Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2024

Η Υφυπουργός Κοινωνικής Πρόνοιας ενημέρωσε τους ομολόγους της στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τον Εκσυγχρονισμό και την Αναβάθμιση του ΕΕΕ


 

 

Η Υφυπουργός Κοινωνικής Πρόνοιας κα Μαριλένα Ευαγγέλου συμμετείχε στις 18 Ιανουαρίου 2024 στην Υπουργική Διάσκεψη της Βελγικής Προεδρίας στις Βρυξέλλες με θέμα «Επενδύοντας

σε ένα συμπεριληπτικό και δίκαιο μέλλον για την Ευρώπη – Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα: Προς ένα δίκτυ προστασίας για όλους». 

Στο πλαίσιο της Διάσκεψης συζητήθηκαν οι προοπτικές, αλλά και οι προκλήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο, σε ό,τι αφορά στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση ενός αποτελεσματικού και επαρκούς Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος (EEE). 

Η Υφυπουργός είχε την ευκαιρία να ενημερώσει τους ομολόγους της για την επίτευξη του Εκσυγχρονισμού και της Αναβάθμισης του ΕΕΕ στην Κύπρο, καθιστώντας το ΕΕΕ πιο γρήγορο, πιο αποτελεσματικό και πιο δίκαιο με την αισθητή μείωση στον μέσο χρόνο εξέτασης των αιτήσεων της τάξης του 75%, την ενίσχυση της Ομάδας Ελέγχου για τον άμεσο τερματισμό του επιδόματος όταν εντοπίζεται ύπαρξη δόλου ή προσπάθειας εξαπάτησης του συστήματος και την ενδυνάμωση του Μηχανισμού Κοινωνικής Παρέμβασης για ενσωμάτωση και συμπερίληψη όλων των δικαιούχων του ΕΕΕ στο κοινωνικό σύνολο με την ένταξη τους στην αγορά εργασίας, ή σε προγράμματα επιμόρφωσης και κατάρτισης, ή σε προγράμματα ψυχοκοινωνικής στήριξης. 

Κατά τη Διάσκεψη δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στον τρίτο άξονα, καθώς ο απεγκλωβισμός από το επίδομα και η ενεργοποίηση των δικαιούχων στο κοινωνικό σύνολο αποτελεί προτεραιότητα σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Υπογραμμίστηκε η σημασία που προσδίδει το Υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας στην ενσωμάτωση των δικαιούχων στο κοινωνικό σύνολο μέσω του Μηχανισμού Κοινωνικής Παρέμβασης, ο οποίος βρίσκεται ήδη σε λειτουργία. 

Κατατέθηκαν επίσης απόψεις σε σχέση με τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προς ενίσχυση του ΕΕΕ, η φιλοσοφία του οποίου δεν είναι μόνο η επιδοματική παροχή, αλλά κυρίως η αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού και της απομόνωσης. Επιπλέον, ανταλλάγησαν καλές πρακτικές τόσο για την αποτελεσματική εσωτερική διαχείριση με τη χρήση της τεχνολογίας και τις ψηφιοποιημένες διαδικασίες, όσο και για την καλύτερη και πιο γρήγορη εξυπηρέτηση των πολιτών.