Αυταρχική η αντίληψη της ΝΔ για τη δημόσια εκπαίδευση
"Αποκαλυπτικές της αυταρχικής της αντίληψης για τη δημόσια εκπαίδευση", χαρακτηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ τις αντιδράσεις της ΝΔ για το πόρισμα της "Επιτροπής για τη μελέτη ζητημάτων ακαδημαϊκής ελευθερίας και ειρήνης στα πανεπιστήμια".
Ειδικότερα, αναφέρει ότι "η μεν ΟΝΝΕΔ δεν μπήκε καν στον κόπο να διαβάσει το πόρισμα. Αρκέστηκε στη συρραφή fake news που αφορούν το νόμο για την αποσυμφόρηση των φυλακών, προκειμένου να επιτεθεί στην ίδια την έννοια του δημοσίου πανεπιστημίου και στον επικεφαλής της Επιτροπής, Ν. Παρασκευόπουλο". Προσθέτει ότι "στη συνέχεια, τοποθετήθηκαν ο τομεάρχης Εθνικής Άμυνας (!) της ΝΔ, Β. Κικίλιας και ο αρχηγός της ΝΔ Κ. Μητσοτάκης σε κοινή γραμμή συκοφάντησης όχι μόνο της δουλειάς της επιτροπής, αλλά κυρίως των δημοσίων πανεπιστημίων, τα οποία παρουσιάζονται ως γιάφκες εγκληματιών".
Ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορεί τη ΝΔ ότι "η επίθεση που εξαπολύει στη δημόσια εκπαίδευση είναι διαρκής, όπως διαρκές είναι και το αίτημά της για ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων", υποστηρίζοντας ότι "σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η συστηματική απαξίωση των δημόσιων σχολείων και των δημόσιων πανεπιστημίων". "Εξάλλου, ο κ. Μητσοτάκης έχει εδώ και καιρό αποτινάξει το φιλελεύθερο προσωπείο του και επενδύει σε μια ατζέντα καταστολής και αστυνομοκρατίας, όπως έδειξαν και οι πρόσφατες δηλώσεις του στη ΔΕΘ", προσθέτει.
Επιπλέον, αναφέρει ότι "η αστυνομοκρατία που προτείνει ο Κ. Μητσοτάκης δεν αποτελεί λύση για το ζήτημα της παραβατικότητας στα πανεπιστήμια, παρά μόνο εκφράζει τις ιδεοληψίες της ΝΔ για το ζήτημα" και τονίζει πως "η κυβέρνηση ήταν εκείνη που πήρε την πρωτοβουλία και άνοιξε τον σχετικό, αναγκαίο διάλογο στην εκπαιδευτική κοινότητα, στον οποίο έχουν συμμετάσχει οι πρυτάνεις των ΑΕΙ και των ΤΕΙ".
Ο ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει πως "η παραβατικότητα στον χώρο των πανεπιστημίων είναι ένα εξαιρετικά σύνθετο και χρόνιο ζήτημα, και ως τέτοιο το αντιμετωπίζουν οι προτάσεις της Επιτροπής" και καταλήγει ότι "τόσο τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας, όσο και τα κόμματα οφείλουν να τοποθετηθούν με τη δέουσα σοβαρότητα και με γνώμονα την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και την προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας".