Ανακοίνωση του Τομέα Μεταποίησης και Εμπορίου του Κινήματος Αλλαγής
Πριν από αρκετές εβδομάδες ζητήσαμε από την κυβέρνηση, α) να απευθυνθεί αφενός στις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές ώστε να ερευνήσουν τις μεγάλες αυξήσεις τιμών στα καύσιμα και β) να σταματήσει τη φορολογική κερδοσκοπία μειώνοντας το Ειδικό Φόρο Καυσίμων.
Στις 6/8/2018, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας διαπίστωσε ότι σε 17 νομούς (Γρεβενών, Ευρυτανίας, Κεφαλληνίας, Φωκίδας, Ρεθύμνου, Κέρκυρας, Λευκάδας, Κιλκίς, Ζακύνθου, Θεσπρωτίας, Σάμου, Κυκλάδων, Χίου, Δωδεκάνησου, Αρκαδίας, Ροδόπης, Καστοριάς) το περιθώριο κέρδους των πρατηρίων είναι σημαντικά υψηλότερο από το εύλογο κέρδος όπως αυτό εκτιμάται από το Παρατηρητήριο Τιμών καυσίμων. Αν και η ΡΑΕ εκτιμά ότι η διαφοροποίηση αυτή «δεν µπορεί να αντιμετωπιστεί ριζικά µε την επιβολή Ανώτατης Τιμής αλλά µόνο µε συστηματική και ενδελεχή έρευνα των συνθηκών προμήθειας/διακίνησης των καυσίμων στους συγκεκριμένους νομούς, … ανά τοπική αγορά…» γνωμοδοτεί για επιβολή πλαφόν στο σύνολο του κάθε νομού μέχρι και το Σεπτέμβριο!
Επειδή οι καταναλωτές περιμένουν πράξεις και όχι αναλύσεις, καλούμε ξανά την κυβέρνηση:
α) να καλέσει την αρμόδια Επιτροπή Ανταγωνισμού (με βάση την ανάλυση της ΡΑΕ) να εντοπίσει το ταχύτερο δυνατό και να τιμωρήσει τις εναρμονισμένες πρακτικές όπου αυτές εντοπίζονται.
β) να εξετάσει με μεγαλύτερη προσοχή την επιβολή πλαφόν σε μικροκλίμακα ώστε να μην προκληθεί αύξηση της τιμής εκεί που ο ανταγωνισμός λειτουργεί
γ) να επαναφέρει την επιδότηση στη μεταφορά καυσίμων σε άγονες γραμμές και
δ) να εξετάσει τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης όταν η τιμή ξεπερνά τα μέσα επίπεδα.
Οι υπουργικές διακοπές δεν ταιριάζουν σε μια τόσο κρίσιμη για τον Έλληνα πολίτη περίοδο.
Πριν από αρκετές εβδομάδες ζητήσαμε από την κυβέρνηση, α) να απευθυνθεί αφενός στις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές ώστε να ερευνήσουν τις μεγάλες αυξήσεις τιμών στα καύσιμα και β) να σταματήσει τη φορολογική κερδοσκοπία μειώνοντας το Ειδικό Φόρο Καυσίμων.
Στις 6/8/2018, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας διαπίστωσε ότι σε 17 νομούς (Γρεβενών, Ευρυτανίας, Κεφαλληνίας, Φωκίδας, Ρεθύμνου, Κέρκυρας, Λευκάδας, Κιλκίς, Ζακύνθου, Θεσπρωτίας, Σάμου, Κυκλάδων, Χίου, Δωδεκάνησου, Αρκαδίας, Ροδόπης, Καστοριάς) το περιθώριο κέρδους των πρατηρίων είναι σημαντικά υψηλότερο από το εύλογο κέρδος όπως αυτό εκτιμάται από το Παρατηρητήριο Τιμών καυσίμων. Αν και η ΡΑΕ εκτιμά ότι η διαφοροποίηση αυτή «δεν µπορεί να αντιμετωπιστεί ριζικά µε την επιβολή Ανώτατης Τιμής αλλά µόνο µε συστηματική και ενδελεχή έρευνα των συνθηκών προμήθειας/διακίνησης των καυσίμων στους συγκεκριμένους νομούς, … ανά τοπική αγορά…» γνωμοδοτεί για επιβολή πλαφόν στο σύνολο του κάθε νομού μέχρι και το Σεπτέμβριο!
Επειδή οι καταναλωτές περιμένουν πράξεις και όχι αναλύσεις, καλούμε ξανά την κυβέρνηση:
α) να καλέσει την αρμόδια Επιτροπή Ανταγωνισμού (με βάση την ανάλυση της ΡΑΕ) να εντοπίσει το ταχύτερο δυνατό και να τιμωρήσει τις εναρμονισμένες πρακτικές όπου αυτές εντοπίζονται.
β) να εξετάσει με μεγαλύτερη προσοχή την επιβολή πλαφόν σε μικροκλίμακα ώστε να μην προκληθεί αύξηση της τιμής εκεί που ο ανταγωνισμός λειτουργεί
γ) να επαναφέρει την επιδότηση στη μεταφορά καυσίμων σε άγονες γραμμές και
δ) να εξετάσει τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης όταν η τιμή ξεπερνά τα μέσα επίπεδα.
Οι υπουργικές διακοπές δεν ταιριάζουν σε μια τόσο κρίσιμη για τον Έλληνα πολίτη περίοδο.