Hellenic Cypriot Press Agency

Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014

Δήλωση του Βασίλη Πριμικήρη



Δήλωση του Βασίλη Πριμικήρη
Υπεύθυνου του Τμήματος Ελληνισμού της Διασποράς του ΣΥΡΙΖΑ
Για την υποβάθμιση και συρρίκνωση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό και ειδικότερα στη Γερμανία


Την ώρα που φουντώνει εκ νέου το κύμα μετανάστευσης από την Ελλάδα προς τη Γερμανία και χιλιάδες εργαζόμενοι ή άνεργοι, οικογένειες με μικρότερα άλλα και μεγαλύτερα παιδιά, μεταναστεύουν για να βρουν δουλειά, την ίδια ώρα τόσο η Ελληνική όσο και η Γερμανική κυβέρνηση αποφασίζουν την παραπέρα υποβάθμιση και συρρίκνωση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης.
Το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας προχωρά σε δραστική μείωση καθηγητών και δασκάλων . Μειώνουν δραματικά τα κονδύλια για τα σχολεία και, κατ’ επέκταση, για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση του εξωτερικού (βιβλία, θέρμανση, καθαριότητα, κλπ.). Κλείνουν σχολικές μονάδες από όλες τις βαθμίδες και αποκλείουν εκατοντάδες μαθητές.
Στο Βερολίνο έχουν ήδη κλείσει το μοναδικό ελληνικό σχολείο (Λύκειο). Το κλείσιμο του το είχαν δρομολογήσει, μάλιστα, πριν από την καπιταλιστική κρίση. Έχουν κλείσει, επίσης, όλα τα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας μετά από τη σταδιακή, χρόνο με το χρόνο, υποβάθμισή τους και ανοίξανε μόνο ένα Κέντρο Λόγου στην Bundesplatz (Wilmersdorf). Τα Κέντρα Λόγου είναι φροντιστηριακού τύπου σχολεία που διδάσκουν μόνο γραφή και ανάγνωση και αφήνουν ανοιχτή την πόρτα για χορηγούς, όπως διάφοροι ιδιώτες, εκκλησία κλπ.
Έχουν ήδη δρομολογήσει το κλείσιμο του Ευρωπαϊκού σχολείου «Όμηρος» στο Prenzlauer Berg, ενώ όλα μαζί τα Ευρωπαϊκά Δημοτικά  αδυνατούν να καλύψουν τις ανάγκες των παιδιών των Ελλήνων μεταναστών, αφού οι θέσεις είναι περιορισμένες. Το αποτέλεσμα είναι να μένουν εκτός σχολείου παιδιά, και ειδικά των νέων μεταναστών, τα οποία κατά κύριο λόγο δεν έχουν καμία γνώση της Γερμανικής Γλώσσας.
Το Γερμανικό κράτος από την πλευρά του, που χρηματοδοτεί τα ευρωπαϊκά σχολεία, επιλέγει να παγώσει αντί να αυξήσει τις θέσεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, με συνέπεια οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί να κάνουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να ανταποκριθούν στο έργο τους, αλλά σε κάθε περίπτωση να μην επαρκούν, αφού οι νέοι Έλληνες μετανάστες αυξάνονται συνεχώς.
Πιστές οι κυβερνήσεις τόσο της Γερμανίας όσο και της Ελλάδας στις ταξικές τους επιλογές, θέλουν να υποβαθμίσουν παραπέρα τη γνώση που δίνουν στα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, να παρέχουν αποσπασματικές γνώσεις, να σβήσουν και το παραμικρό ίχνος κριτικού πνεύματος από την εκπαίδευση. Μεταφέρουν την ευθύνη της εκπαίδευσης στην οικογένεια, βάζοντας τους γονείς να πληρώνουν για βιβλία (πχ. Αγγλικών), για υλικοτεχνική υποδομή, λειτουργικά έξοδα (πχ. καθαριότητα, βάψιμο αιθουσών, κλπ.) και, φυσικά, αναγκάζοντάς τους να δίνουν υπέρογκα ποσά στην παραπαιδεία.
Επιβάλλεται όλες οι οργανωμένες εκφράσεις των Ελλήνων στην ξενιτιά και ειδικότερα στην Γερμανία να παλέψουν :
·       Ώστε να μην κλείσει και να μην συμπτυχθεί κανένα σχολείο. Να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Να υπάρξει η αναγκαία χρηματοδότηση για τη λειτουργία τους από τον κρατικό προϋπολογισμό. Να καλυφθούν όλες οι ανάγκες σε βιβλία, υποδομές, αναλώσιμα. Συγκεκριμένα για τα ευρωπαϊκά σχολεία του Βερολίνου: το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει αμέσως σε αποσπάσεις και άλλων δασκάλων και καθηγητών, καθώς και σε νέες προσλήψεις τόσο από Ελλάδα όσο και από Γερμανία, έτσι ώστε να δημιουργηθούν επιπλέον τμήματα που να καλύπτουν τις υπάρχουσες ανάγκες. Να παρέχει τα απαραίτητα συγγράμματα έγκαιρα και δωρεάν.
·      Να μη λειτουργήσει ούτε ένα Κέντρο Λόγου και να επαναλειτουργήσουν όλα τα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας που υπήρχαν.
·      Να υπερασπισθούν ένα ενιαίο, δημόσιο, αποκλειστικά δωρεάν εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο θα παρέχει ταυτόχρονα μαθήματα ελληνικής γλώσσας, ιστορίας, εθίμων και παραδόσεων της χώρας μας, με ευθύνη του ελληνικού υπουργείου παιδείας, εξασφαλίζοντας τη δυνατότητα σε κάθε παιδί να συνεχίσει τη ζωή του είτε παραμείνει στη Γερμανία, είτε στην Ελλάδα.
·      ένα σχολείο που θα εξασφαλίζει την ισότιμη πρόσβαση των παιδιών όλων των μεταναστών στις δομές της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης.
·      ένα σχολείο χωρίς χορηγούς, κέρδη και επιχειρηματική δράση.

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
27/01/2014