Κυρ.Μητσοτάκης: Πρώτη μου προτεραιότητα ήταν η δημιουργία θέσεων εργασίας, ιδίως για τους νέους * Κ. Σακελλαροπούλου: Η ελληνική εξωτερική πολιτική ήταν και θα παραμείνει μία πολιτική αρχών * Ελληνική Λύση: Μείζον εθνικό ζήτημα η παραίτηση του πολιτικού διευθυντή του ΥΠΕΞ Ρ. Κούνδουρου-Ερώτηση του Κυρ. Βελόπουλου στον Γ. Γεραπετρίτη * Σύγκληση Εθνικού Συμβουλίου Εξωτερικής Πολιτικής την Πέμπτη * Συνάντηση του Δ.Κουτσούμπα με τον γγ του Κόμματος του Λαού της Παλαιστίνης Μπασάμ Αλσάλιχι: Η ελληνική κυβέρνηση να προχωρήσει εδώ και τώρα στην αναγνώριση ανεξάρτητου παλαιστινιακού κράτους * Δ. Νατσιός: «Διαπραγματεύεστε μυστικά με την Τουρκία τα εθνικά μας θέματα» * Νίκος Ανδρουλάκης: Με ενέργειές μου από το 2017 νομοθετήθηκε το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νήσων * Μ. Χρυσοχοΐδης: «Δίνουμε μια μάχη καθημερινά για τα ζητήματα της κοινωνικής αστυνόμευσης» * ΥΠΕΘΟ: 16 ερωτήσεις- απαντήσεις για τον νέο προϋπολογισμό και την οικονομία * Τ. Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων * Χαιρετισμός του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Νίκου Χριστοδουλίδη στην εκδήλωση παρουσίασης του ιστορικού λευκώματος με τίτλο «130+2 Χρόνια Γ.Σ.Ο * Δηλώσεις του Κυβερνητικού Εκπροσώπου μετά τη σύσκεψη του Προέδρου της Δημοκρατίας με τον ΟΚΥπΥ * Ο Γενικός Εισαγγελέας της Δημοκρατίας απάντησε σε ερωτήσεις λειτουργών των ΜΜΕ

Δευτέρα 13 Μαρτίου 2023

Την κατάθεση στη Βουλή όλων των εγγράφων διαπραγμάτευσης Δημοσίου –ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

 


Την κατάθεση στη Βουλή όλων των εγγράφων διαπραγμάτευσης Δημοσίου –ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

Να έρθουν στη Βουλή όλα τα έγγραφα των διαπραγματεύσεων μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και της Hellenic Train, ζητά σύσσωμη η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία. Σύμφωνα με την Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων που κατατέθηκε προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Γ. Γεραπετρίτη, οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με πρώτο υπογράφοντα τον Αλέξη Τσίπρα, ζητούν προσχέδια και σχέδια συμβάσεων, πρακτικά από τις συναντήσεις, αλληλογραφία, έγγραφα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επιστολές και κάθε τι άλλο που αφορά τις διαπραγματεύσεις των δύο μερών, οι οποίες μεσολάβησαν από την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας τον Απρίλιο του 2019 έως και την υπογεγραμμένη σύμβαση ΥΔΥ 2022 που κυρώθηκε στη Βουλή τον Ιούλιο του 2022, συμπεριλαμβανομένου φυσικά και του προσχεδίου της νέας σύμβασης ΥΔΥ που έχει δει πρόσφατα το φως της δημοσιότητας.

Την άμεση σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών & Διαφάνειας, προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια της τραγωδίας των Τεμπών, ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

Όπως αναφέρουν στο κείμενο της ΑΚΕ οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, «στο παράρτημα του μνημονίου (σ.σ.: που υπεγράφη τον Νοέμβριο του 2019 διά του Κ. Αχ. Καραμανλή και του τότε διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φ. Τσαλίδη), αφού ορίζεται το ποσό των 750 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση για την παροχή της δημόσιας υπηρεσίας εκ μέρους τής ΤΡΑΙΝΟΣΕ, περιγράφονται τα οφέλη για την ελληνική οικονομία από τη 15ετή αυτή προς υπογραφή νέα σύμβαση, που φθάνουν έως το ύψος των 2,52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των επενδύσεων της ιταλικής εταιρείας, ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ».

Για να συνεχίσουν: «Πλην, όμως, και ενώ η τελική σύμβαση θα έπρεπε να υπογραφεί στο τέλος του 2020, υπεγράφη τελικά (κατόπιν παράτασης της προηγούμενης σύμβασης ΥΔΥ του 2016) τον Απρίλιο του 2022 και κυρώθηκε στη Βουλή τον Ιούλιο του 2022 [...] Στη σύμβαση αυτή, με έκπληξη και δικαιολογημένη δυσαρέσκεια, διαπιστώθηκε ότι αφενός είχαν κυριολεκτικά εξαφανιστεί συλλήβδην οι προβλέψεις για τα οφέλη της ελληνικής οικονομίας, που αναφέρονταν στο παραπάνω μνημόνιο και άγγιζαν το τεράστιο ποσό των 2,52 δισ. ευρώ και θα προέρχονταν από τις πληρωμές και τις επενδύσεις τής ιταλικής εταιρείας για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, και ότι αφετέρου είχε ”κάνει φτερά” εκ των καθαυτών επενδύσεων που θα πραγματοποιούσε η ιταλική εταιρεία το ιλιγγιώδες ποσό των 600, περίπου, εκατ. ευρώ».

Επικαλούμενοι δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών, όπως της «Εφημερίδας των Συντακτών» και της εφημερίδας «Δημοκρατία», τονίζουν πως «φτερά» είχε κάνει και η δέσμευση εκ μέρους του ελληνικού Δημοσίου για την εκτέλεση και θέση σε λειτουργία μια σειράς έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη, είτε προγραμματίζεται να εκτελεστούν, τα δύο πρώτα εκ των οποίων είναι:

-«1. Ολοκλήρωση της σηματοδότησης στον άξονα Πειραιάς - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη (Σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι το τέλος του 2021, και

-2. Θέση σε λειτουργία του ETCS στον άξονα Πειραιάς- Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Ειδομένη (Σύμβαση 10005 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι το τέλος του 2021.

Δηλαδή, τα δύο συγκεκριμένα έργα, η μη ολοκλήρωση των οποίων δεν μπόρεσε να αποτρέψει το ανθρώπινο λάθος που οδήγησε στην τραγωδία των Τεμπών».

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία θέτουν, επίσης, στον κ. Γεραπετρίτη μια σειρά από ερωτήματα για τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν.