Βουλή: Στην Ολομέλεια η κύρωση της Συμφωνίας Πολιτιστικής Συνεργασίας Ελλάδας-Κύπρου * Κατατέθηκε ο Κρατικός Προϋπολογισμός 2025 - Η συζήτηση στην Επιτροπή θα ξεκινήσει στις 25 Νοεμβρίου * Γ. Γεραπετρίτης: Αναδεικνύουμε την ανάγκη για μια κοινωνία ισότιμη στην πράξη * Δ. Κουτσούμπας: Η απεργία στέλνει ισχυρό και ξεκάθαρο μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση: Δώστε λεφτά για μισθούς, για την παιδεία, για την υγεία και όχι για των πολέμων τα σφαγεία * Ν. Δένδιας: Οι ΕΔ αποτελούν απαραίτητη συνθήκη της εθνικής μας επιβίωσης, προβάλλοντας τη σταθερή προσήλωσή τους στις αξίες της Δημοκρατίας, της Ειρήνης και της Ελευθερίας * Εγκαίνια της έκθεσης «Επιστροφή στα Αντικύθηρα» - Λ. Μενδώνη: Το 2026 το υπουργείο Πολιτισμού θα αποδώσει το Εθνικό Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων * ΚΚΕ: Απεμπλοκή τώρα της Ελλάδας από τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην Ουκρανία * Χρ. Στυλιανίδης: Η Ελλάδα καταλύτης στήριξης της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και διαφύλαξης της ασφάλειας της ναυτιλίας * Δημ. Τσιόδρας: Με έμφαση στην ανθεκτικότητα του νερού, η πρώτη συζήτηση για τις προτεραιότητες της Ομάδας του ΕΚ για την Κλιματική Αλλαγή

Τρίτη 13 Ιουνίου 2017

«Αιφνιδιαστική αλλαγή του πλαισίου λειτουργίας των ΕΠΑΛ»

Παρέμβαση του Γραμματέα ΠΕ ΝΔ Λ. Αυγενάκη
«Αιφνιδιαστική αλλαγή του πλαισίου λειτουργίας των ΕΠΑΛ»


Στη σκοπούμενη υποβάθμιση των ΕΠΑ.Λ από την Κυβέρνηση, αναφέρεται ο Γραμματέας ΠΕ της ΝΔ-Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων κο Κωνσταντίνο Γαβρόγλου.

Στην Ερώτηση αναφέρεται ότι: «Σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου, που ενδιαφέρονται για εγγραφή στα ΕΠΑ.Λ, πρώτη φορά φέτος για το σχολικό έτος 2017-2018, πρέπει να υποβάλουν δήλωση προτίμησης, υποχρεωτικά ηλεκτρονικά και μέσα στο ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο των 5 ημερών, δηλαδή από τις 19-06-2017 έως τις 23-06-2017.
Στις 30 Ιουνίου θα «κλειδώσει» ο αριθμός μαθητών που θα έχουν προλάβει να εγγραφούν και κατά συνέπεια και ο αριθμός των τμημάτων γενικής παιδείας, τομέων και ειδικοτήτων που θα έχουν προλάβει να δημιουργηθούν. Τα τμήματα οι τομείς και οι ειδικότητες, που δεν θα έχουν τον προβλεπόμενο ελάχιστο αριθμό μαθητών, δεν θα λειτουργήσουν, εκτός από τα τμήματα όσων  ειδικοτήτων της Γ’ τάξης θα εγκριθούν ως ολιγομελή, διαδικασία που θα λειτουργήσει κατ΄ εξαίρεση και μόνο για το σχολικό έτος 2017-2018.
Αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές που θα επιθυμούν να εγγραφούν κατ’ εξαίρεση και πέρα απ’ αυτές τις ασφυκτικές προθεσμίες ή που θα μετεγγραφούν από άλλες σχολικές μονάδες σε ΕΠΑΛ της επιλογής τους,  θα μπορούν να το κάνουν μόνο για τα αντίστοιχα τμήματα, τομείς και ειδικότητες του συγκεκριμένου ΕΠΑΛ, που έχουν συμπληρώσει τον απαιτούμενο ελάχιστο αριθμό μαθητών και έχουν εγκριθεί διότι δεν δίνεται η δυνατότητα να δημιουργηθεί  τομέας, αν ζητηθεί από μαθητές, οι οποίοι θα πρέπει πλέον να αναζητήσουν άλλο σχολείο όπου υπάρχει ο επιθυμητός  τομέας ή η ειδικότητα που θέλουν».
Η παρέμβαση συνεχίζει λέγοντας ότι: «Είναι φανερό ότι με τη νέα διαδικασία εγγραφής, και σε αυτά τα νέα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια, συρρικνώνεται  το ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών στο νέο ΕΠΑΛ χωρίς καμιά πρόβλεψη για την αναπλήρωσή τους μέσα στο δημόσιο σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και  επιδιώκεται ο περιορισμός των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών οι οποίοι δεν θα μπορούν ούτε να ενημερωθούν και να αποφασίσουν με ηρεμία για το σχολείο της επιλογής τους, ούτε να επιλέξουν τον τομέα και την ειδικότητα  που πραγματικά επιθυμούν.
Επίσης, η κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων, τα ολιγομελή  τμήματα μόνο για την επόμενη χρονιά που μπορεί να μην εγκριθούν, θα οδηγήσουν σε πολλές περιπτώσεις στο κλείσιμο ή τον υποβιβασμό σχολείων κυρίως στην περιφέρεια, και συνακόλουθα στη μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε αυτά».
Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:
«1.    Ποιος είναι ο νέος σχεδιασμός σας για το πλαίσιο λειτουργίας των ΕΠΑ.Λ;
2.    Σκοπεύετε να καταργήσετε τομείς και ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ.και συνακόλουθα θέσεις εκπαιδευτικών; Πώς θα αντικατασταθούν οι καταργούμενες ειδικότητες;
Για ποιο λόγο επιβάλλεται η -αποκλειστικά- ηλεκτρονική εγγραφή των μαθητών; Είναι έτοιμη η ηλεκτρονική πλατφόρμα;».                                  

Γραφείο Τύπου