Βουλή: Στην Ολομέλεια η κύρωση της Συμφωνίας Πολιτιστικής Συνεργασίας Ελλάδας-Κύπρου * Κατατέθηκε ο Κρατικός Προϋπολογισμός 2025 - Η συζήτηση στην Επιτροπή θα ξεκινήσει στις 25 Νοεμβρίου * Γ. Γεραπετρίτης: Αναδεικνύουμε την ανάγκη για μια κοινωνία ισότιμη στην πράξη * Δ. Κουτσούμπας: Η απεργία στέλνει ισχυρό και ξεκάθαρο μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση: Δώστε λεφτά για μισθούς, για την παιδεία, για την υγεία και όχι για των πολέμων τα σφαγεία * Ν. Δένδιας: Οι ΕΔ αποτελούν απαραίτητη συνθήκη της εθνικής μας επιβίωσης, προβάλλοντας τη σταθερή προσήλωσή τους στις αξίες της Δημοκρατίας, της Ειρήνης και της Ελευθερίας * Εγκαίνια της έκθεσης «Επιστροφή στα Αντικύθηρα» - Λ. Μενδώνη: Το 2026 το υπουργείο Πολιτισμού θα αποδώσει το Εθνικό Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων * ΚΚΕ: Απεμπλοκή τώρα της Ελλάδας από τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην Ουκρανία * Χρ. Στυλιανίδης: Η Ελλάδα καταλύτης στήριξης της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και διαφύλαξης της ασφάλειας της ναυτιλίας * Δημ. Τσιόδρας: Με έμφαση στην ανθεκτικότητα του νερού, η πρώτη συζήτηση για τις προτεραιότητες της Ομάδας του ΕΚ για την Κλιματική Αλλαγή

Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2013

Ανακοίνωση του Τμήματος Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ




Ανακοίνωση του Τμήματος Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ
σχετικά με τη διαρροή φορτίων, πιθανότατα προερχόμενων από τα μεταλλεία της Χαλκιδικής, σε πλοίο στον Πειραιά.


Χθες και σήμερα, δημοσιεύματα αναφέρουν, ότι την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου, πλοίο  που βρισκόταν πλαγιοδετημένο στο λιμάνι του Πειραιά, για να φορτωθούν κοντέινερ χώματος, πιθανότατα από τα λατομεία της Βορειοανατολικής Χαλκιδικής με προορισμό την Κίνα, σημειώθηκε διαρροή φορτίου στο εσωτερικό του πλοίου. Σύμφωνα με τις ίδιες αναφορές, ο πλοίαρχος ανέβαλλε τον απόπλου μέχρι να ελεγχθεί η κατάσταση και να γίνουν ενέργειες καθαρισμού του πλοίου.

Πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, αναφέρουν, ότι πρόκειται για διαρροή φορτίων, τα οποία περιέχουν την ένδειξη «ρυπογόνο»,  συγκαταλέγονται στην κατάσταση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού με τα φορτία ειδικού χειρισμού και απαιτούν τη λήψη μέτρων ατομικής προστασίας, σε όσους βρίσκονται κοντά σε αυτούς, με σύσταση να μην έρθουν σε επαφή με αυτά. Η σύνθεση αυτών των χωμάτινων υλικών, έχει τεράστια σημασία για τα μέτρα ασφαλείας. Διαφορετικό ζήτημα, αναδεικνύεται, αν πρόκειται για θειούχο μόλυβδο, που όμως, από όσο είναι γνωστό, αυτός δεν εξάγεται στην Κίνα και διαφορετικό αν πρόκειται για αρσενοπυρίτη, που περιέχει αρσενικό και υδράργυρο αναμεμειγμένο με ποσότητες  χρυσού και αργύρου, όπου σε αυτή την περίπτωση οι κίνδυνοι είναι τεράστιοι και τα κέρδη επίσης απίστευτα.  Οι πληροφορίες αυτές, έχουν προκαλέσει έντονες ανησυχίες, που αφορούν τόσο στην ασφάλεια των εργαζομένων, λιμενεργατών και ναυτικών, όσο και στις επιπτώσεις ενός πιθανού ατυχήματος στο περιβάλλον,  πολύ περισσότερο, που δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει τέτοιο ατύχημα. Πρόσφατα, συνέβη ανάλογο περιστατικό στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, συχνά δε, έχουν συμβεί τέτοια ατυχήματα, στο οδικό δίκτυο της περιοχής της Χαλκιδικής.

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός, ότι κανένας αρμόδιος φορέας και καμία αρμόδια αρχή, δεν θεώρησε υποχρέωσή της, να εκδώσει επίσημη ενημερωτική ανακοίνωση. Ο ΟΛΠ σιωπά, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου σιωπά. Η σιωπή σε αυτές τις περιπτώσεις δεν είναι χρυσός, ακόμα και αν η υποχρέωση της ενημέρωσης, αντίκειται στην προσπάθεια της κυβέρνησης να «προστατεύσει» με κάθε τρόπο, τους χρυσοθήρες της Χαλκιδικής.

Ο ΣΥΡΙΖΑ, καλεί την κυβέρνηση και κάθε αρμόδιο φορέα, να ενημερώσουν την ελληνική κοινωνία και πρώτα από όλα τους εργαζόμενους, που με οποιαδήποτε ιδιότητα εμπλέκονται σε εργασίες μεταφοράς και μεταφόρτωσης, για την επικινδυνότητα των φορτίων, την προέλευσή τους, τους όρους ασφαλείας κατά τη μεταφορά τους, τη σύνθεσή τους, καθώς και για τα μέτρα που οφείλουν να λαμβάνουν –και αν πράγματι τα λαμβάνουν– για να αποφεύγονται τέτοια «ατυχήματα».

12/12/2013                                                                                           
Το Γραφείο Τύπου