Σ. Φάμελλος: «Υπήρχε και υπάρχει σχέδιο απαξίωσης και αλλοίωσης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ» * Ν. Ανδρουλάκης: Το ΠΑΣΟΚ πλέον βάζει την ατζέντα και η κυβέρνηση ακολουθεί απολογούμενη * Αναφορά της Προέδρου της Βουλής των Αντιπροσώπων κ. Αννίτας Δημητρίου στην Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη * ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Η κυβέρνηση ασκεί επικοινωνία, αντί να λύσει τα επίμονα προβλήματα της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας * Ελλ. Λύση: Προσφυγή στις αρμόδιες αρχές για τις δημοσκοπήσεις "αγνώστου ταυτότητας" * Κυβερνητικές πηγές: Το ΠΑΣΟΚ αντί να επιτίθεται στην κυβέρνηση ας απολογηθεί στην κοινωνία για τη στάση του για τα απογευματινά χειρουργεία * Συνάντηση Κυρ. Μητσοτάκη με ανώτατα στελέχη ευρωπαϊκών χημικών βιομηχανιών - Έμφαση στο κόστος της ενέργειας * Συναντήσεις για το μεταναστευτικό του Ν. Παναγιωτόπουλου με τους υπουργούς Εσωτερικών Τουρκίας και Αρμενίας * Τάκης Θεοδωρικάκος: Με το OpenBusiness απλοποιούμε τις διαδικασίες και ενισχύουμε την επιχειρηματικότητα * Ν. Δένδιας: Νέα Δομή Ενόπλων Δυνάμεων με συγχωνεύσεις μονάδων και σχηματισμών και αντι-drone θόλο * Ν. Χαρδαλιάς: «Εκατό χρόνια μετά, η Νέα Φιλαδέλφεια – Νέα Χαλκηδόνα είναι ένας σύγχρονος Δήμος με τη δική του ξεχωριστή, ζωντανή ιστορία» * Π. Μαρινάκης: Πάνω από 600 θα είναι οι κωδικοί προϊόντων που θα μειωθεί η τιμή τους * Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Νίκος Χριστοδουλίδης προήδρευσε σήμερα συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου.

Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2014

«Νέα διαδικασία αξιολόγησης των επενδυτικών σχεδίων»



ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας

Θέμα: «Νέα διαδικασία αξιολόγησης των επενδυτικών σχεδίων»


Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του Υπουργείου Ανάπτυξης στις 1/7/2014 ολοκληρώθηκε η διαδικασία αξιολόγησης επενδυτικών σχεδίων στα πλαίσια του ν. 3908/2011 βάση της οποίας εγκρίθηκαν 484 επενδυτικά σχέδια συνολικού προϋπολογισμού 2,6 δις ευρώ. Στα πλαίσια των σχετικών ανακοινώσεων ο κ. Υφυπουργός Ανάπτυξης δήλωσε ότι «έχοντας ολοκληρώσει όλες τις εκκρεμότητες υπαγωγών στον Αναπτυξιακό Νόμο ο στόχος για το β΄ εξάμηνο του έτους είναι η κατάθεση νέου αναπτυξιακού νόμου όπως επιβάλλεται από το νέο ευρωπαϊκό πλαίσιο».
            Βάση των παραπάνω δηλώσεων του κ. Υφυπουργού συνάγεται ότι μέχρι την έκδοση του νέου αναπτυξιακού νόμου ο οποίος θα έπρεπε να έχει τεθεί ήδη σε ισχύ από την 1ης Ιουλίου του 2014, στον οποίο θα έχουν ενσωματωθεί ο χάρτης περιφερειακών ενισχύσεων της προγραμματικής περιόδου 2014-2020 και τα νέα κριτήρια επιλεξιμότητας του Σ.Ε.Σ., νέα επενδυτικά σχέδια δεν μπορούν να κατατίθενται στις αρμόδιες υπηρεσίες. Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κάποιο προσχέδιο του νέου αναπτυξιακού νόμου και δεν διαφαίνεται πότε θα τεθεί σε ισχύ.
Η αδυναμία κατάθεσης των σχετικών αιτημάτων φαίνεται να είναι τόσο τυπική, καθώς δεν προβλέπεται μεταβατική περίοδος μέχρι την έκδοση του νέου αναπτυξιακού νόμου, όσο όμως και ουσιαστική, καθώς σχέδια που κατατίθενται σήμερα δεν μπορούν να ενσωματώνουν προϋποθέσεις επιλεξιμότητας καθώς αυτές δεν έχουν ακόμα εκδοθεί. Δεδομένης, μάλιστα, της δυστοκίας του τραπεζικού τομέα να παρέχει δάνεια σε επιχειρήσεις που επιδιώκουν να προβούν σε επενδύσεις η σημασία των επιδοτήσεων από τους αναπτυξιακούς νόμος εντείνεται. Το πρόβλημα διογκώνεται σε περίπτωση ξενοδοχειακών επιχειρήσεων οι οποίες επιδιώκουν να ολοκληρώσουν τις επενδύσεις τους πριν την έναρξη της τουριστικής σεζόν.
            Γίνεται σαφές ότι η παραπάνω συνθήκη δημιουργεί αδυναμία οικονομικού σχεδιασμού για δεκάδες επιχειρήσεων που μπορεί να έχουν εκκινήσει διαδικασίες κατάθεσης επενδυτικών σχεδίων. Για τον ΣΥΡΙΖΑ το σημερινό πλαίσιο των αναπτυξιακών νόμων δεν συμβάλει στην κατεύθυνση της κλαδικής εξειδίκευσης στους τομείς όπου η χώρα έχει δυνητικά πλεονεκτήματα. και στην δημιουργία οικονομιών κλίμακας. Ταυτόχρονα, μέχρι σήμερα δεν έχουν δημοσιοποιηθεί τα απαραίτητα στοιχεία ώστε να αξιολογηθεί η επίδραση των προηγούμενων αναπτυξιακών νόμων ιδιαίτερα στην απασχόληση και στο περιβάλλον. Ωστόσο, είναι εξαιρετικά αντιφατικό η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου εν μέσω ανακοινώσεων αναφορικά με την ανάκαμψη της οικονομίας, που η ίδια διατείνεται ότι έχει προκαλέσει, να ακυρώνει ένα από τα βασικότερα εργαλεία για την δραστηριοποίηση του ιδιωτικού τομέα και να μη έχει ακόμα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ο νέος αναπτυξιακός νόμος.

Για τους παραπάνω λόγους ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
1)    Για ποιο λόγο δεν έχει καταρτιστεί ο νέος αναπτυξιακός νόμος;
2)    Για ποιο λόγο δεν συνεχίζεται η καταβολή επενδυτικών σχεδίων και η διαδικασία αξιολόγησης τους σε τριμηνιαία βάση όπως προβλεπόταν βάση των τροποποιήσεων του αναπτυξιακού νόμου ν.3908/2011 από την παρ. 5 άρθρο 23 ν. 4146/2013; Υπάρχει πρόβλεψη για δυνατότητα κατάθεσης επενδυτικών σχεδίων μέχρι την κατάθεση και την εν δυνάμει ψήφιση του νέου αναπτυξιακού νόμου;
3)    Με ποιούς τρόπους σκοπεύει το υπουργείο να τροποποιήσει τα κριτήρια επιλεξιμότητας για τα νέα επενδυτικά σχέδια που θα υπαχθούν στην προγραμματική περίοδο 2014-2020;
4)    Σκοπεύει ο κ. Υπουργός να δημοσιοποιήσει εκθέσεις αξιολόγησης αναφορικά με τα αποτελέσματα των αναπτυξιακών νόμων του 3299/2004 και 3908/2011;
5)    Δεδομένου των ελάχιστων πόρων του εθνικού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, πως προβλέπετε να χρηματοδοτήσετε τις αναφερόμενες επενδύσεις που αξιολογήθηκαν στις 1/7/2014; Το ποσοστό των αναφερόμενων επενδύσεων που θα βαρύνει συγχρηματοδοτούμενο σκέλος ποια προγραμματική περίοδο θα βαρύνει;
6)    Στα 484 επενδυτικά σχέδια που έχουν αξιολογηθεί ύψους 2,6 δις πόσο % αφορά σε σχέδια επιχειρήσεων έντασης γνώσης; % σε επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα και % σε  επιχειρήσεις της μεταποίησης;


Οι ερωτώντες βουλευτές

Σταθάκης Γεώργιος

Αμανατίδου Λίτσα

Θεοπεφτάτου Αφροδίτη

Καφαντάρη Χαρά

Ουζουνίδου Ευγενία

Συρμαλένιος Νίκος