υπουργείο την ευθύνη -σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία- να εκπονήσουν έναν συνολικό σχεδιασμό για τη μεταφορά των μαθητών σε πανελλαδικό επίπεδο, με ιδιαίτερη έμφαση στις απομακρυσμένες περιοχές, έτσι ώστε να μην προκύπτουν τα ίδια προβλήματα σε κάθε έναρξη της σχολικής χρόνιας;

Οι ερωτώντες βουλευτές:


Αμμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελία
Αμανατίδης Ιωάννης
Γαϊτάνη Ιωάννα
Κουράκης Αναστάσιος
Χαραλαμπίδου Δέσποινα