Βουλή: Στην Ολομέλεια η κύρωση της Συμφωνίας Πολιτιστικής Συνεργασίας Ελλάδας-Κύπρου * Κατατέθηκε ο Κρατικός Προϋπολογισμός 2025 - Η συζήτηση στην Επιτροπή θα ξεκινήσει στις 25 Νοεμβρίου * Γ. Γεραπετρίτης: Αναδεικνύουμε την ανάγκη για μια κοινωνία ισότιμη στην πράξη * Δ. Κουτσούμπας: Η απεργία στέλνει ισχυρό και ξεκάθαρο μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση: Δώστε λεφτά για μισθούς, για την παιδεία, για την υγεία και όχι για των πολέμων τα σφαγεία * Ν. Δένδιας: Οι ΕΔ αποτελούν απαραίτητη συνθήκη της εθνικής μας επιβίωσης, προβάλλοντας τη σταθερή προσήλωσή τους στις αξίες της Δημοκρατίας, της Ειρήνης και της Ελευθερίας * Εγκαίνια της έκθεσης «Επιστροφή στα Αντικύθηρα» - Λ. Μενδώνη: Το 2026 το υπουργείο Πολιτισμού θα αποδώσει το Εθνικό Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων * ΚΚΕ: Απεμπλοκή τώρα της Ελλάδας από τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην Ουκρανία * Χρ. Στυλιανίδης: Η Ελλάδα καταλύτης στήριξης της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και διαφύλαξης της ασφάλειας της ναυτιλίας * Δημ. Τσιόδρας: Με έμφαση στην ανθεκτικότητα του νερού, η πρώτη συζήτηση για τις προτεραιότητες της Ομάδας του ΕΚ για την Κλιματική Αλλαγή

Πέμπτη 3 Ιουλίου 2014

ΕΡΩΤΗΣΗ Προς: Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων


Θέμα: Βελτίωση των υπηρεσιών του ΟΣΕ για τις μετακινήσεις από το Δήμο Αχαρνών στην Αθήνα


Κύριε Υπουργέ,
Είναι σαφές ότι η βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων του Λεκανοπεδίου σχετίζεται άμεσα με την προώθηση και ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και ιδίως των μέσων σταθερής τροχιάς όπως το τρένο. Η κοινά αποδεκτή αυτή άποψη δεν συνάδει με τις υπηρεσίες που παρέχει τελικά ο ΟΣΕ στους επιβάτες του τρένου που επιβιβάζονται στο κέντρο των Αχαρνών με προορισμό την Αθήνα. Συγκεκριμένα όπως μας πληροφόρησαν οι επιβάτες τα πρωινά δρομολόγια των τρένων από την Χαλκίδα προς την Αθήνα έχουν μειωθεί σημαντικά παρά το ότι έχουν αυξηθεί σημαντικά οι καθημερινοί χρήστες του τρένου, με αποτέλεσμα οι συμπολίτες μας να «στοιβάζονται» προκειμένου να φτάσουν εγκαίρους στις δουλειές τους. Ταυτόχρονα παρατηρείται και αισθητή μείωση των διαθέσιμων βαγονιών γεγονός που επιφέρει πρόσθετο συνωστισμό. Ταυτόχρονα οι αμαξοστοιχίες που χρησιμοποιούνται στα συγκεκριμένα δρομολόγια είναι απαρχαιωμένες γεγονός που καθιστά λιγότερο ελκυστική τη χρήση του πολύτιμου για την ποιότητα ζωής στο Λεκανοπέδιου χρήση του τρένου. Τους τελευταίους μήνες μάλιστα παρατηρούνται όλο και μεγαλύτερες και όλο και συχνότερες καθυστερήσεις, οι οποίες αποδίδονται από τους εργαζόμενους στην έλλειψη προσωπικού. Συγχρόνως καταγγέλλεται από τους επιβάτες ότι ενώ η στάση ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών) θεωρείται μέρος του αστικού δικτύου μεταφορών και άρα οι επιβιβαζόμενοι εκεί μπορούν να χρησιμοποιήσουν το ίδιο εισιτήριο σε διαδοχικά μέσα μαζικής μεταφοράς μέχρι να φτάσουν στον προορισμό τους στην Αθήνα (πχ μετρό), δεν συμβαίνει το ίδιο για την προηγούμενη στάση στο κέντρο των Αχαρνών, γεγονός που αναγκάζει τους πολίτες να πληρώσουν δεύτερο εισιτήριο επειδή εξυπηρετούνται από έναν σταθμό σε μικρή απόσταση πριν το ΣΚΑ και μέσα στην ίδια πόλη, ή επιφέρει συμφόρηση στους δρόμους των Αχαρνών από τη μετακίνηση με ιδιωτικά μέσα στο ΣΚΑ προκειμένου να μην χρειάζεται δεύτερο εισιτήριο.
Τέλος, σημαντικό πρόβλημα αποτελεί και η ασφάλεια όσων χρησιμοποιούν το τρένο από τις Αχαρνές στην Αθήνα καθώς διαπιστώνεται ότι επιβιβάζονται στις αμαξοστοιχίες ομάδες δεκάδων τοξικομανών οι οποίοι μετακινούνται καθημερινά από και προς το Δήμο Αχαρνών όπου έχουν «μετακομίσει» τα σημεία πώλησης ναρκωτικών στα πλαίσια των επιχειρήσεων «σκούπα» της ελληνικής αστυνομίας στην Αθήνα. Το αποτέλεσμα είναι να έχει αυξηθεί σημαντικά η εγκληματικότητα στο Δήμο Αχαρνών και να μην έχει γίνει κανένα αποφασιστικό βήμα στην προσπάθεια καταπολέμησης της εμπορίας ναρκωτικών.
Κατόπιν όλων αυτών,
Ερωτάστε:
  1. Για ποιους λόγους έχουν υποβαθμιστεί το τελευταίο διάστημα οι υπηρεσίες του ΟΣΕ προς τους κατοίκους των Αχαρνών και όχι μόνο, που επιλέγουν το τρένο ως μέσο μεταφοράς τους προς την Αθήνα και σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για την αναβάθμιση και των εκσυγχρονισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών;
  2. Σκοπεύετε να ορίσετε και το κέντρο του Δήμου Αχαρνών ως αστική περιοχή προκειμένου οι επιβιβαζόμενοι στο τρένο από τη συγκεκριμένη στάση να μην χρειάζεται να πληρώνουν και δεύτερο εισιτήριο, όπως ορθά συμβαίνει με τους επιβιβαζόμενους στη στάση ΣΚΑ;
  3. Πώς σκοπεύετε να παρέμβετε προκειμένου να θεωρηθεί το τρένο καθ’ όλα ασφαλές μέσο μεταφοράς από το Δήμο Αχαρνών προς την Αθήνα και αντίστροφα; Υπάρχουν σκέψεις για ιδιωτικές υπηρεσίες φύλαξης στους σταθμούς των Αχαρνών;

-Ο-
ΕΡΩΤΩΝ


ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ