ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΟ
ΣΚΑΝΔΑΛΟ
ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΣΤΟ ΤΑΙΠΕΔ
ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ
ΡΙΟΥ - ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
ΠΟΥ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΙΚ
«Η ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΠΛΕΟΝ ΝΑ
ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ ΓΙΑ ΑΛΛΑ 25 ΧΡΟΝΙΑ, ΜΕ ΠΡΟΕΙΣΠΡΑΞΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ
ΠΑΝΕ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΑΜΕΙΑ, ΑΛΛΑ ΣΤΟΥΣ ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ - ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ»
Με μια λιτή
απάντηση, (που λέει, αλλά και κρύβει πολλά), ο αρμόδιος Υπουργός Μιχάλης
Χρυσοχοΐδης, επιβεβαίωσε την ουσία της ερώτησης, που είχε καταθέσει από τις
18/11/2013 ο Βουλευτής Επικρατείας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ σε
συνεργασία με τον Πολιτευτή Αιτωλοακαρνανίας του Κινήματος Μιχαλάτο Παναγιώτη,
αναφορικά με την μεταβίβαση και της σύμβασης παραχώρησης της Γέφυρας του Ρίου –
Αντιρρίου στο ΤΑΙΠΕΔ.
Πιο
συγκεκριμένα, ο Υπουργός στην απάντησή του, αναφέρει πως πράγματι από τις
27/10/2011, έχει παραχωρηθεί (εν
κρυπτώ) στο ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς αντάλλαγμα, η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του Δημοσίου
και της παραχωρησιούχου εταιρείας ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ, ύστερα από την απόφαση της Διυπουργικής
Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, στην οποία τότε ο κύριος
Χρυσοχοΐδης συμμετείχε ως Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
Επιβεβαιώνεται
συνεπώς απόλυτα και η επισήμανση του Πολιτευτή του Κινήματος, Μιχαλάτου
Παναγιώτη, ότι έχει μεταφερθεί στο Ταμείο και το δικαίωμα του Δημοσίου για
επέκταση της σύμβασης κατά 25 χρόνια, η οποία σημειωτέον λήγει το 2039, δίνοντας
έτσι την δυνατότητα να εισπραχθούν από σήμερα χρήματα, τα οποία δεν θα
χρησιμοποιηθούν προς όφελος των Ελλήνων, αλλά θα πάνε κατευθείαν στις τσέπες
των τοκογλύφων δανειστών.
Όσον αφορά τα
υπόλοιπα σκέλη της ερώτησης, όπως για παράδειγμα για τις παχυλές αμοιβές των
συμβούλων ή γιατί ενώ υπάρχει πλήρη αναφορά του χαρτοφυλακίου του Ταμείου στην
ιστοσελίδα του δεν γίνεται καμία αναφορά για την εν λόγω σύμβαση, μας παρέπεμψε
στο Υπουργείο Οικονομικών, το οποίο δεν έχει απαντήσει ακόμα.
Αξίζει όμως να
τονιστεί, πως με την ίδια απόφαση της Διυπουργικής έχουν παραχωρηθεί στο
Ταμείο, τόσο τα υφιστάμενα όσο και τα μελλοντικά οικονομικής φύσεως δικαιώματα
του Δημοσίου που προκύπτουν από τις συμβάσεις του αντίστοιχα με τις ΜΩΡΕΑΣ ΑΕ,
ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΕ, ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ ΑΕ, το
δικαίωμα επέκτασης της σύμβασης της Αττικής Οδού, ενώ με άλλη απόφαση
μεταβιβάζονται και περιέρχονται άνευ ανταλλάγματος και όλα τα υφιστάμενα και
μελλοντικά περιουσιακής φύσεως δικαιώματα, εμπράγματα δικαιώματα και κεκτημένα
οικονομικά συμφέροντα και άυλα δικαιώματα της εταιρείας «Εγνατία Οδός Α.Ε.» και
κατά περίπτωση του Ελληνικού Δημοσίου που συνδέονται καθ’ οιονδήποτε τρόπο με
τον Αυτοκινητόδρομο, τους
κάθετους
άξονες, τις παρόδιες εκτάσεις αυτών και τα Δικαιώματα, με σκοπό την περαιτέρω
παραχώρηση αυτών − εν όλω ή εν μέρει – από το Ταμείο σε τρίτο έναντι
οικονομικού ανταλλάγματος, δυνάμει σχετικής σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών.
Για να
ολοκληρωθεί η εικόνα, πρέπει να μπουν στο κάδρο και οι αποφάσεις για τη σύσταση
της εταιρείας ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ ΑΕ, για την ανάθεση του έργου αυτού σε
εταιρείες συμβούλων, που αμείφτηκαν πλουσιοπάροχα και η επικείμενη αύξηση των
διοδίων.
Έτσι, θα γίνει
αντιληπτό, πώς σχεδιάζουν οι μνημονιακοί συγκυβερνητικοί να πουλήσουν τους
αυτοκινητοδρόμους, την ίδια στιγμή που για να πάει κάποιος με το ΙΧ του σήμερα
από την Αθήνα στην Αιτωλοακαρνανία θα πρέπει να πληρώσει 20 ευρώ διόδια για ένα
από τα χειρότερα και πιο επικίνδυνα οδικά δίκτυα της Ευρώπης.