Κυρ.Μητσοτάκης: Πρώτη μου προτεραιότητα ήταν η δημιουργία θέσεων εργασίας, ιδίως για τους νέους * Κ. Σακελλαροπούλου: Η ελληνική εξωτερική πολιτική ήταν και θα παραμείνει μία πολιτική αρχών * Ελληνική Λύση: Μείζον εθνικό ζήτημα η παραίτηση του πολιτικού διευθυντή του ΥΠΕΞ Ρ. Κούνδουρου-Ερώτηση του Κυρ. Βελόπουλου στον Γ. Γεραπετρίτη * Σύγκληση Εθνικού Συμβουλίου Εξωτερικής Πολιτικής την Πέμπτη * Συνάντηση του Δ.Κουτσούμπα με τον γγ του Κόμματος του Λαού της Παλαιστίνης Μπασάμ Αλσάλιχι: Η ελληνική κυβέρνηση να προχωρήσει εδώ και τώρα στην αναγνώριση ανεξάρτητου παλαιστινιακού κράτους * Δ. Νατσιός: «Διαπραγματεύεστε μυστικά με την Τουρκία τα εθνικά μας θέματα» * Νίκος Ανδρουλάκης: Με ενέργειές μου από το 2017 νομοθετήθηκε το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νήσων * Μ. Χρυσοχοΐδης: «Δίνουμε μια μάχη καθημερινά για τα ζητήματα της κοινωνικής αστυνόμευσης» * ΥΠΕΘΟ: 16 ερωτήσεις- απαντήσεις για τον νέο προϋπολογισμό και την οικονομία * Τ. Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων * Χαιρετισμός του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Νίκου Χριστοδουλίδη στην εκδήλωση παρουσίασης του ιστορικού λευκώματος με τίτλο «130+2 Χρόνια Γ.Σ.Ο * Δηλώσεις του Κυβερνητικού Εκπροσώπου μετά τη σύσκεψη του Προέδρου της Δημοκρατίας με τον ΟΚΥπΥ * Ο Γενικός Εισαγγελέας της Δημοκρατίας απάντησε σε ερωτήσεις λειτουργών των ΜΜΕ

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016

Σημεία ενημέρωσης των Πολιτικών Συντακτών από τον Εκπρόσωπο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιώργο Κουμουτσάκο (On camera)

Σημεία ενημέρωσης των Πολιτικών Συντακτών από τον Εκπρόσωπο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιώργο Κουμουτσάκο (On camera)
Σημεία ενημέρωσης των Πολιτικών Συντακτών
από τον Εκπρόσωπο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιώργο Κουμουτσάκο


Α. ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ κ. ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ
ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ
Β. ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΝΟΤΑΜ
Γ. ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΕΜΠΛΟΚΗΣ ΤΟΥ ΝΑΤΟ ΣΤΗΝ ΑΝΑΣΧΕΣΗ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΩΝ ΡΟΩΝ
Δ. ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ
Ε. ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΟΥ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΣΤ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ κ. ΤΣΙΠΡΑ ΝΑ ΥΦΑΡΠΑΞΕΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΣΡ
Ζ. ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΔΙΧΑΣΜΟΥ ΣΤΟ DNA ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ
Η. ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ – ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ
Θ. ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
Ι. ΨΕΜΑΤΑ ΤΣΙΠΡΑ
ΙΑ. ΕΚΛΟΓΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ


Α. ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ κ. ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ
ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ

Έχει καταρτιστεί ένα γεμάτο - και υπογραμμίζω τη λέξη - πρόγραμμα συναντήσεων του Προέδρου του Κόμματος κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, κατά την επίσκεψή του στις Βρυξέλλες, η οποία ξεκινά στις 16 του μηνός, ώστε να έχουμε όλο το χρόνο για μια σειρά συναντήσεις:

Ο Πρόεδρος του Κόμματος θα συναντηθεί με τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, τον κ. Martin Schulz, με τον επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΕΛΚ τον κ. Manfred Weber. Επίσης, με τον Πρόεδρο του ΕΛΚ, τον κ. Joseph Daul. Θα δει, επίσης, τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Jean - Claude Juncker και τον αρμόδιο Επίτροπο για θέματα προσφυγικού και μεταναστευτικού κ. Δ. Αβραμόπουλο. Επίσης, θα έχει γεύμα με τον Επίτροπο ανθρωπιστικής βοήθειας κ. Χρ. Στυλιανίδη. Θα συναντηθεί με τον Πρόεδρο της Συμμαχίας Φιλελευθέρων και Δημοκρατών κ. Guy Maurice Marie - Louise Verhofstadt, με τον Επίτροπο Οικονομικών Υποθέσεων κ. Pierre Moscovici, με τον Επίτροπο για την Απασχόληση, την Ανάπτυξη, τις Επενδύσεις και Ανταγωνιστικότητα κ. Jyrki Katainen. Θα συναντηθεί, επίσης, με την Επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής κυρία Corina Cretu.

Προγραμματίζονται ακόμη συναντήσεις με την Καγκελάριο της Γερμανίας κυρία Angela Merkel, με τον Ισπανό Πρωθυπουργό κ. Mariano Rajoy και τον Πρόεδρο του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος της Πορτογαλίας κ. Pedro Passos Coelho.

Β. ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΝΟΤΑΜ

Είμαστε ενήμεροι για την απαράδεκτη και απολύτως αβάσιμη Τουρκική ΝΟΤΑΜ. Η Ελλάδα έχει πολύ συγκεκριμένη, σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο, αρμοδιότητα έρευνας και διάσωσης στο Ανατολικό Αιγαίο, που συμπίπτει με το FIR Αθηνών.

Η σημερινή, νέα τουρκική αμφισβήτηση, προκαλεί μεγάλο προβληματισμό και ανησυχία.

Θα παρακολουθήσουμε τις εξελίξεις στο ζήτημα αυτό, τις αμέσως επόμενες ώρες. Βέβαια, δεν είναι αυτή μια άγνωστη πρακτική της Τουρκίας.

Γ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΟΥ ΝΑΤΟ ΣΤΗΝ ΑΝΑΣΧΕΣΗ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΩΝ – ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΩΝ ΡΟΩΝ

Σε ό,τι αφορά τις συζητήσεις για την εμπλοκή του ΝΑΤΟ στην ανάσχεση προσφυγικών – μεταναστευτικών ροών.
Θεωρούμε το ζήτημα εξόχως σοβαρό.
Έχουμε πει ότι το προσφυγικό – μεταναστευτικό είναι πρόβλημα που ξεπερνά τα όρια της Ελλάδας.
Είναι πρόβλημα ευρωπαϊκό, πρόβλημα διεθνές.
Πρόβλημα που, ούτε η Ελλάδα, ούτε καμία άλλη χώρα μπορεί να αντιμετωπίσει μόνη της.

Συνεπώς:
Μια παρέμβαση του ΝΑΤΟ, που θα έχει σκοπό την αποτελεσματική ανάσχεση των προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών, θα ήταν μια κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση.

Τέτοια εμπλοκή, όμως, θα μπορούσε να γίνει με μια βασική και απαραίτητη προϋπόθεση:

Ότι, σε καμία περίπτωση, δεν θα θίγονται κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας.

Ότι θα διασφαλιστούν όλοι εκείνοι οι όροι, που δεν θα επιτρέψουν στην Τουρκία, να εκμεταλλευτεί μια κατάσταση σε βάρος της χώρας μας.

Επιπλέον, δεν μπορεί μια ειδική επιχείρηση συγκεκριμένου σκοπού να υποκαταστήσει το θεσμικό και πολιτικό καθήκον της Ευρωπαϊκής Ένωσης να διαφυλάσσει τα ευρωπαϊκά σύνορα.

Διότι, όπως έχουμε πει, τα σύνορα Ελλάδας – Τουρκίας είναι σύνορα Ευρώπης – Τουρκίας.

Και ένα τελευταίο σχόλιο.

Με μεγάλη ανησυχία και μεγάλο προβληματισμό, μαζί με όλους τους Έλληνες, είδαμε ότι μια τέτοια σοβαρή εξέλιξη, μελετήθηκε, σχεδιάστηκε, συζητήθηκε και σχεδόν οριστικά αποφασίστηκε ερήμην της Ελλάδος, με απόντα τον Έλληνα Πρωθυπουργό.






Δ. ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ
ΜΕ ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΕΜΠΛΟΚΗΣ ΤΟΥ ΝΑΤΟ
ΣΤΗΝ ΑΝΑΣΧΕΣΗ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΩΝ ΡΟΩΝ

Ούτε γνωρίζω τέτοιες πληροφορίες, ούτε θα μπορούσα αυτή τη στιγμή, με μηδενικά δεδομένα, να κάνω ένα σχολιασμό για μια τέτοιου είδους διασύνδεση.

Πρέπει να σας πω ότι τέτοιου είδους διασυνδέσεις είναι πολύ σύνθετες στη διαχείρισή τους και κρύβουν παγίδες.

Διότι ουσιαστικά τι λέει ένα τέτοιο σενάριο; Να συνδεθούν πιθανώς εθνικά θέματα με την οικονομία της χώρας.

Εμάς αυτό ως ενδεχόμενο, πρέπει να σας πω, ότι μας ανησυχεί. Αλλά δεν έχουμε στοιχεία για κανένα περαιτέρω σχολιασμό.

Ε. ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ

Εμείς, από την πρώτη στιγμή, είπαμε ότι μία από τις τρεις βασικές προϋποθέσεις επίλυσης του προσφυγικού είναι η αλλαγή θέσης Τουρκίας.

Το πρώτο είναι η εφαρμογή – από πλευράς Ελλάδος – των δεσμεύσεων, που η ίδια η κυβέρνηση ανέλαβε, κάτω από τις συνθήκες, που δημιουργήθηκαν, ως αποτέλεσμα της απραξίας της.

Το δεύτερο, είναι ότι η Ευρώπη δεν μπορεί να αδικεί μια χώρα, που - μέσα σε μια μεγάλη οικονομική κρίση - αντιμετωπίζει μια, επίσης, σφοδρή κρίση στο προσφυγικό. Θεωρούμε ότι και η Ευρώπη δεν έχει εκπληρώσει όλες τις υποχρεώσεις και τις δεσμεύσεις της στο προσφυγικό απέναντι στη χώρα μας.

Το τρίτο στοιχείο είναι η Τουρκία. Είμαστε όλοι ενήμεροι, πλέον, για τον τρόπο που διαπραγματεύτηκε η Τουρκία τη στάση της στο προσφυγικό. Ο πρώτος λόγος στο πως μπορεί κανείς να αντιδράσει σε αυτή τη λογική παζαριού, ανήκει στην ίδια την Ευρώπη. Τι αποδέχεται από αυτή τη λογική και τι δεν αποδέχεται; Πως εκείνη βλέπει τα πράγματα και μάλιστα τη στάση μιας χώρας που επιδιώκει να γίνει πλήρες μέλος της οικογενείας; Ας το αξιολογήσει, λοιπόν, η Ε.Ε..

Εμείς τι λέμε; Ότι η Τουρκία πρέπει να εφαρμόσει απέναντι της Ε.Ε. τις συμφωνίες που έχει κάνει. Αλλά και τις συμφωνίες με την Ελλάδα.
Κυρίαρχο σε αυτό το πλαίσιο είναι το καθήκον της Τουρκίας να εκριζώσει πλήρως τα παράνομα δίκτυα διακίνησης προσώπων, μεταναστών και προσφύγων.

Η Τουρκία η ίδια περηφανεύεται και για την αποτελεσματικότητα του στρατού της και για την αποτελεσματικότητα των δυνάμεων ασφαλείας και των άλλων υπηρεσιών που έχει. Πιστεύουμε, ότι η αξιοποίηση αυτών των δυνατοτήτων, που η ίδια λέει ότι είναι πολύ ισχυρές – δεν το λέμε εμείς - θα μπορούσε να οδηγήσει στην εκρίζωση αυτών των δικτύων. Χωρίς καμία διεθνή στήριξη ή υποστήριξη. Αρκεί να έχει αποφασίσει, να έχει την πολιτική βούληση να προχωρήσει. Εμείς έχουμε ένα μεγάλο ερωτηματικό εκεί.



ΣΤ. ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΟΥ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Παρακολουθούμε, με μεγάλη ανησυχία και μεγάλο προβληματισμό αυτή τη συζήτηση. Ανησυχούμε για το ενδεχόμενο αυτό. Αλλά πρέπει να σας πω ότι και με έκπληξη ακούμε στελέχη, υπουργούς της Κυβέρνησης, να αναφέρονται σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, πολύ απλά σαν τίποτα να μην συμβαίνει. Σαν τίποτα να μην σημαίνει κάτι τέτοιο.

Αυτό θα έπρεπε να έχει διασφαλιστεί απολύτως. Εάν βρισκόμαστε σήμερα, μπροστά σε τέτοιες συζητήσεις, σκέψεις και ενδεχόμενα, είναι γιατί χάθηκαν 7, 8 εξαιρετικά καθοριστικοί μήνες. Τότε που, στο πρώτο στάδιο της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, η ιδεοληψία είχε οδηγήσει σε αμηχανία και η αμηχανία σε απραξία. Όταν έστελναν το μήνυμα, ότι τα σύνορα είναι ανοιχτά, χάθηκαν κρίσιμοι μήνες, δημιουργήθηκε μια δυναμική περαιτέρω ενίσχυσης των προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών.

Υπήρχαν, βέβαια, και λόγοι αντικειμενικοί, διεθνείς. Αλλά αυτή η στάση της Ελληνικής Κυβέρνησης, αυτό το χαμένο χρονικό διάστημα, επέτεινε, ενίσχυσε, έκανε ακόμα πιο δύσκολη, τη διαχείριση των μεταναστευτικών και προσφυγικών ροών στη χώρα.

Έτσι, αντιμέτωπη με την κατάσταση που η ίδια δημιούργησε, η Κυβέρνηση αναγκάστηκε να αποδεχθεί δεσμεύσεις, πάρα πολύ σοβαρές για τη χώρα. Γι’ αυτό, υπάρχει και η αδυναμία της να τις εκπληρώσει. Και αυτό, προσφέρει επιχειρήματα σε κάποιους να σκέφτονται αποκλεισμούς της χώρας και περιθωριοποίησή της από το χώρο Σένγκεν.

Τι μπορούμε να κάνουμε; Όπως ξέρετε, από πολύ νωρίς, ο Πρόεδρος του κόμματος ανέλαβε μια πρωτοβουλία. Μια πρωτοβουλία, η οποία κλιμακώνεται. Ξεκίνησε με την ενημέρωση που είχε από τον κ. Μουζάλα και, στη συνέχεια, την πλήρη και σφαιρική ενημέρωση στο πεδίο, με την επίσκεψη στη Μυτιλήνη.

Έχουμε καταλήξει σε συμπεράσματα. Αυτά τα συμπεράσματα και αυτές τις σκέψεις μας, θα τις παρουσιάσουμε στα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσω των εδώ Πρεσβειών τους, τη Δευτέρα το πρωί. Και από εκεί και πέρα, αφού και αυτό θα έχει σταλεί ως μήνυμα σε όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, με τον ίδιο τρόπο θα συμμετάσχουμε στη Σύνοδο Κορυφής του ΕΛΚ. Και θα συνεχίσουμε να κάνουμε ό,τι κρίνεται σκόπιμο, προκειμένου να βοηθηθεί η χώρα σε αυτό το ζήτημα, το οποίο από ολιγωρία της Κυβέρνησης, από αδυναμία της Κυβέρνησης έχει πάρει πλέον εθνικές διαστάσεις και ως τέτοιο το αντιμετωπίζουμε.

Ζ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ κ. ΤΣΙΠΡΑ ΝΑ ΥΦΑΡΠΑΞΕΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΣΡ

Ο κ. Τσίπρας αφαιρεί από το ανεξάρτητο ΕΣΡ την αρμοδιότητα για τις άδειες και τη μεταφέρει στην κυβέρνησή του.

Θέλει να μοιράσει η κυβέρνησή του τις τηλεοπτικές άδειες.

Την ίδια στιγμή, για λόγους που μόνον το Μαξίμου ξέρει, αποφασίζει, χωρίς καμία καθαρή εξήγηση, να δώσει μόνο 4 άδειες εθνικής εμβέλειας. Αποφασίζει αυθαίρετα και αυταρχικά. Κινείται πάνω από το Σύνταγμα και κάτω από το τραπέζι.

Την ίδια ώρα, ο κ. Τσίπρας και η κυβέρνηση εξαπολύουν φραστικές επιθέσεις στη διαπλοκή.

Το κάνουν σκόπιμα για παραπλάνηση.

Είναι το προπέτασμα καπνού πίσω από το οποίο χτίζουν σύστημα διαπλοκής κομμένο στα μέτρα τους.

Ενώ η κοινωνία στρέφεται εναντίον της κυβέρνησης, η κυβέρνηση κατασκευάζει φανταστικούς εχθρούς. Κατασκευάζει «Βαρβάρους».

Συνεχίζει την απόπειρα πόλωσης και διχασμού.

Και αυτά δεν είναι μόνον ύποπτα. Είναι επικίνδυνα.

Η. ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΔΙΧΑΣΜΟΥ ΣΤΟ DNA ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

Από την πρώτη στιγμή, ο κ. Τσίπρας διαμορφώνει κουλτούρα σύγκρουσης και διχασμού.
Είναι μόνιμος εκφραστής διχαστικού λόγου.

-Στην αρχή ήταν το «Αντιμνημόνιο απέναντι στο Μνημόνιο».
Το εγκατέλειψε μόλις υπέγραψε το τρίτο και πιο επώδυνο Μνημόνιο.

-Στη συνέχεια, ήταν το «όχι» απέναντι στο «ναι».
Το εγκατέλειψε πριν ξημερώσει και το έκανε «ναι».

-Στη συνέχεια, ήταν το «νέο» απέναντι στο «παλιό».
Το εγκατέλειψε αμέσως μόλις εξελέγη Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

-Τώρα, κατασκευάζεται ή αποπειράται να κατασκευάσει μια νέα διχαστική γραμμή. Χωρίζει, διαχωρίζει και διχάζει με όρους διαπλοκής και δήθεν αθωότητας.
Ο κ. Τσίπρας ονομάζει διαπλοκή κάθε έναν που στρέφεται εναντίον της πολιτικής του.

Δηλαδή, όλους.

Αγρότες, μικρομεσαίους επιχειρηματίες, επαγγελματίες, δικηγόρους, δημοσιογράφους, εργαζόμενους, πολιτικά Κόμματα.

Για το ΣΥΡΙΖΑ όλοι αυτοί επειδή αμφισβητούν και στρέφονται εναντίον της πολιτικής τους είναι συνώνυμοι με τη διαπλοκή.

Αυτός ο νέος διαχωρισμός της ελληνικής κοινωνίας, ο νέος στα σκαριά διχασμός, δεν πρόκειται να περάσει.

Θ. ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ – ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ

Την ευθύνη της διαπραγμάτευσης και της αξιολόγησης την έχει η ελληνική Κυβέρνηση. Με τη στάση της, τις παραλείψεις της και τις προτάσεις της, ουσιαστικά εκείνη, σε μεγάλο βαθμό - γιατί υπάρχουν και οι δανειστές από την άλλη πλευρά - καθορίζει το ρυθμό εξέλιξης της αξιολόγησης. Αυτό να είναι ξεκάθαρο.

Το ασφαλιστικό, εμείς το αντιμετωπίσαμε με έναν πολύ συγκεκριμένο τρόπο. Αναγνωρίστηκε, μάλιστα, από τον ίδιο τον Πρόεδρο της Βουλής, στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, ότι καταθέσαμε στην προ Ημερησίας Διατάξεως Συζήτηση στη Βουλή μια συγκεκριμένη φιλοσοφία και συγκεκριμένες σκέψεις, για το πώς μπορεί να λυθεί.

Το καθήκον μας, ως Αξιωματική Αντιπολίτευση, το έχουμε κάνει με έναν τρόπο πρωτόγνωρο στα πολιτικά χρονικά, για τα πολιτικά δεδομένα της χώρας, από μια Αξιωματική Αντιπολίτευση, που θα μπορούσε να μην πάρει καθόλου θέση και να μείνει σε μια στείρα αντιπολίτευση.

Εμείς το καθήκον μας το κάναμε. Τι συνέβη εν τω μεταξύ; Αν μου επιτρέπετε να χρησιμοποιήσω μια λέξη ο «ιός» του ασφαλιστικού ξέφυγε από το ασφαλιστικό. Άγγιξε την οικονομία, άγγιξε την κοινωνία, που εκφράζει κάθε μέρα την αγανάκτησή της. Και τελικά άγγιξε - όπως προκύπτει από δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών - μια πολιτική αβεβαιότητα στη χώρα.

Ουσιαστικά, λοιπόν, το αδιέξοδο στο ασφαλιστικό, γίνεται ένα ντόμινο, που οδηγεί σε αδιέξοδα και την οικονομία και την κοινωνία και, ουσιαστικά, την πολιτική ζωή της χώρας. Όταν αυτό συμβαίνει, τι πρέπει να κάνει μια υπεύθυνη αντιπολίτευση; Να πει ότι τίποτα δεν συμβαίνει; Να μη το σχολιάσει; Να μην ανησυχήσει; Να μην προτείνει μια διέξοδο από το αδιέξοδο;

Η πρόταση, λοιπόν, και η θέση του Προέδρου του Κόμματος για νέα ευκαιρία συζήτησης με όρους πια οριστικής ρύθμισης του ασφαλιστικού είχε αυτή και μόνη τη στόχευση. Να απεγκλωβιστεί η χώρα από κάτι το οποίο φαινόταν να την οδηγεί - και ακόμα την οδηγεί - σε μια γενική παράλυση.

Άλλωστε - επειδή με ρωτήσατε αν αυτό εμποδίζει ή δεν εμποδίζει το ρυθμό της διαπραγμάτευσης και της αξιολόγησης - όλοι, πληροφορούμεθα ότι και αυτές οι σκέψεις, που έχουν πυροδοτήσει αυτά τα αδιέξοδα, δεν είναι αποδεκτές στους εταίρους της χώρας.

Επομένως, δεν είμαστε εμείς που επιβραδύνουμε, με την πρότασή μας, κάτι το οποίο έχει ήδη από μόνο του επιβραδυνθεί και έχει αβέβαιη εξέλιξη και αβέβαιο τέλος.

Εμείς, κάναμε αυτό που οφείλαμε και στα δύο στάδια. Και στην αρχή, καταθέσαμε σκέψεις και προτάσεις και όταν είδαμε ότι, πλέον, το ζήτημα έχει οδηγήσει σε απόλυτο αδιέξοδο την οικονομία, την κοινωνία και την πολιτική ζωή του τόπου, κάναμε αυτή την παρέμβαση. Και στις δύο περιπτώσεις φερθήκαμε με υπευθυνότητα και σοβαρότητα.

Ι. ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

Η βασική τοποθέτηση του Κόμματος, όσον αφορά το αγροτικό, ήταν - και είναι -η εξής:

Κατανοούμε την αγωνία, συμμετέχουμε στον προβληματισμό, αντιλαμβανόμαστε γιατί προήλθε η αγανάκτηση των αγροτών, όταν τους παραπλανούν και τους εξαπατούσαν τόσο καιρό. Αυτός είναι ο κ. Τσίπρας των τρακτέρ.

Είπαμε, ταυτόχρονα, ότι η έκφραση αυτής της αγανάκτησης, που εμείς κατανοούμε, πρέπει να έχει όρια, όρια σεβαστά από όλους. Και, μάλιστα, τα είχαμε ορίσει. Η ελευθερία του άλλου και η ανάγκη η ελληνική οικονομία να λειτουργεί ανεμπόδιστα και ομαλά, κάτι το οποίο είναι προς όφελος όλων και των αγροτών.

Αυτή είναι η θέση μας. Και από αυτή τη θέση, δεν έχουμε μετακινηθεί ούτε χιλιοστό.

Γιατί πιστεύουμε ότι είναι θέση που και στην ουσία του προβλήματος μπαίνει και αυτιά δεν χαϊδεύει.

Αυτά είναι - και θα είναι σταθερά από εδώ και πέρα - δύο χαρακτηριστικά στοιχεία του πολιτικού μας λόγου και της πολιτικής μας δράσης.

ΙΑ. ΨΕΜΑΤΑ ΤΣΙΠΡΑ

Σε ό,τι αφορά την κουλτούρα ψεύδους που χαρακτηρίζει το ΣΥΡΙΖΑ, θα έλεγα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ένα είδος έρωτα με το ψέμα. Είναι ο Έρως του ψέματος, που ζούμε εδώ και πολλά χρόνια.

Λοιπόν, εμείς αυτό το αντιμετωπίζουμε με τον ορθολογισμό της αλήθειας.
Αυτή είναι η θέση της Νέας Δημοκρατίας. Και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε.

ΙΒ. ΕΚΛΟΓΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ

Θεωρούμε ότι ο εκσυγχρονισμός του πολιτικού συστήματος της χώρας είναι άμεσα συνυφασμένος με τη συζήτηση, τη μεγάλη συζήτηση, για μια γενναία, ουσιαστική και εκσυγχρονιστική αναθεώρηση του Συντάγματος.

Στο πλαίσιο αυτό, ενδεχομένως να χρειαστεί να συζητηθεί και ο εκλογικός νόμος, με μια κατεύθυνση, σταθερούς εκλογικούς κύκλους.